Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: MN 1974´s hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Ja 70 cm står der vist - det passer meget godt til den højde jeg havde på.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hej Morten

Standerne til Reference 3A er langt fra ustabile!!!... De er skruet sammen, fra top til tå, efter alle kunstens regler. Standerne er ikke ret tunge, men til gengæld bliver de lavet i et lyddødt materiale (Phenol) som virker meget overbevisende i brug. Udover det kan de indstilles individuelt i højden, for brugtagning sammen med mange forskellige højttalere.

Jeg har dog ikke hørt dine Reference 3A. Men sammen med Zingalierne fungerede de til UG.

Da disse standere er designet til dine højttalere, ville jeg bestemt give dem en chance, hvis muligt... Jeg har kun positivt, at berette, omkring standerne fra Reference 3A  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Morten får vist nye standere imorgen
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Morten får vist nye standere imorgen

det siges, det siges Bliver nu rart at få de nye speakers lidt højere op, selvom de lånte standere begår sig ret fint visuelt...

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

hvilke stander?

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

.

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Tillykke og super lækkert setup du er endt med!

Mvh

Krill
Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

krill skrev:
Tillykke og super lækkert setup du er endt med!

Mvh

Krill

hej Krill,
jeg takker, men tillader mig at gøre opmærksom på at jeg jo ret beset spiller på Musical Fidelity KW 250 s, som pt er til gennemsyn på fabrikken.

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hej Morten

Tillykke med højtalerne.

Jeg kan godt lide din sans for realisme:

"opstillingen som den ser ud i dag".

Med venlig hilsenWink

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Nu siger du godt nok, at den gode Hr. L.B. kommer fra København... sådan forholder det sig fakkertalt ikke. Bemeldte mandsling huserer på et af de mest øde, uvejsomme stykker braklagt landbrugsjord der er at opdrive på øen her...Nu ved du så også, hvorfor han sandsynligvis var iført røjser da han troppede op i dit domicilLOL

Cool højttalere, Morten
Nu må en ignorant så lige lufte sin, mulige, kæmpestore uvidenhed angående Reference 3A: Ehm, skal de der diskanter ikke være tættest midten? Altså, har du muligvis byttet om på højre og venstre?

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Nu siger du godt nok, at den gode Hr. L.B. kommer fra København... sådan forholder det sig fakkertalt ikke. Bemeldte mandsling huserer på et af de mest øde, uvejsomme stykker braklagt landbrugsjord der er at opdrive på øen her...Nu ved du så også, hvorfor han sandsynligvis var iført røjser da han troppede op i dit domicilLOL

Cool højttalere, Morten
Nu må en ignorant så lige lufte sin, mulige, kæmpestore uvidenhed angående Reference 3A: Ehm, skal de der diskanter ikke være tættest midten? Altså, har du muligvis byttet om på højre og venstre?

Hygge,

Brok

hej brok,
først havde jeg vendt højttalerne med diskanten indad, men  efter at have læst i manualen har jeg vendt dem om. Der står nemlig, "position the tweeters on the outside..." osv...
Det lyder nu helt fornuftigt, men har lidt vanskeuligt ved at forlige mig med det der Moon setup. Det spiller rigtig fint, men jeg glæder mig bigtime til at få min Musical Fidelity dims retur...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
den gode hr L.B, fra KBH skulle alligevel til Århus oga havde et par superrare standere med. Det blev til et par VM ACOUSTICS Stand Reference standere
Pris, udseende, vægt (der var fyldt sand i, jubii...) og ikke mindst højde passede perfekt til mit lille hjem.

Hej Morten,

Det glæder mig at de falder i din smag. Jeg bor vist lidt syd for København, men jeg takker for gæstfriheden i det jyske

Personligt synes jeg at "bastante" højttalere som dine fortjener robuste standere som VM'erne - det ser godt ud!

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

mn1974 skrev:
den gode hr L.B, fra KBH skulle alligevel til Århus oga havde et par superrare standere med. Det blev til et par VM ACOUSTICS Stand Reference standere
Pris, udseende, vægt (der var fyldt sand i, jubii...) og ikke mindst højde passede perfekt til mit lille hjem.

Hej Morten,

Det glæder mig at de falder i din smag. Jeg bor vist lidt syd for København, men jeg takker for gæstfriheden i det jyske

Personligt synes jeg at "bastante" højttalere som dine fortjener robuste standere som VM'erne - det ser godt ud!

takker for roserne,
synes at hele setuppet virker noget komprimeret/ tæt  når man ser billederne. I virkeligheden er der vel 2 meter imellem højttalerne...

Du må komme forbi en anden gang L.B. og få en kop kaffe/ lyttesession når tiden tillader det lidt bedre. Endnu engang var det rigtig fedt, at du gad køre den omvej som det jo var for dig

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
brok skrev:

Cool højttalere, Morten

Hygge,

Brok

hej brok,
først havde jeg vendt højttalerne med diskanten indad, men  efter at have læst i manualen har jeg vendt dem om. Der står nemlig, "position the tweeters on the outside..." osv...
Det lyder nu helt fornuftigt, men har lidt vanskeuligt ved at forlige mig med det der Moon setup. Det spiller rigtig fint, men jeg glæder mig bigtime til at få min Musical Fidelity dims retur...

Spændende, hvilken klasse ligger dine nye højttalere er det en ned/opgradering du har været ude i, eller bare en "ny vej":-)

Hvad er det med Moon? spurgt helt neutralt blot for hører din oplevelser med det.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
takker for roserne,
synes at hele setuppet virker noget komprimeret/ tæt  når man ser billederne. I virkeligheden er der vel 2 meter imellem højttalerne...

Du har helt ret. Jeg har set billeder af dine setup mange gange og tænkt at det var lidt klemt, men når man ser det i virkeligheden er det ikke sådan. I øvrigt virker din stue meget "hjemlig og venlig" og stemningen i et rum er også med til at skabe oplevelsen. Det kan ikke ændre en dårlig højttaler til god, men helheden ift. ens oplevelse betyder også noget - for mig i hvert fald.

mn1974 skrev:
Du må komme forbi en anden gang L.B. og få en kop kaffe/ lyttesession når tiden tillader det lidt bedre. Endnu engang var det rigtig fedt, at du gad køre den omvej som det jo var for dig

Tak for venligheden. Man gør jo gerne lidt ekstra når man har med "arts-fæller" at gøre

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

I øvrigt virker din stue meget "hjemlig og venlig" og stemningen i et rum er også med til at skabe oplevelsen. Det kan ikke ændre en dårlig højttaler til god, men helheden ift. ens oplevelse betyder også noget - for mig i hvert fald.

Der er jeg helt enig, jeg er helt overbevist om at der er så mange indtryk der påvirker vores sanser/underbevisthed og dermed gør helhedsoplevelse bedre, eller måske nogen gange også lidt ringere

Bare det at sidde rart og behageligt kan løfte hele oplevelse, hvem kender ikke følelsen af at "flyde ned" i en behagelig stol=total afslapning:-)

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
mn1974 skrev:
brok skrev:

Cool højttalere, Morten

Hygge,

Brok

hej brok,

Spændende, hvilken klasse ligger dine nye højttalere er det en ned/opgradering du har været ude i, eller bare en "ny vej":-)

Hvad er det med Moon? spurgt helt neutralt blot for hører din oplevelser med det.

hej crc1,
mine nye højttalere er blot en ny vej. Havde næste troet at jeg for evigt skulle have Vienna, men efter at have valgt at neddrosle størrelsesmæssigt til Musical Fidelity kw 250s følte jeg mig nødsaget til at prøve at gå en anden vej, for ikke at få en al for varm lyd m.v.
Har flere gange kigget på standerhøjttalere og ikke mindst dem jeg endte med at købe.

Artsound i Viborg forhandler mine højttalere, så helt ukendte i DK er de ikke.

3A reference

3A skulle være rigtig god til rørsetups, hvorfor jeg yderligere glæder mig til at få min MF igen.

Mht. Moon, den serie jeg har til låns er lækker. CD afspilleren er faktisk skidegod synes jeg, en ekstremt dejlig musikformidler, forstærkeren er kedelig, vejer kun 10 kg, bliver ikke varm, har kun 100 watt (ikke at det har nogen betydning, hehe) sådan lidt uden nosser alt ialt...

Tapeconnection yder iøvrigt en superb service synes jeg. Det skal de i den grad have tak for

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

mn1974 skrev:
takker for roserne,

Du har helt ret. Jeg har set billeder af dine setup mange gange og tænkt at det var lidt klemt, men når man ser det i virkeligheden er det ikke sådan. I øvrigt virker din stue meget "hjemlig og venlig" og stemningen i et rum er også med til at skabe oplevelsen. Det kan ikke ændre en dårlig højttaler til god, men helheden ift. ens oplevelse betyder også noget - for mig i hvert fald.

mn1974 skrev:

Tak for venligheden. Man gør jo gerne lidt ekstra når man har med "arts-fæller" at gøre

Jeg takker fpor de pæne ord og bøjer mig i støvet

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Er glad for at høre du er tilfreds med behandlingen:-)

Okay spændende, jeg kommer desværre ikke så tit på de kanter og har ikke rigtig set dem før.

Hehe, nej det er en Moon af de mindre banditter du har med hjemme og der er uden tvivl mange flere muskler i en KW250! Så er det jo uden tvivl to forskellige spille-stile

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

.

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum