Forfatter |
|
HansAL Lukket konto

Eget ønkse!
Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Super..Så er der lidt at lege med når jeg lige har været forbi det nærmest byggemarked og hente et voltmeter.. Jeg melder lige tilbage når den er i vinkel med Fasen..(altså når jeg har fået lys i pæren...hehe)    Mvh Fam Moesgaard
__________________ Rørforstærker, streaming og ikke mindst Podium Sounds 0,5MKII
|
Til top |
|
|
HansAL Lukket konto

Eget ønkse!
|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbage igen
Så efter at have fået Fasen på plads kan jeg kun konkludere følgende.
I mit setup har jeg til dato ikke haft installeret noget der lyder så dårligt!!Øv bøv. Den suger simpelthen alt liv og dynamik ud af musikken. Det hele lyder langsommere og mørkere..
Ved skiftet tilbage til en normal(Ikea dåse med 5udgange og vippekontakt) Lydbilledet vokser i både bredde og højde. Lyden er MEGET mere vågen og hmm, ja nok dynamisk.) Stemmer og instrumenter er igen i samme niveau og ikke som med Quintet hvor mellemtone området er væsenlig fremhævet..
Nu skal jeg lige have prøvet den i et par af kammeraternes anlæg og se hvad resultatet er. Men umiddelbart er det virkelig dumpekarakter..
Mvh Fam Moesgaard
__________________ Rørforstærker, streaming og ikke mindst Podium Sounds 0,5MKII
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo noget skidt! Men så fik du prøvet det.
Jeg kan vel gå ud fra, at du ikke har prøvet med et højere end AC3 fra væg til skinne.
Mvh.
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes der før har været tale om at filtrene i strømskinner æder liv og dynamik.
__________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Masser af gange!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansAL skrev:
Tilbage igenSå efter at have fået Fasen på plads kan jeg kun konkludere følgende.I mit setup har jeg til dato
ikke haft installeret noget der lyder så dårligt!!Øv bøv.Den suger simpelthen alt liv og dynamik ud af musikken. Det hele lyder
langsommere og mørkere..Ved skiftet tilbage til en normal(Ikea dåse med 5udgange og vippekontakt)Lydbilledet vokser i både
bredde og højde. Lyden er MEGET mere vågen og hmm, ja nok dynamisk.)Stemmer og instrumenter er igen i samme niveau og
ikke som med Quintet hvor mellemtone området er væsenlig fremhævet..Nu skal jeg lige have prøvet den i et par af
kammeraternes anlæg og se hvad resultatet er. Men umiddelbart er det virkelig dumpekarakter..Mvh Fam Moesgaard
|
|
|
Ja, det er ikke alle apparater og setups der nyder godt af det. Man er nødt til at prøve sig frem ...
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er simpelthen så mange historier om hvordan disse skinner med diverse filtre kvæler lyde. Jeg forstår faktisk ikke at de
stadig kan sælges, for der er vel 10 dårlige oplevelser med dem for hver gode! Forskellige producenter af hifi advarer endda
imod at bruge dem, men alligevel sælges de i stort set alt fra elgiganten til high-end butikker. For samme pris som nævnte
skinne ville man nok kunne lokke en elektriker til at trække en dedikeret strøm over til anlægget, det ville for mig at se give
meget meget mening at bruge pengene der.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans
Kan se at du også er fra Århus Jeg vil meget gerne komme forbi dig med 2x AC-10 powercords samt PS Juicebar II, så kan du høre om Juicebar`n er bedre i dit setup 
Men at fodre Quinten med et AC-3 samt din effekt, det kan give STORE problemer (min erfaring) og det kan være løsningen, siger dog ikke at det er .
Jeg har selv hørt Quinten kort på eget setup, efter at jeg havde købt Juicebar`n og jeg overvejer faktisk at købe en. Så kan ikke forstå hvordan det kan være SÅ forfærdenligt hjemme hos dig 
Så har du lyst til at prøve AC-10 (og skinne), så send mig en PM, så kan vi aftale nærmere omkring et evt besøg 
Pierre. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
HansAL Lukket konto

Eget ønkse!
|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 04:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Milu:Ja mange tak for hjælen angående fasen, det gør nu stadig en stor forskel i lydbilledet! og det har da været sjovt at prøve Quintet, for selv om den ikke passer ind i mit setup er bygge kvaliteten på skinne supergod, og min fladskærm fik et noget bedre billede!!!
Pierre: Tak for buddet, men har haft andre strømkabler på uden den store forskel i klangbalancen, Dog ikke et AC-10, men vend den om og det vil koste mig i nærheden af 10000kr og bruge 2stk at dem, og så er det nok bedre givet ud at købe en Power plant, eller et af de andre 15000kr filtre.
Jeg er slet ikke i tvivl om at der findes filtre derude som bare er p***e gode og skal da nok finde et som for mig ikke lukker men åbner op for lyden..
Mvh Fam. Moesgaard
|
Til top |
|
|