Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Rabat (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

rega skrev:

Ligesom at vi har de politikkere vi fortjener, så har vi også ofte de forretninger vi fortjener.

(Og man kunne fristes til at tilføje "Og forretningerne har de kunder de fortjener".. men det ville vist ikke være pænt )

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 06:07 | IP-adresse registreret  

Cabal skrev:

rega skrev:

Ligesom at vi har de politikkere vi fortjener, så har vi også ofte de forretninger vi fortjener.

(Og man kunne fristes til at tilføje "Og forretningerne har de kunder de fortjener".. men det ville vist ikke være pænt )

Hvorfor ikke, forretningerne ved at de har de kunder de fortjener, og ikke én eneste kunde derudover.

I dette tilfælde var det hifiklubben der var sælger, og ja, mange af deres vare føres ikke andre steder i DK. Det ændre jo ikke på at der stadigt er frit valg, er sælgeren en idiot, prisen for høj eller servicen for dårlig finder du bare noget andet, der er jo mærker nok at vælge imellem, og klubbens mærker er jo ikke så unikke at man ikke kan købe noget andre steder som man kan være lige så glad for.

Det ved klubben nu nok også godt, det er vel derfor at priserne på f.eks. surroundrecivere (er det jeg p.t. er på udkig efter) generelt ser ret ens ud, uanset mærke og forhandler.

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

PSSO skrev:

Er der nogen som har været mere heldig (bedre til at "prutte" om prisen) end jeg og fået "lidt" rabat på et nyt anlæg (ikke demo udstyr) ?

Hvis ja, evt. i hvilken afdeling, for så må jeg jo forsøge der. Hvis nej, må jeg jo enten betale prisen eller handle et andet sted end HI-FI klubben.

Du må jo have nogle argumenter i lommen når du skal prutte om prisen. Nu er HifiKlubben jo ikke længere kun et dansk fænomen, så prøv at sammenligne de danske priser med f.eks. de svenske. Den svenske krone er jo noget billigere end den danske (vist en 18-19% pt.). Nu har jeg ikke lige checket om der faktisk er forskel, men personligt har jeg gode erfaringer med at søge priser i udlandet og spørge de danske forhandlere hvorfor de skal have x antal kroner mere for produktet. Seneste eksempel jeg selv har haft gang i er den nye Advantage Thor intg. Forstærker der i Sverige koster omkring 19900 SEK og Danmark kommer til at koste en 18400 – den fik jeg ned i 16100 hos Tape Connection, så der er altså muligheder for rabat hvis man laver lidt research. Det er især smart hvis forhandleren har en tilbagekøbs garanti, så kan du jo få lov til at lytte på noget der ellers ikke er til salg i Danmark. Hvis forhandleren ikke er med på rabat kan du jo overveje at bestille hjem fra udlandet selv, bare sørg for at undersøge garanti forholdene da de er noget forskellige fra producent til producent.

Når jeg nu lige sagde garanti, er der så nogen der har hørt om noget der kan stikke Brystons 20 år? .. lidt vildt.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Når jeg nu lige sagde garanti, er der så nogen der har hørt om noget der kan stikke Brystons 20 år? .. lidt vildt.
Jeg har ikke læst deres betingelser, men hvis det er 20 år på materiale- og fabrikationsfejl så er det da godt, men du er stadig ikke sikret at produktet virker i 20 år, for garantien dækker ikke slidtage.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Zorglub skrev:
Jeg har ikke læst deres betingelser, men hvis det er 20 år på materiale- og fabrikationsfejl så er det da godt, men du er stadig ikke sikret at produktet virker i 20 år, for garantien dækker ikke slidtage.

/U.

Giver Densen ikke livstidsgaranti på deres produkter? (ikke ved videresalg/brugtkøbdog)...

Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Så lykkedes det endelig. Som det fremgår i starten af denne tråd købte jeg i marts måned en del udstyr i Hi-Fi klubben. Med nogle af de produkter jeg købte har der været ekstremt mange problemer og jeg mener virkelig mange problemer. Jeg har fået udskiftet en model flere gange og fået den oprindelig model "opgraderet" til en større model. Med den større model var der de samme problemer. Da en ændring/ombygning af den større model heller ikke løste problemet, blev jeg tilbudt et helt andet fabrikat. Jeg har nu fået udstyret ombyttet til det nye fabrikat og er (indtil videre) meget tilfreds.

Så "manglen" på rabat som jeg efterlyste i starten af tråden, må jeg sige, at jeg har fået opfyldt på anden vis, nemlig en ualmindelig god service hos den lokale Hi-Fi klub, hvilket bl.a. vil sige ombytning uden problemer og opgradering og ombytning til en "fornuftig" pris.

mvh PSSO

Til top Vis PSSO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PSSO

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

- og så er alle glade!!! Snip snap snude - så er den historie ude!

Til top Vis dohh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dohh

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

dohh skrev:

- og så er alle glade!!! Snip snap snude - så er den historie ude!

ja, nemlig ja

Til top Vis PSSO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PSSO

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

men nej jeg acceptere ikke ukritisk hvad sælger siger især ikke i hifi-klubben som har en af de højeste avancer i hifi-branchen og er eneforhandler af deres produkter..

Denne udokumenterede påstand har været fremført før, og jeg har tilbagevist den før. Jeg har arbejdet i Super Radio, El Giganten, Hifi Klubben - Jeg har kendskab til Fona og Expert og kan sige at på deciderede hifi produkter er der ikke den store forskel på avancerne.

Slagtilbud som de store "supermarkeder" har kan ingen slå, her har jeg oplevet avancer på mellem -5% og +5%.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen, hvorfor begynde igen ? nå ligemeget, ja har selv haft Fritidsarbejde i Fona, kender godt deres avancer.. kender os KT radios avancer, og til nogen grad experts på visse hifi produkter.

kender ikke klubbens, men alene udfra nogle af deres oprydningssalg kan man jo se den på mange af deres husmærker er større !!

Er p***e ligeglad med hvad avancer er !! lyt på produktet, enten er det pengene værd eller os så er det ikke !!!! butikker skal kunne løbe rundt, og folk har svært ved at forstå hvorfor de skal betale både 20, 30, 50 og 70 % mere end det butikken giver, det har jeg aldrig haft et problem med, ville gladeligt give mere hvis det gik til butikspersonalet

men den del vil du sikkert ikke kommentere, i har det jo med at plukke de citater i gider at kommentere.

Hvorfor inddrage supermarkeder ? deres avance går på en milliard produkter ergo kan de have den lavere end butikker med 500 produkter og de kan endda sælge til under indkøbspris for at lokke folk, men det er vist aldrig sket i hifibranchen..

Nu når du føler dig nødsaget til at rippe op i en gammel tråd og hive citater ud af kontekst ville jeg da gerne se dig tilbagebevise at hifiklubben har en af de største avancer i branchen (læs ikke den største, men at de er blandt højdespringerne,  ik sagt der er noget galt i det, læs kommentaren med fed, jeg er ligeglad, enten er produktet pengene værd eller os så er det ikke, skide ligegyldigt med avancen)

og ifølge klubbens medarbejdere (skrevet herinde) ser hifiklubben sig som konkurrant til fona merlin elmutanten etc. ja så se hvad forskellen er på avancer der.. holder jo ikke vel ? hvis du kender deres avancer som du kender HK´s burde det ikke være så svært at se du ikke har tilbagebevist noget som helst.

men igen f**k avancer, de siger jo ik noget om produktet, køb det der lyder bedst til den pris i vil betale !!

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes