| Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
wrong skrev:
Milu skrev:
|
Hey Mr. Wrong.
Tillykke med den-den-den boing-boing-boing...
Nej seriøst tillykke den er feeed.
Mvh.
|
|
|
Hey.
Mange tak. Ja den er mega fed så jeg må jo nok desværre melde mig ud af VPI klubben.
Og ja, den gynger lystigt derudad
MVH WRONG
|
|
|
Desværre og desværre, de har jo hver deres force.
Én ting er sikkert, du går fra hifi verdenens dårligste service til en rigtig god...
Mvh.
|
|
|
HAHA, ja det gælder jo om at se positivt på det. Og man må sige at VPI ikke ligefrem er sononym med service. Sidste mail jeg sendte dem var de 4 uger om at besvare
Og ja de har hver deres force. Allerede nu er der stor forskel på den måde de gengiver musikken på. Her er der mere luft omkring det hele og mere "boogie-faktor"(som Jakobsen så flot udtrykker det)
Den er bare blevet sat hurtigt op. så finjusteringer har der ikke være noget af endnu men håber på jeg får tid til at lege med det i weekenden.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder dine baghøjtalere ikke for højt?
Eller du er måske en af dem som godt kan lide de sidder et stykke oppe, modsat mig som helst vil have lyden nede omkring mig så man ikke kan høre lyden kommer oppefra, synes jeg lyder dumt når der er noget som skal komme bagfra og passe til billedet man ser.
men oki nu har du så også stort lærred så måske det passer fint nok sammen med billedet der.
At have baghøjtalerne hængende højt synes jeg kun egner sig hvis der kommer fly bagfra som flyver hen over en, eller til at skabe tordenvejrs stemning, ellers ikke.
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tom H   Den er go Du!
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Eller du er måske en af dem som godt kan lide de sidder et stykke oppe, modsat mig som helst vil have lyden nede omkring mig så man ikke kan høre lyden kommer oppefra, synes jeg lyder dumt når der er noget som skal komme bagfra og passe til billedet man ser.
men oki nu har du så også stort lærred så måske det passer fint nok sammen med billedet der.
At have baghøjtalerne hængende højt synes jeg kun egner sig hvis der kommer fly bagfra som flyver hen over en, eller til at skabe tordenvejrs stemning, ellers ikke.
|
|
|
Hej Tom
Tjaaa. Smag og behag. Hvis du læser på Dolbys hjemmeside kan du se at anbefalde højttalerplacering for baght. er 60-90cm over ørehøjde og det passer perfekt her.
Hvis du kigger i en rigtig biograf sidder de jo også noget tætættere på loftet end på gulvet
MVH WRONG
PS. Jeg ser kun film med fly og tordenvejr  __________________ Vinyl er hyl!
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
AH Wrong du har måske fået en special edition af Pearl Harbor med meget lyn nedslag __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lykkedes det at få et billede af dyret.

|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Så lykkedes det at få et billede af dyret.
MVH WRONG
|
|
|
Den er så fed den pladespiller. Og så med en Dynavector DV 507 arm.
Hvilken pickup sidder der på?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DL103R
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Denon DL103R
MVH WRONG
|
|
|
Skifter du mellem to riaaer, siden du både har en Tom Evans og en Thorhauge?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
wrong skrev:
|
Denon DL103R
MVH WRONG
|
|
|
Skifter du mellem to riaaer, siden du både har en Tom Evans og en Thorhauge?
|
|
|
Ja, der bliver skiftet lidt frem og tilbag alt efter musiksmag/stil.
|
| Til top |
|
| |
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skifter osse laser på min blu-ray efter musiksmag
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
power watt skrev:
jeg skifter osse laser på min blu-ray efter musiksmag  |
|
|
Ja det kan du sagtens bilde mig ind .
Du har aldrig haft pladespiller, kan jeg ligesom forstå, med den udmelding
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et stemmingsbillede
Som i kan se er højttalerne forsvundet fuldstændig i lybilledet

|
| Til top |
|
| |
nguyen Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
< =text/>_popupControl();
Hmm, jeg tager også lige en Øl
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nguyen skrev:
< =text/>_popupControl(); Hmm, jeg tager også lige en Øl |
|
|
Ja det kan godt anbefales
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 05:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
TomH skrev:
|
|
|
Hej Tom
Tjaaa. Smag og behag. Hvis du læser på Dolbys hjemmeside kan du se at anbefalde højttalerplacering for baght. er 60-90cm over ørehøjde og det passer perfekt her.
Hvis du kigger i en rigtig biograf sidder de jo også noget tætættere på loftet end på gulvet
MVH WRONG
PS. Jeg ser kun film med fly og tordenvejr  |
|
|
Nu skal man jo ikke gå efter hvordan de sidder i en biograf, i en biograf har de ofte flere baghøjtalere siddene op langs siden fordi de skal dække et stort område/ lokale og mange mennesker, sådan er det jo ikke hjemme i ens egen stue. Og i en rigtig biograf kan jeg skam også høre når de sidder for højt, kommer selvfølgelig an på hvor langt nede eller oppe man sidder i rækkerne. Og jeg var skam seriøs ang. det med fly og tordenvejr  Har snakket en del med Peter Holstein fra danske Holfi som deler samme opfattelse som mig, mener det var 1½ meters højde målt fra gulvet han anbefalede. At Dolby anbefaler 60-90cm over ørehøjde gir jeg ikke noget for, man skal selv lytte og finde den højde man synes lyder godt. De standarder de benytter er sikkert taget ud fra hvordan de hænger i en rigtig biograf, det noget helt andet hjemme i sin egen stue. Men som sagt smag og behag, hvis det lyder godt for dig er det fint. Nu kan det måske også skyldes at jeg har sofa op af væggen og bag HT hængende på bagvæggen, sofa er kun rykket en lille smule ud, jeg ville gerne have haft bag HT lidt længere bagud men det ikke muligt hvor jeg bor nu. skal flytte senere i år engang, håber jeg får mulighed for at indrette det lidt bedre. Havde min sofa kunne stå længere ude i rummet havde jeg gjort det, tror det ville blive så meget bedre. Jeg så en film engang hvor der var en bil der kørte fra venstre mod højre bag mig, der kunne jeg tydeligt høre at lyden kom sådan lidt oppefra, det er det jeg ikke bryder mig om. 60-90 cm over ørehøjde synes jeg virklig er meget, forestil dig du havde front HT 60cm over ørehøjde, det duer jo ikke vel, det skal jo passe til det man ser på billedet. Og bag HT skal jo følge lyden fra fronterne, når lyden bevæger sig frem og tilbage. Iøvrigt go stil der på det stemnings billed, rigtig flot  Har du fronterne skjult bag de hvide plader? godt lavet
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
wrong skrev:
TomH skrev:
|
|
|
Hej Tom
MVH WRONG
PS. Jeg ser kun film med fly og tordenvejr 
|
|
|
Nu skal man jo ikke gå efter hvordan de sidder i en biograf, i en biograf har de ofte flere baghøjtalere siddene op langs siden fordi de skal dække et stort område/ lokale og mange mennesker, sådan er det jo ikke hjemme i ens egen stue. Og i en rigtig biograf kan jeg skam også høre når de sidder for højt, kommer selvfølgelig an på hvor langt nede eller oppe man sidder i rækkerne.
Og jeg var skam seriøs ang. det med fly og tordenvejr 
Har snakket en del med Peter Holstein fra danske Holfi som deler samme opfattelse som mig, mener det var 1½ meters højde målt fra gulvet han anbefalede.
At Dolby anbefaler 60-90cm over ørehøjde gir jeg ikke noget for, man skal selv lytte og finde den højde man synes lyder godt. De standarder de benytter er sikkert taget ud fra hvordan de hænger i en rigtig biograf, det noget helt andet hjemme i sin egen stue.
Men som sagt smag og behag, hvis det lyder godt for dig er det fint. Nu kan det måske også skyldes at jeg har sofa op af væggen og bag HT hængende på bagvæggen, sofa er kun rykket en lille smule ud, jeg ville gerne have haft bag HT lidt længere bagud men det ikke muligt hvor jeg bor nu. skal flytte senere i år engang, håber jeg får mulighed for at indrette det lidt bedre. Havde min sofa kunne stå længere ude i rummet havde jeg gjort det, tror det ville blive så meget bedre.
Jeg så en film engang hvor der var en bil der kørte fra venstre mod højre bag mig, der kunne jeg tydeligt høre at lyden kom sådan lidt oppefra, det er det jeg ikke bryder mig om.
60-90 cm over ørehøjde synes jeg virklig er meget, forestil dig du havde front HT 60cm over ørehøjde, det duer jo ikke vel, det skal jo passe til det man ser på billedet. Og bag HT skal jo følge lyden fra fronterne, når lyden bevæger sig frem og tilbage.
Iøvrigt go stil der på det stemnings billed, rigtig flot 
Har du fronterne skjult bag de hvide plader? godt lavet 
|
|
|
Nu har 99% alle film jo være forbi Dolby labs. for at få lyden fxet så mon ikke de ved hvad de snakker om når de anbefaler den placering.
Jegf har ikke problemer med spredning af lyden fra min baght. Så det er intet problem at de sidder i den højde.
Og nej, der er ikkel ige plads tilo mine fronter bag de hvide dæmpeplader .
Mana kan faktisk også liiiige skimte foden af højttalerne på stemningsbilledet.

MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu et fedt formsprog Dynaudio har fået frem i C-serien. Anderledes, klodsede og lidt "her kommer jeg" agtige, men samtidig også elegante.. Der er i hvert fald ikke fare for at forveksle dem med noget andet!  Ud fra billederne at bedømme, ser det dog ud til at du sidder meget tæt på dem i din lytteposition?
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
power watt Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 948
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
De forstærker er mine drømme forstærker tro aldrig jeg få råd øv øv øv.
selv om jeg skal nok ikke klage over lyden.
rigtig flot farve på højtaler har set dem i en anden farve på messen 2008
det så ikke så godt ud....
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Det er nu et fedt formsprog Dynaudio har fået frem i C-serien. Anderledes, klodsede og lidt "her kommer jeg" agtige, men samtidig også elegante.. Der er i hvert fald ikke fare for at forveksle dem med noget andet! 
Ud fra billederne at bedømme, ser det dog ud til at du sidder meget tæt på dem i din lytteposition?
|
|
|
Jeg syntes sel det er en rigtig flot højttaler. Men den deler vandende må man sige, når det gælder design.
Jeg sidder ca lige langt fra dem som der er imellem dem. Kæmpe lydbillede i både højde bredde og dybde. Hvis jeg rykker længere tilbage forsvinder der noget nærvær og musikken bliver knap så medrivende. Der er dog på ingen måde noget problem med at, få lydbilledet il at hænge sammen selvom jeg nok sidder tættere på en gennemsnittet.
Det skal dog siges at billedet nok også snyde lidt mht. afstanden. Kan godt se det ser meget tæt på, ud på billedet
|
| Til top |
|
| |