Emne: Budget Dac ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 04 Maj 2013 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
Ramma@....pro made in France........er du også mest til Franske film ? |
|
|
Jeg er til alle gode film, franske eller andre gode film
Jeg er pro til alt der kan levere den lyd jeg ønsker og foretrækker og jeg køber det der kan levere den vare
hvor det er fremstillet er jeg i princippet ligeglad med
Mit nuværende setup er sammensat af komponenter og stumper fra
USA(Taralabs;Acurus,Cardas,Oppo,Stanton),England(Garrard,Reg a,Michell),Frankrig(Mydac),DK(Dynaudio,Dali,Tangent,Nle,Tra
nselctro, Ortofon) ,Kina(Xindak,Audio8),Taiwan(diy stik og ledere,etc),Japan(Denon,Neotech,Nagaoka,TDK,Takman),Korea(Au
ra),Canada(Energy)Tyskland(Okki Nokki,Munchdorf) __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Basilman Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
Jeg er ret begejstret for den Micromega DAC, og så kommer den heller ikke fra en OEM fabrik i Kina....de gør ikke andet end at
fylde en masse vægt i de apperater, så folk tror at de får VANVITIG meget lyd for pengene....wauw .... |
|
|
...ja vægten i min Map-308 kommer mest fra den store ringkerne trafo __________________ Advance Acoustic Map-303 II, F3/Lyd Audiovector 3X, Audio-gd NFB 17.32, Foobar2000
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Map 308 indvendigt blik
Modsat mange trafoer bygget i USA, så brummer trafoer fremstillet i Kina generelt ikke ret meget, da de ved hvordan man
bygger en 50 hz trafo modsat de amerikanske prducenter der stadig tænker 60 hz selvom produktet skal leveres
til europa og asien hvor det er 50 hz der anvendes, det er den primære årsag til brum i trafoer herfra og så byggesjusk.
iøvrigt at der ikke er en trafo i Mydac,det skal man ikke lade sig snyde af den indbyggede srømforsyning bidrager stort set
ikke med støj til omverdenen, det kan man teste rimeligt simpelt ved at lade kablet fra MC pickuppen til riaa ligge hen over
den komponent der testes og så lytte på phono indgangen efter støj i form af brum og snerren, er der ikke det, så er det en
rimelig støjfri strømforsyning man har med at gøre
Det er en metode jeg selv anvender for at tjekke komponenter og netkabler etc og vil sikkert ikke falde i god jord alle
steder hos de meget kloge på den slags ting  so bee it __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv denne her advanced acoustic mdx 600 . Mange indgange og temmelig god lyd for pengene .
mvh Space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
Basilman Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint nok med mig at vi laver denne tråd om til Kina Hi-fi vs. alt andet, så vi kan komme af med nogen af de fordumme
der er ! __________________ Advance Acoustic Map-303 II, F3/Lyd Audiovector 3X, Audio-gd NFB 17.32, Foobar2000
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en sådan en Dagmagic hjemme på prøve og jeg syntes mindre og mindre om den, så da jeg leverede den tilbage til klubben og tænkte at den lidt billigere dagmagic ikke behøvede at komme hjem forbi, så i stedet lånte jeg en Argon dag1 med hjem, sådan for sjov, og den står her endnu!(Hvor den er lavet er for mig ikke så vigtigt i det her tilfælde) Jeg ved godt at du er interessert i at smide noget mere efter en dac end hvad den Argon kostet men sangen om at du kun kan bedømme nyt grej på dit eget anlæg har nu en del sandhed i sig. Andre gange må vi jo prøve lykken og bare hoppe ud idet det, vel beskrevede og læste, og erfaringsmæssigt ukendte.
Forslag i dit prisniveau har jeg ikke så god jagt.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luggelaj skrev:
Jeg havde en sådan en Dagmagic hjemme på prøve og jeg syntes mindre og mindre om den, så da jeg leverede den tilbage til klubben og tænkte at den lidt billigere dagmagic ikke behøvede at komme hjem forbi, så i stedet lånte jeg en Argon dag1 med hjem, sådan for sjov, og den står her endnu!(Hvor den er lavet er for mig ikke så vigtigt i det her tilfælde) Jeg ved godt at du er interessert i at smide noget mere efter en dac end hvad den Argon kostet men sangen om at du kun kan bedømme nyt grej på dit eget anlæg har nu en del sandhed i sig. Andre gange må vi jo prøve lykken og bare hoppe ud idet det, vel beskrevede og læste, og erfaringsmæssigt ukendte.
Forslag i dit prisniveau har jeg ikke så god jagt. |
|
|
Argon er tysk og produkterne er udgave/kopi af mærket Firestone Audio. Lidt tilbage nævnes det, at Vincent er kinesisk, men det er også tysk, men lavet i kina. Mærket hører under T. A. C..  Ps. er glad for min Vincent Cd400, som bruge som værk, men den lyder godt alene. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Argon er tysk og produkterne er udgave/kopi af mærket Firestone Audio. |
|
|
Og hvis du går ind på Firestone Audios hjemmeside, så fremgår det vist tydeligt, hvor de er lavet henne    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at finde 1000kr mere frem og købe en brugt M2tech Young Dac?
Den spiller bare rigtig rigtig godt til pengene
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 05 Maj 2013 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|