Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 04:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf TDAI2200? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Juni 2013 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gerne høre fra jer, der har erfaringer med en Lyngdorf TDAI 2200. Især ville jeg gerne høre, hvordan den lyder i forhold til andre forstærkere, I har haft mulighed for at sammenligne den med.

På forhånd tak!

M.v.h.
Peter
Til top Vis Peter K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter K

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juni 2013 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Jeg købte en TDAI2200 med RoomPerfect (RP) og analog modul i marts i år og er meget tilfreds med lyden, specielt efter RP
blev indstillet og aktiveret.
Jeg havde før en Lyngdorf SDAI2175, som også lød godt, men som alligevel lød noget anderledes end TDAI'en. Den var mere
mørk og tilbagelænet i lyden.

Jeg købte TDAI'en fordi jeg vidste jeg havde problemer med akustikken i min stue, og da det ikke kan betale sig at købe dyrt
udstyr inden dette problem blev løst valgte jeg TDAI'en frem for at omrokere stuen, da fruen jo også har noget at skulle sige.

Uden RP lyder TDAI'en mere fremme i skoene og mere digital end SDAI'en, men med RP aktiveret lyder den helt fantastisk i
mit setup. Mine små Dali Grand Coupé er pludseligt blevet nogle store men stadig utroligt kontrollerede højttalere, der sagtens
kan gå langt ned i frekvenserne uden buldren og overanstrengelse. Dette kunne de absolut ikke før RP.
RP har også haft en rigtig god indvirkning på de øvre frekvenser, som kan være påtrængende for nogen. Disse frekvenser
sidder nu lige i skabet, så RP hjælper også på dette.
Min opgraderede Audiolab MDAC D/A konverter benyttes ikke længere til signalbehandling, da TDAI'en lyder langt bedre i mine
ører. MDAC'en får dog ikke lov til at komme til sin ret, da forstærkeren allerede er digital og der derfor bliver for mange
konverteringer i signalkæden.

TDAI'en er for mig i forhold til andre forstærkere jeg har ejet lig med detaljerigdom i overflod og en dejlig naturlig lyd i mine
ører. Vær dog opmærksom på at mange betegner Lyngdorf's produkter som værende alt for digitalt lydende og skingre, så jeg
vil anbefale dig at få lyttet til en før du køber.

God fornøjelse.
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Fuldtone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juni 2013 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Min tdai2200rp/ad spiller sammen med en 2175, en cd1 og et par dali helicon 800mkII og jeg er helt enig i Janniks beskrivelse. Min stue har det svært med bassen, men rp gør et godt job mht. præcision og luftighed. Jeg har et sæt holfi med dali royal tower + swa12 i en anden stue og nogle vil nok mene det spiller mere musikalsk end lyngdorfsættet, men jeg er ikke i tvivl om, at sidstnævnte blot har langt mere hul igennem, flere detaljer og mere dynamik. Det spiller ikke varmt som holfi, men neutralt. Det er hurtigt og tørt og præcist - ikke noget med mudrede stemmer eller gadiner foran slagtøj og messing. 2200'eren (navnlig, når den spiller sammen med 2175) kan i dynamik, åbenhed og hurtighed nok bedst sammenlignes med noget rørgrej, der kører klasse A ud i nogle hornhøjttalere - noget jeg legede med for nogle år siden.

Peter K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2013 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hej Jannik og Fuldtone.

Mange tak for jeres svar:-)

M.v.h.

Peter

NGHNGH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juli 2013 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Fuldtone skrev:
.....neutralt. Det er hurtigt og tørt og præcist - ikke noget med mudrede stemmer eller gadiner foran slagtøj og messing.

Med et ord sjældent brugt inden for hi-fi, vil jeg kalde det "velartikuleret".... alting gengives, har på trods af "vigende hørelse" faktisk opdaget detaljer , jeg ikke bemærkede tidligere !

(sammen med Dali Mentor 6)
Til top Vis NGHNGH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NGHNGH

Peter K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2013 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej NGHNGH.

Tak for svar!

M.v.h.
Peter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes