Dette er mit første indlæg... Dvs. jeg håber på tilgivelse
Normalt læser jeg en del af det andre skriver og tænker at der er altså en hel del kloge mennesker på dette forum.
Jeg vover det ene øje for, at fortælle om mine oplevelser med forstærkere. Jeg har haft en del - blandt dem topmodeller fra Arcam, Lyngdorf, Marantz, Vincent.
Jeg har købt og solgt en del, mange gange bare taget chancen udfra test-resultater og gjort et fornuftigt køb.
Jeg har netop solgt min Arcam A38 og så dagen efter et sæt bestående af;
Onkyo M-508 (effekt) og Onkyo P 308 (forfor) samt 9090 (tuner).
Jeg kunne huske sættet fra dengang mit hår var sort og mente jeg havde haft det (var dog nummeret mindre har jeg fundet ud af).
Hjemme med sættet som blev hentet i Jylland på en tankstation - dvs. uprøvet og ja temmelig uklogt, men sælger havde sagt god - og det var nok for mig.
Hjemme fik jeg sat det til - der var lys og det hele lader til at fungere (højt. terminaler er for små - de skal skiftes og det hele skal renses - hvis der er nogen på Sydsjælland i nærheden af næstved der kan det - vil jeg gerne have besked). NÅ...
Lyden - vel vidende at lyd er svært at diskuterer og individuelt. Det bedste jeg har hørt var et par Dynaudio C2 signature hvor en Mcintosh var spændt for. Dernæst Vincent med effekttrin forfor og cd - alle med rør og på 3 pladsen altså - et over 20 år gammelt Onkyo.
Onkyo er detaljeret, godt stereo perspektiv og en god styring af bassen. Virkelig overraskende og hvis vi skal tale om penge - billigt.
For at give en klassificering af de andre forstærkere var min oplevelse - med;
Arcam A38 - for tilbagelænet.
Lyngdorf - for klinisk - kedelig
Vincent - 991 - effekt og tilhørende forfor - spiller højt og udetaljeret.

Det var så lige mit bidrag efter mange år.... og tak for læsningen af jeres mange indlæg...