Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 04:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: M2tech Young streaming? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lisborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2013 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lige anskaffet mig denne dac, har været rigtig glad for den, nu har jeg bare mødt et par små problemer. vil hører noget om andres erfaring, har prøvet og søge lidt på nettet, men har haft svært ved at finde nogen gode guides. det problemer jeg er stødt ind i er følgende

1. har rippe alle mine cdér til flac, hvilket er fint, men problemet er at itunes ikke kan læse flac filer, jeg har derfor hentet pure music og amerra til at afspille min musik, hvilket er mit 2. "problem" er ikke helt sikker på hvordan jeg opsætter hverken pure music eller amerra for at få det fulde ud af dac'en, mit sidste problem er at jeg har alt min musik på en ekstern hardisk og synes det har rigtigt svært ved at arbejde sammen, hvis jeg fx. bruger pure music, så går jeg op øverst og vælger add flac den konventere så de nr. jeg ligger derop hvilket gør at jeg nu har dubleringer af nogen af numrene.

mit hoved spørgsmål er hvordan har i opsat jeres dac, hvor upsampler i, hvis i gør det osv.

har som sagt en macbook pro en ekstern hardisk (går over til nas før eller siden) deruover har jeg min young dac. sat til resten af mit anlæg.

mvh.

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Juni 2013 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

kender ikke pure music eller amerra
quicktime-flac-plugin
iTunes_to_flac
native-flac-in-itunesquicktime

Alt ville være nemmer med en windows maskine + foobar2000 og diverse plugin, eller xrecode
evt kan du få disse windows programmer til at virke i mac ved hjælp af winebottler
en sløv måde at upsample på er via audacity

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

Mellemtone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Juni 2013 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hvis du ønsker den bedste lydkvalitet, er den bedste løsning, at anskaffe Audirvana Plus, som er lidt dyr. Den kan afspille så at sige alt, også flac. Den kan inkludere Itunes, hvis du ønsker det. Find deres hjemmeside og læs mere.
Til top Vis Mellemtone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemtone

lisborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2013 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
kender ikke pure music eller amerra
quicktime-flac-plugin
iTunes_to_flac
native-flac-in-itunesquicktime

Alt ville være nemmer med en windows maskine + foobar2000 og diverse plugin, eller
xrecode
evt kan du få disse windows programmer til at virke i mac ved hjælp af
winebottler
en sløv måde at upsample på er via audacity

Hej Hans

Vil helst havde et mac kombitabelt program, har du selv Young og i givet fald, hvilken udgang bruger du.

Mvh

lisborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2013 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Mellemtone skrev:
Hvis du ønsker den bedste lydkvalitet, er den bedste løsning, at anskaffe Audirvana Plus, som er lidt dyr.
Den kan afspille så at sige alt, også flac. Den kan inkludere Itunes, hvis du ønsker det. Find deres hjemmeside og læs mere.

Hej

Har også set deres program, men nu prøvede jeg de 2 andre først Pure music forslog Rene, og amerra læste jeg selv om. når
du nu henviser til et nyt program, vil du så kunne guide og vejlede mig igennem hvordan jeg skal sætte det bedst op.
hvilken ingang i young skal jeg bruge, ville du upsample eller ej, er der andre instillings ting jeg skal ordne i programet, ville
sætte stor pris på hvis du gad og hjælpe. har du egentligt selv young eller hørt

Mvh.

Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Juni 2013 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Har prøvet lidt af hvert på en mac, i forbindelse med en m2tech vaughan med meget svingende resultat. Har blandt andet
prøvet bit perfect, pure music, jriver til mac og audirvana Plus. Bedste resultat var genne audirvanna, dårligste resultat synes
jeg var gennem Pure music, grunden var at der var mange funktions fejl og den ville ikke altid spille musik eller fik den macen
til at slukke. Efter at have prøvet audirvana plus har jeg ikke de store problemer længere, eneste problem jeg nogen gange
har, er at den kun spiller i den ene kanal, det løses ved at genstarte audirvana, lyd mæssigt er det også i den bedre halv del.

mvh

Per   
Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper

Mellemtone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2013 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Desværre Lisborg.
Jeg bruger Windows og digital forstærker, så jeg kan ikke guide dig.
En anden løsning er, at købe DBpoweramp, den kan oversætte alle dine flac filer til Apple lossless, mens du sover.

Mellemtone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2013 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Sorry DBpoweramp er et Windows program, jeg ved ikke om det laves til Mac.

Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Juni 2013 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Hej Lisborg.

Du skal bruge USB.
Upsample: lyt dig frem. Nogle foretrækker det, andre ikke. Jeg gør ikke, selvom det kan have god indflydelse på kompromitteret musik.

Har selv spillet på Young, men nu Vaughan.
Bruger kun Windows, Mac er ikke lige mig.
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne

yahooboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 Juni 2013 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hej Lisborg
Jeg ved ikke hvorfor du har valgt at rippe til FLAC når du benytter mac, desværre er der efter mine ører/erfaring et lille
kvalitetstab ved at konvertere fra et lossless format til et andet. Vil du alligevel gøre det kan jeg anbefalde dig XLD
Hentes her

Kender ikke din DAC fra andet end omtale men har en oplevelse af at der ofte er kompatibilitetsproblemer med M2tech's
DAC's (Kan være specifikt på mac)

Jeg benytter selv p.t. JRiver (Beta) og er glad for at alle mine forskellige filer (FLAC, DXD, DSD, AIFF, WAV, APE, DFF, ALAC,
AAC, MP3) kan afspilles uden at skulle tænke i tillægsprogrammer som virker on off. Beta opdateres ofte og er i de seneste
opdateringer blevet meget stabil og lyden bliver langsomt men sikkert bedre. Desuden har du mulighed for mange
indstillinger eksempelvis bitdybde og samplerate, EQ og Hovedtelefonforbedringer.
Se forum og download her
Til top Vis yahooboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yahooboy

martingl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Juni 2013 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hej alexander..har svaret på din pm...bare skriv hvis du stadig har problemer...
Til top Vis martingl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martingl

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Juni 2013 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke bare bruge Apple Lossless eller AIFF, som iTunes understøtter??

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Juni 2013 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv kørt Macbook Pro til HiFace (bygget ind i JKDAC) og det fungerer fint med Audirvana Plus. Jeg skal sige at jeg
ikke har integreret med itunes da jeg netop ikke gider evt. dubletter af filer osv.

Jriver ser ud til at være kommet til Mac i beta. Det kunne være værd at prøve da det til PC er meget populært.

Afspilning gennem itunes i high and sammenhæng er ret dårligt og ikke noget jeg vil anbefale. Jeg vil heller ikke anbefale
virtuelle windows afvikling, da det bliver for sløvt og kompliceret. Du kan evt. lave noget dualboot med en Windows
installation på din macbook, men det er heller ikke sikkert det kommer til at virke 100% og koster så også prisen på Win8
plus f.eks. Jriver.

Jeg ved godt at det ikke er det mest brugervenlige, men jeg ville bare prøvekøre Audirvana Plus og så loade mine numre ind
for hver lytte session, se om det er noget for dig. Du kunne evt. sammenligne med Jriver til mac og se hvad der lyder bedst
og er mest brugervenligt (hvis det er en prioritet?).

Jeg er selv skiftet til Audio PC (m. Jplay) for at få optimal lyd på mine lydfiler og der er ret meget at hente på lydsiden, men
samtidig rigtig meget bøvl på opsætning og brugerflade-siden.

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Juni 2013 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

lisborg skrev:

Hej Hans
Vil helst havde et mac kombitabelt program, har du selv Young og i givet fald, hvilken udgang bruger du.
Mvh

Hej igen lisborg
Jo jeg har en YOUNG på Windows, foobar2k og USB ud/indgangen da det er der vi får mindst jitter
Mener at forstå at du vil bruge FLAC for at spare plads og håber det lykkes for dig!

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

lisborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2013 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Sirper skrev:
Har prøvet lidt af hvert på en mac, i forbindelse med en m2tech vaughan med meget svingende resultat.
Har blandt andet
prøvet bit perfect, pure music, jriver til mac og audirvana Plus. Bedste resultat var genne audirvanna, dårligste resultat
synes
jeg var gennem Pure music, grunden var at der var mange funktions fejl og den ville ikke altid spille musik eller fik den
macen
til at slukke. Efter at have prøvet audirvana plus har jeg ikke de store problemer længere, eneste problem jeg nogen gange
har, er at den kun spiller i den ene kanal, det løses ved at genstarte audirvana, lyd mæssigt er det også i den bedre halv del.

mvh

Per   

Hej Per,

Har lige selv hentet audirvana, og er det der fungere bedst for mig ind til videre, kan du give mig nogen forslag til hvordan
du har sat indstilingerne op for den bedste lyd, upsamplede du, brugte du playback osv. håber du evt. vil print screen af dine
indstilinger vis det kan lade sige gøre

Mvh
Alexander

lisborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2013 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej igen
er der nogen der ved hvorfor musiken lagger, når jeg upsampler, ville se hvad jeg fortrak, men da jeg satte audirvane til at
upsample, begyndte det og lagge. Lige nu har jeg en ekstern hdd sat til min mac via usb, så videre og i m2tech young også
med usb. fra young til forforstærker osv.

Håber nogen kan hjælpe med hvorfor det kan lagge, (om det er fordi det ligger påden eksterne og ikke kan drive det hurtigt
nok op eller noget)

Mvh
Alexander

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg bruger en mac mini og ripper i iTunes, enten AIFF eller apple lossless. Derefter via usb til en Musical Fidelity asynkron V dac II. Virker
fremragende. Mine flac filer afspilles via VLC player til mac. Husk blot at indstille midi til 24 bit 96 khz. Det er min løsning. I min stue bruger jeg en
Cambrigde Audio NP30 streamer. Så er alle problemerne løst.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes