Sendt: 17 Marts 2011 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer en HK980 eller en HK3490 til at drive et par XTZ 99.36 højtalere i et setup hvor de kun skal bruges til film/TV.
Jeg har derfor ikke umiddelbart brug for tuneren i HK 3490 men den har så til gengæld som jeg forstår mulighed for at
tilslutte digitale enheder via Coax/Optical og den er vel også kraftigere 2 x 120W mod HK980 som er 2 x 80W eller hvordan,
jeg må indrømme jeg ved hat om det her og vil bare gerne have nogle tips/råd om fordele/ulemper ved den ene eller den
anden.
Hvis nogen kender andre mærker som man bør overveje i samme prisklasse (3000-3500) så sig endelig frem.
Jeg går med tanken om at købe en AppleTV2 og der kunne jeg godt bruge den Coax/Optical indgang der er på HK3490 men
jeg kunne godt klare den med HK980 også via Phonokabel fra fjernsynet og ned i
HK980´eren.
Ja som i kan se er jeg lidt i vildrede her jeg kan ikke rigtig se/regne ud hvad for en der er bedst eller om de bare er lige
gode eller hvordan, og jeg er sikker på at der for det trænede øje er masser af forskelle som jeg bare ikke kan se eller ved
nok om, så lad mig høre hvad i synes.
Jeg har også kigget lidt på Denon AVR-1911 fra Hifiklubben, det er selvfølgelig en helt anden retning, men så kan jeg køre
det hele over HDMI i stedet for Phonokabler er det ikke bedre? mit setup idag er et Panasonic PZ700, en PS3, en Xtreamer
(som jeg nok skifter ud med en AppleTV2 som kun har Optical Audio) og en Viasat HD boks med harddisk i.
Jeg kører alt lyd fra fjernsynet via et sæt Phonokabler ned i en Nad forstærker, som altså er gået i stykker, derfor skal jeg
ihvertfald have en ny forstærker.
Jeg hører aldrig musik i dette setup, kun fjernsyn og film, og jeg har heller ingen planer om at lave noget surround da jeg er
ganske godt tilfreds med et stereo-setup.
Men vil det ikke blive bedre at køre lyden via HDMI i en surroundreceiver istedet for at sende lyden op i fjernsynet via hdmi
og derefter ned i forstærker via fjernsynet i et sæt phonokabler.
Eller bør jeg gøre noget helt andet??
Jeg ved godt det hele er lidt forvirrende men jeg ved sgu ikke ret meget om lyd, kun at jeg gerne vil have det lidt bedre, når
jeg nu skal ud og købe ny forstærker alligevel.
derfor vil jeg købe nogle ordentlige højtalere (XTZ 99.36 Piano) jeg ved ikke om de er lidt overkill men de virker til at være
et godt køb til prisen.
Og så den nye forstærker/receiver/surround receiver hvad skal man vælge hvad gir det bedste setup.
Jeg håber virkelig der nogen der kan/vil hjælpe med lidt gode råd.
|