Forfatter |
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 09 Juni 2013 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er den røde knap han tænker på. Det må så betyde at det er en MkI du har iflg. Dr G´s oplysninger. Det passer også med at den ikke findes i den manual jeg linkede til over en mkIII.
Det betyder så desværre også at det er den udgave hvor laseren/mekanismen er udgået.
Desværre er det ikke så nemt bare at købe en løs laserenhed magen til. I mange tilfælde solgte Phillips kun komplette mekanismer. Og det skal være samme type, ellers virker det ikke.
Jeg fandt en mulighed på denne side :
http://www.reptips.dk/reservedele/cd-laser/cd_laser_unit.htm
Her skriver de at man kan købe en CD-PRO mekanisme og pille laseren ud af og montere i den gamle mekanisme. Men kun hvis mekanismen hedder VAM1205, det virker ikke hvis den hedder 1206. Det er dog ikke noget jeg har prøvet, så jeg vil ikke garantere noget. Og det øger jo også risikoen for problemer hvis du skal eksperimentere for meget.
I andre tilfælde har Beocentre kunnet "ombygges" ved at man skiftede cd-printet også hvis mekanismerne har været udgået. Jeg ved ikke om det er muligt ved Beosound 9000. Men hvis du finder serienummer og typenummer og ringer til et autoriseret værksted, burde de kunne svare på det. Men så skal du nok også lige spørge om prisen.
|
Til top |
|
|
Joker22 Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 09 Juni 2013 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha det lyder som en svær opgave, men syntes også det lyder lidt underligt, at anlægget er til at "smide" ud, hvis MK1 laseren går i stykker...
Men jeg må jo se hvilken laser Dr.G kommer frem til.
Mvh
Morten
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2013 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det synes jeg jo også, og det er også derfor B&O tidligere har givet mulighed for at løse den slags problemer ved at skifte printet også. De første apparater er dog fra 1996, så det er jo nok noget man kan risikere med alle fabrikater, men jeg ville nu alligevel ringe og høre den officelle forklaring fra et autoriseret værksted hvis det var mig. Det koster jo ikke noget at spørge.
Men ja, lad os vente og se hvad han finder ud af. Måske er der håb endnu.
|
Til top |
|
|
Joker22 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2013 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det håber jeg sku 
Mange tak for jeres hjælp indtil videre 
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 09 Juni 2013 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Joker22 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2013 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold kæft hvor er i bare gode..
Jeg afventer lige hvilken en der evt. skal købes..
P.S
Dr.G, har lige sendt dig en PM
|
Til top |
|
|
Joker22 Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2013 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har lykkes mig selv af skifte den.
Tak til jer der har hjulpet mig
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2013 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nu fik jeg så lige svaret på din PM, inden jeg læste dit indlæg her. 
Men det er jo fantastisk, tillykke med successen. Det er jo ikke lige den nemmeste at starte med. 
Måske skulle du skrive hvilken mekanisme der er brugt. Det kunne måske blive relevant for andre der finder tråden ved søgning.
|
Til top |
|
|
Joker22 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2013 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er klart.
Min er en model MKII, og den her brugte en laser der hedder VAM1205, men jeg kunne ikke finde laseren, men fandt en erstatning der tilfældigt passede (phillips CDPRO-opt) .
JA det er måske ikke lige den nemmeste at starte med, husstanden blev også noget overrasket da den virkede
Men skriv endelig, hvis i skal ha hjælp til netop den model, ved hvor irriterende det er, at tingene ikke virker.
Mvh
Morten
|
Til top |
|
|