Forfatter |
|
holrits Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 20 Juni 2013 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har haft dette anlæg i godt et år (Harman Kardon BDS 270) og jeg har haft kørt HDMI fra TV til anlæggets ARC HDMI, for
at få lyden fra TV ud af højtalerne, nu skulle jeg så skifte min "TV Bænk" og tog derfor det hele fra, og da jeg var færdig
satte jeg så alt til igen. Men nu er der ingen lyd fra TV'et mere, den går fint igennem på billeder via HDMI'en men intent lyd
overhovedet????
Det virker også fint med at hvis jeg slukket mit TV slukker anlægget også.
Er der nogle som har bare en lille idé om hvad det kunne være, eller om der kunne være sket noget med HDMI porten på
enten TV eller Anlæg?
Skal man evt. lave en ny kalibrering af højtalere fordi anlæg har været taget fra?
Håber der en som ka' hjælpe, ellers går det snart galt
Mvh Nicolai
|
Til top |
|
|
Mellemtone Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 237
|
Sendt: 20 Juni 2013 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på du bruger det samme HDMI-stik i fjersynet som før, prøv de andre stik.
|
Til top |
|
|
holrits Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2013 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
har slet ikke haft stikkende ude af TV'et, kun på anlægget
|
Til top |
|
|
donjon Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej holrits.
Ikke fordi jeg skal kloge mig på noget som fjernsyn, men har du været inde i manuelle/avancerede indstillinger og sikret dig at audioformat er korrekt? Det kan være det ikke er automatisk konfigureret til den opstilling du har og du har jo haft det adskilt. Selvom, umiddelbart, det ikke burde have ændret sig bare fordi det har været slukket.
|
Til top |
|
|
holrits Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
donjon skrev:
Hej holrits.Ikke fordi jeg skal kloge mig på noget som fjernsyn, men har du været inde i manuelle/avancerede indstillinger og sikret
dig at audioformat er korrekt? Det kan være det ikke er automatisk konfigureret til den opstilling du har og du har jo haft det adskilt. Selvom,
umiddelbart, det ikke burde have ændret sig bare fordi det har været slukket.
|
|
|
Hej,
Nej har faktisk slet ikk rodet med det da det virkede da jeg satte det til 1. Gang så ved ikke engang hvad jeg skal gøre :o)
Jeg har det nye fra samsung 8 serien, hvis nogle kender menuen her?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv for en ordens skyld, og sluk helt for tv og anlæg på væg kontakten. Vent 10 min med at tænde begge dele. Bare en tanke. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
holrits Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Prøv for en ordens skyld, og sluk helt for tv og anlæg på væg kontakten. Vent 10 min med at tænde begge dele. Bare en tanke.
 |
|
|
Skal jeg så tænde noget først efter?
Min harman kardon står der "connecting to tv" i displayet men kommer ikke videre
|
Til top |
|
|
holrits Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu prøvet dette uden held :(,.. Har snakket med harman idag, de siger det er en tv opsætning, og Fona siger det samme, men kan VIRKELIG
ikke finde den opsætning, det eneste Harman sagde var at lyd ud skulle stå til PCM som det også gør....
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 21 Juni 2013 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
holrits skrev:
allanowich skrev:
Prøv for en ordens skyld, og sluk helt for tv og anlæg på væg kontakten. Vent 10 min med at tænde begge dele. Bare en tanke.
 |
|
|
Skal jeg så tænde noget først efter?
Min harman kardon står der "connecting to tv" i displayet men kommer ikke videre |
|
|
Hmmm...... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 22 Juni 2013 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
holrits skrev:
Hej,
Jeg har haft dette anlæg i godt et år (Harman Kardon BDS 270) og jeg har haft kørt HDMI fra TV til anlæggets ARC HDMI, for
at få lyden fra TV ud af højtalerne, nu skulle jeg så skifte min "TV Bænk" og tog derfor det hele fra, og da jeg var færdig
satte jeg så alt til igen. Men nu er der ingen lyd fra TV'et mere, den går fint igennem på billeder via HDMI'en men intent lyd
overhovedet????
Er der nogle som har bare en lille idé om hvad det kunne være, eller om der kunne være sket noget med HDMI porten på
enten TV eller Anlæg?
Skal man evt. lave en ny kalibrering af højtalere fordi anlæg har været taget fra?
Mvh Nicolai |
|
|
Prøv et andet kabel for at udelukke det som fejlkilde. __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
holrits Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2013 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
holrits skrev:
Hej,
overhovedet????
enten TV eller Anlæg?
Mvh Nicolai |
|
|
Prøv et andet kabel for at udelukke det som fejlkilde. |
|
|
Er prøvet :(
Skulle man sende det til rep.? Og hvilken dem tror i tv eller anlæg? Har fuld forsikring på begge .
|
Til top |
|
|