Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mhansen’s Hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Under alle omstændigheder er det ihvertfald surt  - jeg ville også prøve at indleverer den til forhandleren/producenten og høre om de måske havde et godt bud ( måske de ligefrem har set det før ?! ) - du har da ikke noget at tabe, men jeg ville ikke finde på en eller anden dum history, men bare sige det, som det var.

........der er sgu heller ingen i min familie, der gider høre mig væve om grej osv.

Jeg har indleveret den i dag. De ville sende det til rep og høre hvad de har at sige. Ham jeg talte med havde i hverfald ikke set det før.

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Endelig

Efter snart 3 års kamp, for at få den lyd jeg har drømt om , er det endelig lykkedes.

Det hele startede med, at jeg tilfældigt så en annonce hos StudioSound, hvor der var en AdaptResponse netfilter på tilbud. Her tænkte jeg, det må være det sidste jeg mangler for at få den optimale lyd på mit anlæg. Jeg har jo længe været mere eller mindre irriteret over en skarp mellemtone og diskant, samt en ulden og rumlende bas. Jeg tænkte, den måtte kunne klare mine problemer.

Efter lidt skriveri frem og tilbage med Karsten fra StudioSound, aftalte vi, at jeg skulle komme op og låne en AdaptResponse netfilter. Mht. de bas problemer jeg havde, blev vi enige om, at jeg tog min Thule for - og effektforstærker med, mere sådan lige for at prøve om det evt. var den, der var skyld i mine bas problemer.

På vej 

Tilfreds og selvsikker på, at mit Thule udstyr kunne måle sig med det meste af, hvad  StudioSound nu kunne diske op med af forstærkere, drog jeg af sted.

Nå, jeg ankommer og vi hører lidt på en Berning et eller andet rør forstærker. Det lød sgu godt.

Lettere anspændt og utålmodig forslår jeg at vi sætter min Thule effekt forstærker til. Nu skal vi sgu høre noget ordentlig lyd. Den kommer på, og så skal der lyttes. Jeg er ikke helt klar over hvad der forgik i Karstens hoved, men jeg sad og tænkte det da løgn det her. Det var noget af det mest flade kedelige lyd, jeg længe havde hørt. Undskyldningerne begyndte at vælte frem. Jamen den er jo ikke varm osv. Vi satte så Thule forforstærkeren sammen med Thule effekten og det hjalp en del på lyden. Men den skarpe lyd var der til gengæld med det samme, og bassen var absolut ikke noget at råbe hjem om.

Vi blev begge hurtigt enige om at AdaptResponse netfilteret ikke lige var det jeg skulle koncentrere mig om lige nu.

Karsten forslår at vi lytter til et par NuForce Ref9 effektforstærkere.

Ind kommer han med to halvstore madkasser, og jeg spørger om det dem der vi skal høre på nu.

Det var det. Hmmm. Først med Thule forforstærkeren. Nu begyndte det sgu at lyde af noget. Der var virkelig komme dybde i bassen, og meget mere fylde og liv i musikken  og de skarpe toner var blevet til at holde ud.

Herefter prøvede så sammen med Nuforce P-8 forforstærkeren. Så var alle de skarpe toner væk, og nu lød det mere end godt. Vi lyttede til meget forskellig musik, og det spillede bare. Så jeg endte med at låne et par NuForce Ref9’er og P-8 med hjem.

Hvordan lyder det så herhjemme 

Lettere spændt på hvordan det ville gå med bassen i rummet, da der jo helt klart var meget mere bas i Ref9’erne en i Thulen skyndte jeg mig hjem og sætte det til. 

Til at starte med syntes jeg, at der manglede noget i lydbilledet , uden egentlig at kunne sige hvad det var. Efter at have spillet på dem i et par dage, blev jeg mere og mere klar over at det var de skarpe toner der var væk.  Det lyder måske lidt mærkeligt at jeg ikke kunne høre det fra starten. Det kunne jeg også, men det var en så markant anderledes lyd end det jeg har været vant til.

Der var simpelthen ikke noget jeg blev irriteret over, ingen skarpe toner, og selv om der er meget mere bas med Ref9’erne er det bestemt ikke noget problem. Tværtimod.

Det er kommet power og punch i bassen, specielt i de dybe toner. Et fantastisk lydbillede, med luft og fylder og alt det der man nu skriver, om de fine ting.

Sidder jeg med lukket øjne og lytter, er det ikke to højtalere der står og spiller, men  et helt rum af vellyd, som jeg bare nyder. Der er lige pludselig en masse ting i mellemtonen og bassen som jeg aldrig har hørt før, der kommer frem. De små detaljer i toppen er der stadig, men på en helt anden måde end Thulen.  Det er meget mere afdæmpet og lækker at høre på i længden.

Nu skulle der handles

Da jeg nu havde fået solgt mit Thule udstyr, var det som at være en fri mand, der skulle have ny forstærker. Så inden jeg nu købte NuForce forstærkerne, synes jeg at jeg burde prøvet et par forstærkere mere. Så Karsten fra StudioSound pakkede sin bil med alverdens udstyr, og kørte hjem til  mig, hvor der så blev testet, med både forstærker og højtalere. Som i måske kan regne ud, så endte det med NuForce forstærkerne, og det føles bare rigtigt, at jeg har valgt dem. Det er ikke så tit det sker.

Så nu står der 3 stk. NuForce Ref9 effekter til front og center HT’er samt 2 Ref 8 til bag HT’er

Forforstærkeren bliver nok en NuForce AVP-16 som er en surround forforstærker. Da den ikke er kommet til landet endnu, låner jeg en Orpheus Two multikanals forforstærker indtil NuForcen kommer hjem.

Akustik 

Der blev også tid til at kigge lidt nærmere på akustikken i rummet da Karsten var herhjemme. Vi lavede et hul i loftet for at se hvad der gemte sig. Det er ikke meget andet en lidt glasuld og en masse hulrum sluttet af med noget blød masonit pap. En stor resonans forstærker. Så et nyt loft, og jeg er verdens lykkeligste hi-fi nørd.  Indtil videre…. Ja man har vel lov at håbe....

Afslutning 

Til sidst vil jeg gerne takke StudioSound / Karsten for en fantastisk service jeg har fået. Og herfra kan jeg kun anbefale, at prøve nogen af StudioSounds produkter og service.

Nå men man får vel ikke fred, hvis der ikke er nogen billder af sagerne. Så her er lidt at kigge på.

Set samlet

Om det kommer til at stå sådan i den sidste ende, ved jeg ikke helt endnu.

En lille og en stor...

En stor

En låner

Og til sidst er der kommet liv i Micro Seiki'en. Jeg forstår mig ikke rigtigt på pladespillere. Vel nok det meste simple i anlægget, og aligevel er der stor forskel på lyden i forhold til min gamle Technics SL-3200. Nå alt kommer til alt, er det jo bare pladen der drejer rundt og så en Pickup...

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 August 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hej michael.

Det var godt nok noget af en omgang du har været igennem. Det er rigtig godt at høre du endelig har fået lidt styr på sagerne. Hvad er planene med SS-delen. Syntes da du mangeler en proccessor??

MVH WRONG

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Hej michael.

Det var godt nok noget af en omgang du har været igennem. Det er rigtig godt at høre du endelig har fået lidt styr på sagerne. Hvad er planene med SS-delen. Syntes da du mangeler en proccessor??

MVH WRONG

Hej Wrong

Mht. Surround forforstærkeren bliver det nok en NuForce AVP-16. Men den er er ikke kommet til landet endnu. Det er en rigtig surround forforstærker, med alt det smarte DTS osv.

mvh Michael

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

OK. Læste det godt men forstod ikke lige at det var  en SS-pre. troede kun den var stereo, så derfor undrede jeg mig lige over det. Hvad ligger de nuforce i prismæssigt og ydelsesmæssigt?

MVH WRONG

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 August 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Mega flot hjemmebio du har fået dig der

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Du kan læse lidt om dem her. www.nuforce.com

Ref9'erne ligger på omkring 10k. stk. ellers kan du kigge på www.studiosound.dk

ups:  Nuforce linket var forkert. Er rettet nu

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Emi_one skrev:

Mega flot hjemmebio du har fået dig der

Hej Emi_one

Takker

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2006 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver lige nød til at skrive lidt mere om mit anlæg.

Her for et par timer siden, sagde jeg til mig selv, ok én enkelt side af en tilfældig LP og så i seng. Pladen blev fundet med lukket øjne. Det blev Jean Michel Jarre -  The Consert In China. Åhh nej ikke den, men nu vel. Når jeg lytter lidt, og tænkter, hvordan mon Jean Michel Jarre cd'en Rendez Vous lyder på NuForc'erne. Den blev købt for nylig på cdon for 30 kr, ene og alene pga. 2. nummer ca. 5 minutter inde. Det er et af hans fedeste temaer. Da det blev spillet på Thule forstærkeren, var det meget hård lyd, og når de fede 2-3 minutter var overstået blev cd'en taget af. Hvordan kan lave så dårlig lyd, var mine tanker om den cd.

Nu på mine nye NuForce, er det noget helt andet. Cd'en kommer på og fra starten af 1. nummer bliver jeg fanget af lyden. Et imponerende lydbillede træder frem. Ja nu kommer de sædvanlige flosker med dybde, rum, fylde og transparent, 3D osv altså lige på banen.

Det er en blanding af gennemført fryd og en masse mærkelige billeder der strømmer igennem hovedet. Toner som bliver til underlige figurer der svæver en meter over gulvet, andre lyde som hænger under loftet, og til sidst bassen som bare fylder hele rummet med vellyd. Uha det fedt.

Nogen vil måske få den tanke, han har sgu da drukket et eller andet. Men nej, jeg er bare en rigtig glad mand, som endelig har fået noget god lyd.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2006 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Nogen vil måske få den tanke, han har sgu da drukket et eller andet. Men nej, jeg er bare en rigtig glad mand, som endelig har fået noget god lyd.

Rart at høre du fik løst dit problem . Vi har ellers været en hel del omkring med kabler, gulvtæpper osv. men så viste det sig at være amp-sættet som var synderen . Jeg kan dog ikke helt genkende din beskrivelse af Thule-lyden som skarp med mudret bas, men sådan er det jo nogen gange at noget udstyr bare ikke fungere i et givent setup og det gjorde det jo så ikke i dit . Kan du beskrive lidt mere af lyden i de Nuforce banditter, hvordan er dynamikken og dybbassen i dem ?    

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej Acer

NuForce har en meget stram og præcis bas, med en virkelig god kontrol, og masser af dynamik.

Hvis jeg skal komme med et eksempel, så på Jennifer Warnes - The Hunter cd'en  og nummeret The Hunter, er der virkelig sket noget med bassen ifht. Thulen. Der er meget mere dydbde og bund, med masser af overskud og saft kraft i NoForce forstærkerne.

Det kan godt være at jeg måske er lige hård nok overfor min gamle Thule forstærker, mht. skarp lyd og mudret bas. Men jeg havde det bare sådan med dem, at de gik alt for ofte over grænsen i de høje toner, så det blev for meget.  Specielt S lydene blev urene, og hvis der skete for meget i toppen i noget musik, blev det  hurtigt for skingert af høre på. Med bassen kan jeg måske bedst forklare det med at mine MS4'er er blevet flyttet ca. 40 cm. længere tilbage mod bagvæggen,efter jeg har fået NuForce'erne. Hvis de stod der med Thulen var det ikke til at holde ud at høre på. Bassen blev alt for dominerende og netop mudret.

Eller kan du læse om om NuForce ref9 her.

http://www.avguide.com/file-download?review=1952

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hvornår kommer G&S-kablerne på besøg ?

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Hvornår kommer G&S-kablerne på besøg ?

Godt spørgsmål. Jeg ved det ikke...

Edit.. har du fået dit tilbage??

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 August 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej Michael....

Tillykke med de nye forstærkerbanditter...   Men den der Holfi XAURUS NFB-REX passer ikke rigtigt ind i det hele, den bliver du nød til at sælge til mig...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Edit.. har du fået dit tilbage??

Nope, G&S' rørbanditter er blevet væk for ham på plejehjemmet så der skal bestilles nye forsyninger  

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Lidt nyt

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Lige et mere..

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Av for den der er da vist lige sket noget på fronthøjttalerfronten

Hvad hedder de nye?...aldrig set den model før

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hej Hattori Hanzo

Ja de fylder lidt mere end MS4'erne.

Det er nogen SP Technology - Revelation MR-1

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hey Hansen.

De er noget størrer hva´. Jeg er spændt på at høre dem

Det værste ved den finish er at de er extrem følsomme over for fedtfingre. De afsløres med det samme i blitzlys

Beholder du Dali centeren og baght?

MVH WRONG

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum