Emne: Spændingsrating komponenter? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 23 November 2013 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk
du skrev flere gange at høj volt værdi på kondensator var vigtig, LGrau smider så et spændende link til glimmer typen
de kan altså holde til mange 100 volt og nogle endda flere 1000 volt,
jeg har aldrig hørt glimmer i audio, men siden de blev opfundet så har det været top og top i alle andre sammenhæng
men med et var volt ikke helt så vigtig iflg dig, som jeg også starten skrev at det ikke var
Uha Boydk jeg er i godt humør, men, kan ikke se det positive i at blive hængt ud igen og igen og fandeme igen
når personer uendeligt misbruger en teknisk løsning som kræver teknisk indsigt (som virker hvis man har denne indsigt)
mit forslag "ville være uheldig" hvis man ikke ved hvad man har med at gøre derfor slettede jeg mit forslag !!!!
Kan man så gøre andet end at slette sit forslag ? (tråden er faktisk fra den 14. Oktober 2013, vi er i slut november!)
Eller er niveauet så "lavt" her at det ikke er okay ? er niveauet så "lavt" her at mobning er okay ?
Lidt trættende at nogle negative skribenter er på den måde... og jeg tænker med et på "Duelund"
Var det ikke ham der her inde blev kaldt syg, idiot, nar, og alt muligt andet af såkaldte "kloge" h4a folk
Af mennesker der stadig er her... og vi er tilbage til NIVEAUET på H4A, en børnehave og et spørgehjørne
Hvor nogle kun bruger tiden på at nedgør andre hvor og når de kan (det føler jeg faktisk sker i dette emne)
Men lad os lige være ærlig, det kan være farlig at samle et AC 230 volt stik hvis man ikke ved hvordan Det kan være farlige at hænge en lampe op, hvis man ikke ved hvordan - (tror endda at det er ulovligt) Livet kan være farlig, mange folk dør i trafikken fordi de ikke selv ved hvordan de skal opfører sig blandt andre der Hvis man ikke har teknisk indsigt så skal man bare ikke stille teknisk spørgsmål så nemt kan det skrives
Så NEJ det er IKKE fair, son en anden narrehat at hive negative nedgørelse frem pga "alternative forslag" og faktisk i en tråd hvor selv autotransformer bliver udnævnt som noget der er farligt, og mig bekendt har de da været brugt i mindst 50 år og er lovlig at købe
Hvis du virkelig mener at jeg er unfair så læser du virkelig biblen med de samme øjne som ham "down under"
At du så derefter søger tudekiks hos Mikkel Gige helt ok, det er så dit billed af sagen og siger mere om dig, det du ser og forstår
jeg har set personer her inden der bliver smidt ud for mindre
jeg har set indlæg blive slettet for mindre
jeg har set mobning og nedgørelse her inden som ikke resultere i noget som helst
Men boydk jeg vil i den næste måned (måske) gøre det sammen ved dig, at latterliggør dig og dine forslag, også selv om du beklager
Fordi ingen er perfekt heller ikke dig og alle kan lave fejl, og lad os så se hvad " mister modsat" siger til det ...
ha en dejlig lørdag og en god weekend
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 23 November 2013 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Boydk du skrev flere gange at høj volt værdi på kondensator var vigtig, |
|
|
Læs tråden forfra, det har jeg aldrig skrevet.
D A O skrev:
Men boydk jeg vil i den næste måned (måske) gøre det sammen ved dig, at latterliggør dig og dine forslag, også selv om du beklager Fordi ingen er perfekt heller ikke dig og alle kan lave fejl, og lad os så se hvad " mister modsat" siger til det ...
|
|
|
Det synes jeg så ikke klæder en bruger af dette forum, Jeg har på ingen måde latterliggjort dig, men fedt at blive brugt som "prügelknabe" fordi du er sur over kristianemail´s input. Det er under din værdighed, så hermed ignoreret. Slut herfra. Trådstarter har så rigeligt fået svar på sine spørgsmål __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 23 November 2013 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bummelum... Har ikke en skid forstand på kondensatorer... Niks... Men jeg er så glad i låget lige nu, at jeg vil dele denne positive oplevelse med jer
der skriver denne tråd...  Jeg har i dag modtaget en pakke fra Lemvig... Troels har efter aftale med mig samlet 3 cd med blues, 1 med svensk jazz
og en med klassisk klavermusik... Og dem lytter jeg til nu... Sammen med en flaske Languedoc... Og dette er fuldstændig off topic, og intet med
kondensatorer at gøre... Og slet ikke noget med denne tråd... Så undskyld... Mange gange... Men til Boydk og DAO... Gør som jeg... Lad freden finde
ind i jeres dybereliggende jeg.. Smæk fusserne op på bordet, skænk noget alkoholisk op i et glas... Sæt en skive med musik som er lang tid siden I
har hørt... Send hinanden en venlig hilsen... Og god weekend...
Struktøren
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2013 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov timing Struktør,2 sjæle 1 tanke  . Sidder lige med Tom Waits "Closing Time", en go´ friskmalet mokka og en single cask Bunnahabhain  , så bli´r det ikke ret meget bedre, selv om det er "off topic". Super lørdag aften til musiknyderne herfra __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 23 November 2013 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu spiller Hans Theessink, Slow train og før var det Big George Jackson blues band...
Hamrende godt... Vincent gløder i den bette stue, og stadig JAMO 507 der er spændt for... Og mine fødder hopper op og ned.. Kvinden min siger...
Kommer du ikke herind, jeg svarer jo, lige om lidt... Men her står tiden stille... Kondensatorerne lader strømmen flyde gennem.. Og lyden er som
honning.. I mine ører....jep.. Super lørdag...!
Struktøren
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2013 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
kristianemail Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig
Bruger siden: 24 August 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 26 November 2013 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Boydk
du skrev flere gange at høj volt værdi på kondensator var vigtig, LGrau smider så et spændende link til glimmer typen
de kan altså holde til mange 100 volt og nogle endda flere 1000 volt,
jeg har aldrig hørt glimmer i audio, men siden de blev opfundet så har det været top og top i alle andre sammenhæng
men med et var volt ikke helt så vigtig iflg dig, som jeg også starten skrev at det ikke var
Uha Boydk jeg er i godt humør, men, kan ikke se det positive i at blive hængt ud igen og igen og fandeme igen
når personer uendeligt misbruger en teknisk løsning som kræver teknisk indsigt (som virker hvis man har denne indsigt)
mit forslag "ville være uheldig" hvis man ikke ved hvad man har med at gøre derfor slettede jeg mit forslag !!!!
Kan man så gøre andet end at slette sit forslag ? (tråden er faktisk fra den 14. Oktober 2013, vi er i slut november!)
Eller er niveauet så "lavt" her at det ikke er okay ? er niveauet så "lavt" her at mobning er okay ?
Lidt trættende at nogle negative skribenter er på den måde... og jeg tænker med et på "Duelund"
Var det ikke ham der her inde blev kaldt syg, idiot, nar, og alt muligt andet af såkaldte "kloge" h4a folk
Af mennesker der stadig er her... og vi er tilbage til NIVEAUET på H4A, en børnehave og et spørgehjørne
Hvor nogle kun bruger tiden på at nedgør andre hvor og når de kan (det føler jeg faktisk sker i dette emne)
Men lad os lige være ærlig, det kan være farlig at samle et AC 230 volt stik hvis man ikke ved hvordan Det kan være
farlige at hænge en lampe op, hvis man ikke ved hvordan - (tror endda at det er ulovligt) Livet kan være farlig, mange folk
dør i trafikken fordi de ikke selv ved hvordan de skal opfører sig blandt andre der Hvis man ikke har teknisk indsigt så skal
man bare ikke stille teknisk spørgsmål så nemt kan det skrives
Så NEJ det er IKKE fair, son en anden narrehat at hive negative nedgørelse frem pga "alternative forslag" og faktisk i en
tråd hvor selv autotransformer bliver udnævnt som noget der er farligt, og mig bekendt har de da været brugt i mindst 50 år
og er lovlig at købe
Hvis du virkelig mener at jeg er unfair så læser du virkelig biblen med de samme øjne som ham "down under"
At du så derefter søger tudekiks hos Mikkel Gige helt ok, det er så dit billed af sagen og siger mere om dig, det du ser
og forstår
jeg har set personer her inden der bliver smidt ud for mindre
jeg har set indlæg blive slettet for mindre
jeg har set mobning og nedgørelse her inden som ikke resultere i noget som helst
Men boydk jeg vil i den næste måned (måske) gøre det sammen ved dig, at latterliggør dig og dine forslag, også selv om du
beklager
Fordi ingen er perfekt heller ikke dig og alle kan lave fejl, og lad os så se hvad " mister modsat" siger til det ...
ha en dejlig lørdag og en god weekend
|
|
|
Som Boydk skrev, så er det fint at fremstille sin uvidenhed, i form af et spørgsmål, idet man således får mulighed for at et
kvalificeret svar. Men det sidste man i sådanne tilfælde har behov for, er en lige så uvidende bruger, der begynder at
rådgive med potentielt skadende og livsfarlige råd. Så er det bedre at vente på andre brugere, der rent faktisk ved hvad de
taler om.
Når du vælger at svare på et spørgsmål, sidder der altså en i den anden ende, og forventer at det du siger kan tages for
gode varer. Og så nytter det ikke, at du bare gætter, og derefter undskylder dig med, at du jo ikke ved noget om det.
Så du hænger i virkeligheden dig selv ud, hver gang du gætter på tekniske løsninger
Måske du i stedet for at blive fornærmet, skulle være glad for at andre i tide får slået bremserne i, inden dine råd ender i
ødelagt grej eller det der er værre. Tænk lige over det, inden du igen kommer med "rådgivning".
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|