Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 12 November 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niiiice.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Benny D Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 12 November 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=wrong]Lidt biostemning
Beklager den dårlige billedkvalitet.....

faldt over det her billede, og kunne læse i tråden er de mørke gardiner er nogle du kan trække for? Jeg viste det til Fruen, og hun er ikke HELT afvisende. er det muligt at få et billede fra samme vinkel som dette, hvor gardinerne ikke er trukket ud? evt et par andre stykker hvor man kan se hvordan gardinerne hænger til dagligt?
MVH Benny __________________ Arcam AV9
Arcam P777
Arcam CD37
Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 12 November 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Benny. Du kan kigge lidt på side 62, 70 og 74. MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
Sendt: 13 November 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud.. Kanon flot design på dine nye fronter:)
Du må sige til hvis du holder noget en aften. Gad godt sammenligne med MS5 banditterne derhjemme. Ved du selv har haft dem.
Hvad bruger du som processor?
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 13 November 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok et super setup du har dig der, tillykke med det, De Vienna højtalere du har de er for fede  __________________ Mit
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2010 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
Du må sige til hvis du holder noget en aften. Gad godt sammenligne med MS5 banditterne derhjemme. Ved du selv har haft dem.
Hvad bruger du som processor? |
|
|
Jeg har en denon avc a11xv som leger forstærker og volumenkontrol da den bare modtager et linear pcm dekodet signal(7.1) via hdmi fra min PS3. Jeg har desværre aldrig hørt MS5erne med rigtig godt stereogrej spændt for. Da jeg havde dem havde jeg kun datidens surroundforstærker topmodel denon AVC A1SRA. Fin forstærker når vi snakker surround men den, eller andre ss-forstærkere for den sags skyld, kan altså bare ikke spille stereo med den luft og indlevelse der skal til. Men det kunne da være sjovt at få dem på besøg igen, for ingen tvivl om at, det er en super højttaler den MS5 MVH WRONG  __________________ Vinyl er hyl!
|
Til top |
|
|
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
Sendt: 14 November 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dine højtaler og forstærker det er sku svært at slå  & dit lærkker rum
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 November 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
SuckyBoyfriends skrev:
Hvad bruger du som processor?
|
|
|
Jeg har en denon avc a11xv som leger forstærker og volumenkontrol da den bare modtager et linear pcm dekodet signal(7.1) via hdmi fra min PS3.
Jeg har desværre aldrig hørt MS5erne med rigtig godt stereogrej spændt for. Da jeg havde dem havde jeg kun datidens surroundforstærker topmodel denon AVC A1SRA. Fin forstærker når vi snakker surround men den, eller andre ss-forstærkere for den sags skyld, kan altså bare ikke spille stereo med den luft og indlevelse der skal til. Men det kunne da være sjovt at få dem på besøg igen, for ingen tvivl om at, det er en super højttaler den MS5
MVH WRONG
|
|
|
Ahh.. Den bruger min ven også til sine MS5. Synes det fungere udemærket hvis man ser bort fra kalibreringsdelen som gør lyden helt skæv i mine øjne!
Kører du så front signalet analogt igennem din preamp?
Kunne være sjovt at høre mine MS5 på dit anlæg. Udfordringen er at godt grej af en eller anden grund skal veje et ton, tror de putter bly i bunden af high-end (dette er mit forsøg på humor og ingen teknisk forklarring om vægt nødvendig).
I øvrigt forstår jeg ikke din signatur.. Skateboard.. Nææh.. Aggressive inline er vejen frem..;)
Bruger kun til nøds hashkælken på ski tur fordi det giver mere frihed til tricks!
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kør fra front-preout på denonen over i mine pass blokke så de altid trækker The Music. Jeg bruger slet ikke audyssey da det i mine øre er helt ubrugeligt. man kan indstille det meget bedre selv ved at lytte sig frem med simple testtoner. Det tager dog op mod et par timer at indstille det, og med efterfølgende finjustering til det sidste er på plads. Skateboarding Kicks Ass................Og det har det gjort lige siden 89´ da jeg startede  Fruitboots er kun for bøsser og gravide kvinder   MVH WRONG  PS. Har haft åbnet for mine 100.5 og der var ingen bly i. Har du kigget i dine MS5ere om det ligger der??  MVH WRONG  __________________ Vinyl er hyl!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 November 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke en ren stereo pre amp?.. Audyssey har aldrig været min kop te.. Jeg har lige solgt min nuvrende processor og kigger på M15 HD som har Audyssey PRO der skulle være meget bedre. Har dog en udfordring omkring at få testet det. Ingen i hifiklubben ved noget om det, og har det slet ikke hjemme
Haha kan godt høre du aldrig har set mine carbon skates..;) De gav mig mange blå mærker i sommers!
Mine MS5 står og stråler, og ingen har lov til at nærme sig dem inden for en meter.. Og slet ikke med værktøj:).. Tager mig selv i at ae dem i ny og næ:)
Gad nu godt høre dine nye Music.. Har de dem på sjælland tror du?
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en thorhauge intersection pre. ved ikke med audyssey pro. Sådan som jeg har hørt kan det ikke lade sig gøre at indstille det selv. Der SKAL en installatør fra audyssey ud og gøre det. Og det gør de næppe gratis. Det skal lige pointeres at, det kun er noget jeg hørt fra uofficiel side af. Jeg kender til flere på sjælland der har et sæt The Music. Mener ikke der er nogle butikker dervore der har dem. Så du må nok et smut til Odense ved lejlighed, og besøge vassago-hifi, hvilket kan anbefales i al almindelighed da der er mange spændende produkter at komme efter. MVH WRONG
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg nødt til at udbasunere min begejstring for disse højttalere  Som, dem der har fulgt med i min tråd ved, har jeg bøvlet med basproblemer. Og det uanset om det har været en stor eller lille højttaler der har været på besøg. Problemerne har været de samme. Peak ved 30-32Hz og 80Hz. 80Hz har også haft en modbydelig betoning der dræbte enhver lyst til at høre musik. Da jeg lavede mit loft og bagvæg blev loftet beklædt med 1 lag designpanel og bagvæggen med 1 lag 13mm gips. Sidstnævnte resulterede i at bagvæggen ikke blev stiv nok og faktisk forværrede den omtalte betoning ved 80Hz. Da så The Kiss havde forladt hytten tænkte jeg at jeg lige så godt kunne bruge ventetiden til noget fornuftigt og hvor var det da godt tænkt  Jeg beklædte bagvæggen med 1 lag 12,5mm fermacell fibergips. Og det har tilsyneladende givet pote. den mere lyddøde væg har tilsyneladende resulteret i en meget mere lineær frekvensgang. der er stadig en snert for meget bas i de nævnte områder men nu kan man da leve med det. Resultatet er pt. at The Music kvittere med ultra stram og kontroleret bund og med en basdeffination der ikke tidligere har været oplevet i dette rum. Mellemtone og top er der heller ikke noget at udsætte på som sådan. Her er masser af liv og detaljer og hvor er det fedt at den ene time efter den anden bare ryger afsted uden at man tænker over det. og den ene plade bliver afløst af den næste og den næste og den næste....................... Der er og dog stadig lidt fnidder i øvre mellemtone som der skal arbejdes med. Så skal lige have leget med diffraktion/dæmpning på bagvæggen Her er lige et par billeder af herlighederne    MVH WRONG
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke oplevet et korrektionssystem der kunne korrigere noget somhelst uden at det også går ud over perspektivet og 3D. Så derfor prøver jeg hele tiden at arbejde med rummet og tilpasse lyden den vej. Men desværre er det en lang og sej kamp og man render tit panden mod muren. Bruger du auddysyen i NADen? MVH WRONG  __________________ Vinyl er hyl!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Jeg har endnu ikke oplevet et korrektionssystem der kunne korrigere noget somhelst uden at det også går ud over perspektivet og 3D.
Så derfor prøver jeg hele tiden at arbejde med rummet og tilpasse lyden den vej. Men desværre er det en lang og sej kamp og man render tit panden mod muren.
Bruger du auddysyen i NADen?
MVH WRONG
|
|
|
Indtil nu har jeg faktisk ville give dit ret.. Der er selvfølgelig Tact som sikkert lyder rigtig godt uden at have hørt den.
Jeg var hjemme hos en gut forleden der havde alle væggende beklædt med skum materiale. Synes faktisk det ødelagde lytteoplevelsen.. Så ikke for meget dæmpning efter min mening:)
Jeg er faktisk gået lidt i stå med den forbandede Nad.. Jeg havde bestilt den, men i mellem tiden har jeg hørt hos dem hvordan Audessey pro fungerer, og hvordan man gør.. Ingen i hele klubben kan desværre svare på det og så trak jeg bestillingen tilbage.. Gider ikke stå med et produkt som ikke kommer til at fungere ordentligt! mit rum skal tæmmes med noget kalibrering inden det bliver godt.
Så indtil videre har jeg købt en brugt top model processor fra Onkyo med Audessey XT. Har målt en hel nat for at få de bedste mållinger, og det over blevet rigtig fornuftigt.
Nåårh ja og så er der kommet sub til:)
Så nu venter jeg til klubben sender en medarbejder på kursus, og så får Nad lov at slås med Onkyo om pladsen i min stue.. Har sat pengene til side indtil videre, så de trækker bare renter indtil de får styr på det.. Og ellers kommer de fleste mærker vist snart med nye processore igen:)
Ved Classe snart kommer med noget..
Du burde i øvrigt købe John Mayer på blu ray hvis du ikke har den.. Fantastisk koncert.. Også selv om det ikke helt er musik smagen:)
Det var lidt uredigeret på sofaen inden sengetid.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 28 November 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det der så svært ved at bruge en Pro kalibrering ? Du skal have et kit med mic og software og så betales en licens pr. kalibrering.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Hvad er det der så svært ved at bruge en Pro kalibrering ? Du skal have et kit med mic og software og så betales en licens pr.
kalibrering.
|
|
|
Vi kan tage den i min tråd:)
Skal ikke ødelægge wrongs tråd.
|
Til top |
|
|
AMILO Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 29 November 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herunder kan I se hvad en Tact RCS mini 2.2 er i stand til i mit rum sat op til 2.1 drift. Øverste graf er uden korrektion og filter på sub'en. Nederst med korrektion og LP filter på sub'en. Kan kun anbefale sådan en på det varmeste.

|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|