Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 17:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: M2 Tech Hiface (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har denne Denon

som har indbygget dac og jeg ved at nogen køber en usb ting for at signalet der kommer ud af
computeren er så perfekt og jitter frit som muligt, før det kommer ind i dacen, som f.eks med en Musical fidelity v-link.

Jeg har set denne digitale audio interface fra m2tech
til salg brugt (ikke så tit jeg ser en brugt til salg og de lader til at blive solgt ret hurtigt) og vil høre om det vil gi en
hørbar effekt eller om min forstærker/dac skal være bedre for at jeg kan høre en forskel? (har et aragon optisk kabel
der går direkte fra bundkortet op i min reciver)
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

M2 Tech Hiface I eller II kan kun anbefales hvis det er den du går efter.
Virkelig flot spdif lyd der kommer ud af den lille sag.

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2013 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Hvad skal sådan en 1'er koste, er den værd? (den hvide)

Tænker på max 400kr incl fragt,hos vassagohifi koster den ny 780kr (skal også have et kabel)

Vil jeg kunne høre en forskel med den reciver jeg har, højtalerne er dali zensor 1 på nogen gode stander.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2013 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Hvad kalder man sådan en digital audio interface som en m2tech hiface er og som kan lave et signal fra en computer
(usb)om til et bedre signal, så det der så kommer ind i en dac (min Denon reciver) er så støjsvagt og jitter fri som
muligt? (bedre end det signal der normalt kommer ud af en usb port)

Jeg har skrevet med ham som der har en m2tech hiface til salg og da jeg så kommer med et bud efter han spørger
hvor den skal sendes hen og jeg har spurgt hvad den skal koste incl kabel og fragt, så har jeg intet hørt fra ham og
alle de ting jeg har spurgt ham om har han slette fra siden den er til salg på, så jeg ikke sikker på at han vil sælge
til mig, han kom ihverfald ikke med et svar på hvad den skal koste for der står bare en pris og intet om hvad den
koster incl fragt og kabel som han også gerne ville sælge til mig

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Maj 2013 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

M2Tech Hiface er blot en USB til Coax konverter - den ændrer ikke signalet (det er i hvert fald målet), den ændrer kun kabeltypen.
Det kan betyde noget hvis ens coax og USB indgang ikke kan klare lige høje opløsninger - som igen er begrænset af DAC'ens opløsning.

Skal det være med lavere jitter, mener jeg den almindelige mening er at man skal bruge et I2S interface/kabel. Men det kan kun sjældent bruges i praksis, da det kræver en konverter fra computeren til I2S og en I2S indgang på din DAC/Receiver - og her kan der være problemer med I2S da det som sådan ikke er en fast standard hvilke ledere, der gør hvad i kablet - så I2S fra en producent har ikke en 100% garanti for at virke på et produkt fra en anden producent.

Jeg vil desværre ikke anbefale at man sparer penge og køber M2Tech HiFace 1'eren i forhold til 2'eren. For der er et problem med 1'eren. Den kører et højere spænding på udgangen, hvilket kan få nogle DAC's til at overstyre og så får man nedsat lydkvalitet. Desuden er 2'eren forbedret ret kraftigt på en række punkter i forhold til 1'eren.
Så jeg vil ikke anbefale at købe en 1'er.

Har din DAC/receiver en USB indgang, vil jeg som udgangspunkt anbefale at bruge den frem for en M2tech HiFace.
HiFacen er egentlig kun et alternativ til hvis der ikke et en USB indgang på ens DAC/receiver eller hvis den USB indgang der er, ikke er god nok (f.eks. af ældre USB 1.0-1.1 dato, samt ikke asynkron).

Opsummering:
Køb ikke en M2tech HiFace 1 - Gå efter 2'eren.
Har din DAC/receiver en USB 2.0 (Hi-Speed) indgang der kører asynkron - så brug den.

Håber det hjælper lidt?

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2013 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

En usb to spdif converter vil give et klart løft i lyden fra en computer, også hvis man i forvejen bruger coax eller optisk fra computer til DAC.

Hvis du går efter en M2tech, er 2eren helt klart at fortrække, denne understøtter nemlig ASIO.

Et Alternativ til m2tech hiface 2, er som du selv nævner Musical fidelity v-link 192. Denne kan købes på amazon.co.uk til ca 1350 kr inklusiv fragt. Dertil kommer et fornuftigt USB kabel, til et par 100kr.

v-link192 har lidt flere muligheder end hifacen og skulle eftersigende også lyde lidt bedre.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2013 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Er jo bare det jeg vil købe brugt og slet ikke vil ofre så meget som en ny M2tech hiface 2 og en Musical Fidelity v-link
192 koster

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Maj 2013 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hvis det virkelig er et spørgsmål om penge (i den størrelsesorden), hvorfor så ikke bare bruge den analoge udgang på din computer til en analog indgang på din receiver?
Så bruger du ikke DAC'en i din receiver men så koster det kun 50,- til et analog kabel.

Nogle computere (typisk stationære) har digital out, så kan du sætte din receiver til der og så bruger du din receivers indbyggede DAC.

Men prøv at bruge en analog tilslutning og hør om du ikke er tilfreds med det før du ellers køber en USB-til-digital konverter.

Om man kan høre forskel eller om du vil få noget ud af det med en USB-til-digitalkonverter, kan kun du selv vurdere. Gevinsten ved en HiFace kan være svær at vurdere på dine vegne, uden at kende til resten af din musikkæde og kildemateriale.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2013 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Aragon 2 m Optisk kabel fra mit bundkort til min Denon DRA-F109,2x1.5 m Audioquest SLX FLiP 14/4 og
Isoacoustics stander til mine Dali Zensor 1.

citat fra en bruger på hwt:

De fleste af de "billigere" recievere med digitale indgange kan ikke lade et digital signal passere ubehandlet
igennem.

Det betyder, at selv om du har et godt lydkort i din computer, bliver signalet stadig behandlet af DAC'en i
recieveren. Signalbehandlingen bliver således ikke bedre end, hvad din DAC i recieveren formår.

Så lad du blot din reciever om at behandle signalet fra computeren.

Et andet indlæg fra samme person i samme tråd:

I de fleste billigere recievere kan du ikke undgå recieverens indbyggede DAC - uanset om du anvender de digitale
eller analoge indgange.

Selv om du sender et digital signal til recieveren, kan du ikke indgå, at dens indbyggede DAC vil behandle
signalet.

Sender du et analogt signal til recieveren vil dens indbyggede DAC også konvertere signalet til et ditto digital for
behandling internt i recieveren.

Uanset om du har et godt lydkort, der kan sende et godt signal videre til recieveren, kan du ikke undgå, at dette
signal vil blive konverteret frem og tilbage af recieverens indbyggede DAC.

Lyden bliver således ikke bedre end den behandling, som recieverens indbyggede DAC kan præstere.

Kender ikke personen og hans viden,expertise på det område men efter det er jeg i tvivl om jeg rent faktisk kan
boykotte den dac der er indbygget i min reciver, hvis jeg vælger f.eks en brugt cambridge dac eller en epiphany
acoustics dac (som også ved opgradering af forskærker med fordel kan bruges) eller måske en af de 3 dacer fra
HRT

http://www.whathifi.com/review/high-resolution -technologies-headstreamer

http://www.whathifi.com/review/hrt-music-streamer-
ii

http://www.whathifi.com/review/hrt-
microstreamer

Så tænker jeg, at jeg da som minimum kan optimere den lyd der kommer ud af computere (ganske velfungerende
men standard socket 1156 bundkort fra asus med windows 7) når jeg nu er i tvivl om lyden bliver boykottet af
den indbygget dac i min reciver, hvis lyden sendes analogt ind i min reciver fra en dac

(gir jo ikke meget mening at købe en dac hvis jeg ikke kan undgå at den der er i reciveren påvirker lyden uanset
hvordan lyden kommer ind i reciveren)

bech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Maj 2013 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har meget svært ved at forestille mig, hvorfor en producent skulle bruge komponenter på at omforme et analogt signal til
digitalt for at lade det gå gennem den indbyggede DAC for at omforme det til et analogt signal igen.

Men hvorfor spørger du ikke bare hifi-klubben om hvordan din Denon virker, hvis du er i tvivl?

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes