Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 08:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Højttaler kabler, 4x? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 April 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at være færdig med ver. 1 af mit setup som kan ses i min signatur.
Udstyr som ikke kan ses i sig. er 2xQED Reference Audio Evolution og 1xQED Performance Audio 2, hvor Reference pt. sidder mellem effekt og forforstærker og igen op til CD afspilleren, performance kablet sidder over i TV som pt. bliver brugt som DAC for min PS3   som forbindes med et ARGON 5201D. Som højttaler kabel bruges pt. et sæt PA kabler, kobber betrukket med blåt gummi. Næste køb bliver et ordentlig ekstern DAC, formentlig Beresford Caiman, Reference kablet vil så blive brugt her, og performance kablet til ryge over til CD afspilleren.
Jeg har ikke bestemt mig hvor jeg ligger i kabel krigen, og dette skal heller ikke diskuteres her. Men vil gerne prøve et sæt kabler designet til Hi-Fi. Jeg oplever lige nu at dybbassen skal blive rungene, ukontrolleret i numre som John Mayer - Dreaming with a broken heart og Malk de Koijn - Phantastisk, det er til at leve med, men kan jeg begrænse det med med de rette kabler, vil jeg gerne dette.
Min effektforstærker bruger Speakon stik, både 2- og 4polet. Iflg. manualen bruges +1/-1 som std. stik samt til lavfrekvenserne ved bi-wiring, +2/-2 bruges til de høje frekvenser. Derfor ser jeg det som en oplagt mulighed at bruge 2 forskellige kabler. Lyden jeg ønsker er en detaljeret transparent lyd, men en god og fast bund, men vigtigst af alt så skal de være så godt støj isolerede som muligt!
Jeg har gennem arbejdet 10% rabat hos www.Hifi-freaks.dk, som passene har 4VS samt 8VS som de mener gør sig godt sammen! De ligger dog i den øvre ende hvad hvad jeg lyst til at betale, når jeg ikke ved om de er noget ved, men passer de vil jeg godt prøve. Vil disse kabler være noget ved at prøve, med mine ønsker taget i betragtning? Har i nogle alternativer?
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Ingen der har erfaringer med de kabler, det at bruge 2 forskellige kabler til biwiring eller andre kabler der har de ønskede egenskaber?

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 April 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Prøv at skrive til Offcourse_dk26.

Han har vist prøvet noget i stil med din ide.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2010 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Tjekkede hans setup, og det er som jeg forestiller mig, fandt dog osse et setup med 4TC og 8TC, i den konfiguration jeg tænker på, deres oplevelser med det lyder jo rigtig godt!
Er dog begyndt at lege med ideen om Cat5e eller Cat6 kabler, som et billigt alternativ indtil pengene er der til f.eks. Kimber kablerne. Har søgt en smule, og har da fundet en smule: http://www.venhaus1.com/diycatfivecables.html og http://www.humblehomemadehifi.com/CAT6.html
Nogen der har prøvet disse, eller lignende?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes