Forfatter |
|
monacor Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej har anskaffet mig et netkabel/strømkabel af mærket QED Qonduit.
og så er mit spørgsmål hvor meget er deres kabler værd, jeg købte det for at det skulle være skærnet men når jeg holder en polsøger uden på kablet så lyser den lige så meget som ved et normalt netkabel
kan det virkelig være rigtigt?
__________________ jonas
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
monacor skrev:
og så er mit spørgsmål hvor meget er deres kabler værd, jeg købte det for at det skulle være skærnet men når jeg holder en polsøger uden på kablet så lyser den lige så meget som ved et normalt netkabel
|
|
|
Generelt bør et strømkabel ikke koster over en 20'er - der er ingen der kan høre forskel (omend nogen påstår de kan - undtaget hvis der er tale om en blindtest). Så svaret på dit spørgsmål: 20 kroner, maks.
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
monacor skrev:
og så er mit spørgsmål hvor meget er deres kabler værd, jeg købte det for at det skulle være skærnet men når jeg holder
en polsøger uden på kablet så lyser den lige så meget som ved et normalt netkabel
|
|
|
Ja, det er helt rigtigt. QED er lavet til at skærme imod indstråling. Et Supra f,eks er lavet til mest at undgå udstråling.
|
Til top |
|
|
monacor Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil sige i teorien så er et QED net kabel ikk noget værd at bruge
__________________ jonas
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
monacor skrev:
det vil sige i teorien så er et QED net kabel ikk noget værd at bruge |
|
|
Det må så være din egen vurdering. Har du prøvet det?
|
Til top |
|
|
monacor Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja har prøvet, men ideen med det var jo at få nedsat udstrålingen da kablet ligger tæt op af nogle højtaller kabler, men det har jo så ikk hjulpet det vilde kan jeg regne ud
__________________ jonas
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
monacor skrev:
ja har prøvet, men ideen med det var jo at få nedsat udstrålingen da kablet ligger tæt op af nogle højtaller kabler, men det har jo så ikk hjulpet det vilde kan jeg regne ud |
|
|
Kan du høre forskel....?
Hvis ikke, så er det jo ikke et særlig godt køb!
Vil ikke kommentere på ovenstående indlæg fra de øvrige deltagere. Så ender det bare i "endnu en kabeltråd"... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
monacor Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej ikke noget man kan høre udmidlibart ihvertfald men ja det er et svært emne da der er mange forskellige holdninger til det
__________________ jonas
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Supras netkabler er der (stort set) ingen udstråling der kan måles, selv uden brug af jord. Men nu behøver du ikke lige at
fare ud og købe Supra. Hvis du har nogle godt skærmede signalkabler, og du ellers holder lidt orden i kablerne, er udstråling
fra netkabler ikke noget stort problem, efter min mening.
|
Til top |
|
|
monacor Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet er bare at net kabler og højtalerkablerne til bag/surroundhøjtalerne ligger sammen og har ikke rigtigt mulighed for at trække dem anerledes.
og hvis jeg møler med en fluke uden på netkablerne så er der en udstråling fra 1.5 op til 4.5 v ac __________________ jonas
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
monacor skrev:
problemet er bare at net kabler og højtalerkablerne til bag/surroundhøjtalerne ligger sammen og har ikke rigtigt mulighed for at trække dem anerledes.
og hvis jeg møler med en fluke uden på netkablerne så er der en udstråling fra 1.5 op til 4.5 v ac
|
|
|
Under alle omstændigheder, så synes jeg du skal se om ikke du kan låne dig frem, indtil du finder en holdbar løsning. Ellers bliver det dyrt i "trial and error"!
Med "en holdbar løsning" mener jeg: En hørbar forbedring! Op i r..... med om der kan måles det ene eller det andet uden på kablerne, hvis det alligevel ikke har indvirkning på lyden. Der er alligevel for mange ubekendte til at kunne ræssonere noget fornuftigt ud af det. Du ved jo ikke om dine højttalerkabler er "imune" mht. indstråling...
Lyt dig frem, og prøv så mange forskellige kombinationsmuligheder som muligt. Alternativt, så prøv og smide en forlængerledning på systemet, så du kan trække strøm så langt væk fra højttalerkablerne som muligt. Prøv så og lytte efter om der er nogen forbedring? Hvis ikke, så har udstrålingen af netkablerne formentlig ikke noget at sige... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
monacor skrev:
problemet er bare at net kabler og højtalerkablerne til bag/surroundhøjtalerne ligger sammen og har
ikke rigtigt mulighed for at trække dem anerledes.
og hvis jeg møler med en fluke uden på netkablerne så er der en udstråling fra 1.5 op til 4.5 v ac |
|
|
Det er selvfølgelig ikke så heldigt. Jeg ville heller ikke have det så godt med det. Spørgsmålet er bare hvor meget det betyder
lydmæssigt. Du kunne evt prøve at låne noget Supra, og prøve om det gør en forskel http://www.jenving.se/?p=lorad
|
Til top |
|
|
monacor Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo men har de ikke nogen priser inde på den hjemme side?
__________________ jonas
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at snakke med de flinke mennesker hos AV-Connection i Odense http://www.av-connection.dk/?ML=333 (Supra lidt nede
på siden)
|
Til top |
|
|