Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 19:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ulovlig markedsføring? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 September 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Cabal skrev:

Tjaeh.. det er jo efterhånden et must at man kan tilbyde finansiering i samme forretning som man handler varene i.

Jeg mener bare personligt at det er et skråplan uden lige... Vi ser skræk-eksemplerne fra andre elektronik-forretninger, hvor forhandlere tjener mere på formidling af lån samt naturligvis den ekstraforsikring som de også gerne vil sælge, end de tjener på selve produktet.

Men gør HK noget forkert? nej - det mener jeg ikke.. ikke i juridisk forstand. Men formuleringen er lidt "slutty.."

Hold da kæft , hvem gør det , det jeg tilbyder betaler jeg kundens gebyr af købs sum på 5% , hm så er det mig der bliver snydt .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hehe.. skal, skal ikke.. hvad siger du dohh ? Ready for round three ?

Personligt er jeg meget Dansk åbenbart, jeg kan ik onde nogen at de har succes !!!

så er det af vejen..

Personligt kan jeg ik lide hifiklubbens markedsføring. men de henvender sig jo heller ik til hifi-entusiasterne, men derimod forsøger de at give et alternativ til fona, merlin og muttanten osv. og ja så er deres produkter da ok og deres markedsføring er ik meget værre. i det mindste slipper vi for at få halvdelen af regnskoven igennem døren hver måned  

ignorer dem og deres diciple når de går i selvsving og håb på de gør det samme med os der ik har set lyset

Kim, hvis du går deres bibel igennem www.hifiklubben.dk eller deres reklamer så finder du utalige eksempler på hvad der grænser til det usmagelige, men desværre er der intet ulovligt i det !! heller ik i deres renter som bestemt ik er blandt de værste..

Måske kan den lidt agressive være en god ting ?? følg mig lidt her.. når man går i fona bliver man overfaldet af sælgere på provision.. det gør man ik i HK !! man kan faktisk gå i fred, og få lov at lytte i fred.. ja der er sku faktisk butikker der er hyggelige at være i ! og der er sku os sælgere der ved en del om det de sælger og meget andet !!

For at opsumere endnu et rodet inglæg

Jeg kan ik lide koncernen (undskyld) men der er en del af butikkerne jeg synes er fede.. se på butikkerne der ik har noget med markedsføringen at gøre, og bedøm dem istedet !

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 September 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

"når man går i fona bliver man overfaldet af sælgere på provision.. det gør man ik i HK !! "

jo.. hvis man er uheldig.. (og så bander stodderen oven i købet..)

jeg ved godt hfk ikke er de værste, men det Undskyld mit sprog;

det irriterer mig at man laver en nummer som "red en ven"

det er den slags eks hifi4all skal opfordre til, ikke en forhandler der har egen interesser...

du ser heller ikke Jensen skrive:

red en ven, pantsæt konen og bilen, og køb noget VA og Rouge.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Kim.. ingen tvivl.. vi er enige. sådanne butikker har de desværre os.. men jeg har lært at se dem individuelt.. roskilde og amager afdelingen feks er jeg vild med.. rigtig god betjening !! der er kæmpe forskel på deres butikker

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

ja.. lidt ærgeligt, men der er jo så både gode og dårlige sider ved dette franchise.

jeg vil bare gerne have at de som min. fjerne det billede af philips gigatubesystem....

(findes under "læsestof" sektionen)

og ændre placeringen af åop opgørelsen.

det er så lidt der skal til for at gøre et i forvejen fremragende websted bedre

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 28 September 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

har du sendt en opfordring... for ellers sker der jo ikke en skid, vel?

Live - fantastisk, var ved at brase ned af stolen - du var jo ligefrem positiv i dag?!!

Til top Vis dohh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dohh

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

dohh... ja....

Dali glad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Sendt: 29 September 2004 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

Løbetid

6 mdr.

12 mdr.

24 mdr.

36 mdr.

72 mdr.

Beløb

Ydelse pr. måned

5000

899

469

243

167

106

10000

1742

909

471

325

193

15000

2613

1364

706

487

283

20000

3484

1818

941

649

372

30000

5166

2698

1396

963

546

40000

6833

3569

1847

1274

718

Oprettelsesomkostningerne er indregnet i den månedlige ydelse

Løbetid

6 mdr.

12 mdr.

24 mdr.

36 mdr.

72 mdr.

Beløb

5000

32,1

25,1

16,5

13,6

17,1

10000

17,0

17,0

12,4

10,8

12,4

15000

17,0

17,0

12,4

10,8

11,3

20000

17,0

17,0

12,4

10,8

10,8

30000

12,2

14,4

11,0

9,9

9,8

40000

9,0

12,6

10,1

9,3

9,2

5000+(32,1%/2)=5802

6*899=5394

Jeg fatter minus lige nu, årlige omkostninger i procent er åbenbart ikke min stærke side. ÅOP er opgivet til 32,1% på et 6 mdr. lån, 6 mdr. er ret tæt på at være et halvt år, så vil det vel kun koste det halve ???, men nej, det koster endnu mindre ???

Jeg ville mene at det giver 15,76% i ÅOP, da det koster dig 7,88% at låne pengene i et halvt år ?

Jesper

Hov, ser ud til at jeg ikke havde logget af, inden jeg lånte min maskine til jesper.

Det her indlæg er skrevet af Jesper Bach

Kenneth

Til top Vis Dali glad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dali glad

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 September 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

http://www.mybanker.dk/vaerdatvide.html?action=VIS&id=45

"Du kan opnå fradrag for etableringsomkostningerne på et lån eller kredit, men kun hvis løbetiden er aftalt til under 2 år.

Ligningsloven siger, at du kan få fradrag for:

"Stiftelsesprovisioner, engangspræmier og lignende engangsydelser for lån eller kaution......."

"Spørg derfor altid långiver, hvis dit lån eller kredit er aftalt med en løbetid til under 2 år, om du får fradrag for de etablerings-gebyrnavne, der er anvendt i lånedokumentet. Det er fordi, du selv skal fratrække dem på din selvangivelse, da de ikke bliver indberettet automatisk til Told & Skat."

Nu tror jeg jeg har fundet ud af hvorfor stykket havner på 5394. Det er de 5000 tillagt oprettelsesomkostningerne (som man må kunne trække fra såvidt jeg har forstået, og så er lånet gratis??). Ifølge HFK hjemmeside er der ingen renter eller administrationsgebyrer ved 6 måneders lån kun oprettelsesomkostninger som udgør 4,5% eller minimum 395 kr. (5000+395 = 5395).

Du kan ikke bare beregne den halvårlige rente ved at dividere den årlige rente med 2 når jeg formoder at de regner med månedlig eller kontinuerlig (hele tiden) rentetilskrivning.

Er der nogen der kan bekræfte det jeg skriver, nemlig at det åbenbart er gratis at låne penge hos hifiklubben for så vil det da være for dumt at betale kontant. Gælder kun 6 måneders lån men alligevel, man skal da aldrig sige nej tak til gratis lånefinansiering.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

tjah, er det nogle der kan svarer på figo's spørgsmål?

jeg mener dog ikke at det er klart formuleret, man kan kun trække renteudgifterne osv fra når man beregner statsskat, og ikke bund-mellem og top skat. men det ligger vel også lidt implicit mellem linjerne.

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 29 September 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Det er jo netop ikke gratis at låne pengen selvom det kun er 6 mdr. det kan godt være at renten er 0% pa. men du skal jo stadig betale det oprettelsesgebyr på 395,-

Man har en marginal fradragsværdi på renteudgifter på ca. 33% (amts-, kommune- og kirkeskat).

Jeg tror at figo tror at man kan trække det hele fra i skat, men figo, hvis du have nettotal er du nød til at regne det sådan her ud :

395 x 0,33 = 130

395 - 130 = 265 + 5000 = 5262

Ja, Danmark er et fantastisk land at leve i, hvis man har renteindtæget er det kapitalindkomst = alm. indkomstbeskatning, men skal man af med renter må man saft susme kun have lov til at trække 1/3 fra.
Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 29 September 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til det der "red en ven" er jeg enig i at de forbryder sig mod markedsføringslovens §2a, stk. 2 pkt. 5.

Altså : sammenlignende reklame er tilladt så lang tid : pkt. 1,2,3 osv. pkt. 5 "ikke miskrediterer eller nedvurdere en konkurrent varemæker, firmanavne, andre karakteristike kendetegn, varer, tjenesteydelser...osv osv osv"

Så er det vel lige groft nok at man viser konkurrenternes produkt og samtidigt nedgøre det....

Jeg er meget i tvivl om hvorvidt de direkte forbryder sig mod §2, jeg har forgæves søgt efter en afgørelse i en ligende sag, hvis du er bekendt med en må du gerne dele.
Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

der er u 1999.2053 SH, men det om handler en misrekomendering af konkurrentes økonomiske formåen....

så er der 1992.665 SH, den med pave skoene og 1970.524 SH, få forhandlere, og 1982.635 SH, time manager vs. systemplan.

og så 1990.236 V "Lahoste", misrekommendering af lacoste

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hehe-- f**k Kim Olsen.. gad vide hvem der ku finde på at skrive det  måske en der føler sig trådt på

Som kim er inde på undlad at købe for lånte penge, og hvis man skal, ja så gå da i banken istedet !!

Dohh "Live - fantastisk, var ved at brase ned af stolen - du var jo ligefrem positiv i dag?!! "

hvad taler du om ? jeg er altid positiv !!  

Henrik Wieben
Branchemedlem
Branchemedlem
Markedschef – Hi-Fi Klubben DK

Bruger siden: 01 Oktober 2004
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Kære alle

Efter vi nu har holdt os tilbage længe nok vil jeg gerne komme med Hi-Fi Klubbens kommentar til denne dialog.

Red en ven:

Vi vil meget gerne have at alle vores gode faste kunder som i langt de fleste tilfælde er tilmeldt Cybertainment fortæller deres måske mindre entusiastiske venner eller familiemedlemmer at man sagtens kan få musikanlæg i Hi-Fi Klubben uden at det behøver at koste en formue. Vi mener at de forbrugere der går i supermarkeder eller de store elektronikvarehuse ( ingen nævnt, ingen glemt) og køber et musikanlæg som f.eks. det vi viser, ikke får valuta for pengene. De får helt sikkert noget der ser imponerende ud og det kan blinke og lyse en hel masse, men god lyd for pengene mener vi ikke de får. For en lille ekstra investering kan man i Hi-Fi Klubben få anlæg hvor man betaler for god lyd og ikke så meget andet.

Lad mig her slå fast at vi ikke prøver at nedgøre nogle af vores konkurrenter, det er produkterne vi ikke bryder os om !

Det kan man så være enig eller uenig i, og man kan jo så selv bestemme om man vil følge vores opfordring til at ”redde en ven”.

Finansiering:

Det er et faktum at vi har fået et nyt finansieringsprodukt der er langt billigere end det de fleste andre detailhandelskæder kan tilbyde. Faktisk også billigere end mange får tilbudt i deres egen bank!

Kigger man i vores gamle katalog kan man se at vi markedsfører en finansiering med en månedsrente på 1,88% og et oprettelses gebyr på 5%. Det er et niveau som rigtig mange af vores kolleger stadig ligger på.

I dag er vores månedsrente 0,6% og oprettelsen 4,5% i stedet.  Uanset hvordan man vender og drejer det så er det rigtig billigt ! Det er vi rigtig glade for fordi nu kan vi foreslå vores kunder finansiering uden at vi behøver skamme os over det.

ÅOP skal selvfølgelig opgives. Det gør vi også. Vi lytter gerne til forslag og vi vil inden længe lave en kalkulator på vores hjemmeside hvor man kan indtaste et beløb og herefter se hvad det koster pr. måned ud for nogle forskellige løbetider. Her vil vi  også vise samlede kreditomkostninger og ÅOP. (Denne funktion har vi faktisk haft planlagt hele tiden, den ar bare ikke implementeret endnu.)

Hvad med 12 eller 24 mdr. rentefri ?

Nogle kæder reklamerer i begrænsede perioder med f.eks. 12 måneders rentefri, og endda helt uden gebyrer. Det er naturligvis den billigste finansiering man kan få. Der er bare det ved det at butikken som regel får det finansieret via et finansieringsselskab som giver underkurs til forretningen. Det betyder at sælger butikken for f.eks. 10.000 kr. modtager de måske kun helt ned til 8.500 kr. ( Kurs 85). Prøv næste gang i ser sådan et tilbud at spørge om hvad i får i kontantrabat hvis i fravælger det rentefri tilbud. Her vil man ofte kunne få rabat og hvor blev den rentefri finansiering så af ??? Dette er bedst illustreret i nyere tid da en stor kæde i Danmark lavede et rigtigt selvmål ( efter min mening) ved at lave store annoncer med: 12 måneders rentefri kredit eller 10% kontantrabat !!

Jeg håber dette indlæg besvarer de mange spørgsmål i denne tråd. Vi vil fra Hi-Fi Klubbens side ikke kommentere dette yderligere.

Med venlig hilsen

Henrik Wieben

Markedschef – Danmark

Hi-Fi Klubben

Til top Vis Henrik Wieben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Wieben Besøg Henrik Wieben's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

"

ÅOP skal selvfølgelig opgives. Det gør vi også. Vi lytter gerne til forslag og vi vil inden længe lave en kalkulator på vores hjemmeside hvor man kan indtaste et beløb og herefter se hvad det koster pr. måned ud for nogle forskellige løbetider. Her vil vi  også vise samlede kreditomkostninger og ÅOP. (Denne funktion har vi faktisk haft planlagt hele tiden, den ar bare ikke implementeret endnu.)"

det er selvfølgelig fint, og stort  for det. men det ændre ikke på at der ved "red en ven" - som jeg i princippet er enig i, er afbilledet et konkurrende produkt, som oven i løbet er nævnt ved navn (eller den specifikke model er).

ærgeligt at hfk ikke vil kommenterer yderligere. det kunne have været meget konstruktivt at hfk kom "ud over" deres eget cybertainment forum. (jeg ved godt dette har været diskuteret en halv million gange før... men det er nu engang min holdning )

Modig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2004
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
"

det er selvfølgelig fint, og stort  for det. men det ændre ikke på at der ved "red en ven" - som jeg i princippet er enig i, er afbilledet et konkurrende produkt, som oven i løbet er nævnt ved navn (eller den specifikke model er).

Kan ikke læse på deres hjemmeside hvem konkurrenten er med navns nævnelse? Klikker man på billedet af ghettoblasteren og får forstørret billedet er der heller ikke angivet noget navn på produktet eller den specifikke model?

For mig at se bliver der ikke nævnt nogle konkurrenter eller specifikke modeller sellvom jeg læser grundigt efter - måske læser jeg det forkerte sted??

(Måske er billedet også lavet lidt i sjov for at sætte tingene i perspektiv - ku' det mon tænkes...?)

Til top Vis Modig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modig

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

"Seriøst anlæg? - her får fx. du 5000 Watt og Gigatubes (basfleks)...!"

billedet de har er af et philips gigatube system... så grimt som det er har det brændt sig fast på min nethinde når jeg har set det.. der var desuden en masse reklame for det da det kom frem i div. musik og ungdomsblade.

Modig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2004
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

"Seriøst anlæg? - her får fx. du 5000 Watt og Gigatubes (basfleks)...!"

billedet de har er af et philips gigatube system... så grimt som det er har det brændt sig fast på min nethinde når jeg har set det.. der var desuden en masse reklame for det da det kom frem i div. musik og ungdomsblade.

Men det står der ikke noget om....... så de gør vel ikke noget galt eller forket, nu de ikke skriver navne eller modelnumre? De siger ikke hvem der har lavet systemet - det er det vigtigste, og slet ikke på kant (tror jeg) med nogetsomhelst. Tror du ivørigt ikke det kunne have været et billede at et hvilkensomhelst system?

Og i sidste ende - hvad gør det at der vises et billede af et "grimt" system, som du selv skriver (et provokerende billede kan nogen gange sige mere end tusind ord)? - det er mere ideen bag som du også selv er inde på, der er MEST interessant...

Til top Vis Modig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes