Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poshy911 skrev:
AV Precision: Okay, det var jeg faktisk ikke lige opmærksom på. Efter hvad jeg lige kan finde så er løsningen at købe 2 stk almindelige sub-kabler. Jeg kan ikke lige finde nogle steder der sælger et stereo sub-kabel. |
|
|
Et sub-kabel er bare et skærmet signalkabel, så hvis du har et skærmet stereo-kabel, så har du også et skærmet stereo sub-kabel. Der er ingen grund til at gøre det sværere end det er. Ret ofte er dét der sælges som sub-kabel (og iøvrigt også coax digital-kabel) det samme kabel i forskellig indpakning. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Poshy911 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svarene begge to.
Kan man se om et kabel er skærmet, eller skal man kigge i beskrivelsen?
Jeg tænker f.eks. på et kabel som dette i løbende meter:
http://www.av-connection.dk/?PGr=860&ML=308
Der står der nemlig "2 rørformede ledere der hver består af 19 enkelte cores og fælles skærm".
Vil det være tilstrækkeligt med hensyn til skærm?
Ellers ville løsningen være 2 stk af disse, eventuel ført igennem en fletstrømpe:
http://www.av-
cables.dk/lydkabler/subwoofer_kabel/subwoofer_kabel/supra_su blink_high_end_subwoofer_kabel_8_m_361_da.html
Jeg har Supra kabler overalt, så det kunne være fint at fortsætte med dem :)
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvivler på det er nødvendigt at putte kablet i en fletstrømpe - hvis det ellers er skærmet ordentligt (og hvorfor skulle det ikke være det ?) - Du kan nok heller ikke registrere nogen forskel på sådan 2 kabler - kontra det, der tidligere er givet et link til
Det vås de skriver omkring subwoofer kabler på av-cables hjemmeside kan du roligt ignorere.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Tvivler på det er nødvendigt at putte kablet i en fletstrømpe - hvis det ellers er skærmet ordentligt (og hvorfor skulle det ikke være det ?) - |
|
|
Nu plejer der ikke at være skærmning i en flestrømpe, så mon ikke det bare skulle være en praktisk foranstaltning. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Poshy911 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som AV Precision skriver, så var fletstrømpen kun til at samle de to kabler, så de ligger pænere rundt i stuen, ikke noget
skærmning.
Hvis I mener at de 3 kabler der er i spil her alle egner sig fint til opgaven, kan I så give et eksempel på et decideret uskærmet
kabel, som ikke ville egne sig? Bare lige for at jeg kan se forskellen og se hvad jeg skal holde mig fra.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
jan_stevns skrev:
Tvivler på det er nødvendigt at putte kablet i en fletstrømpe - hvis det ellers er skærmet ordentligt (og hvorfor skulle det ikke være det ?) - |
|
|
Nu plejer der ikke at være skærmning i en flestrømpe, så mon ikke det bare skulle være en praktisk foranstaltning.
|
|
|
Nåehh ja, hvad forstår bønder sig da også på agurkesalat :) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poshy911 skrev:
.....Hvis I mener at de 3 kabler der er i spil her alle egner sig fint til opgaven, kan I så give et eksempel på et decideret uskærmet kabel, som ikke ville egne sig? Bare lige for at jeg kan se forskellen og se hvad jeg skal holde mig fra. |
|
|
Høhø - Jeg tror det er at stramme den lidt hvis du vil have nogen til at lede efter og give eksempler på noget møg :)
Personligt er jeg nok så nærigt anlagt, at jeg ville prøve at se om det billige kabel opfylder mit behov - gemt af vejen i en fletstrømpe kan jeg ikke se det , resten af penge kunne jeg passende investere i noget musik. Jeg kunne også køre de dyrere kabel, og gå og spekulere om der er hørbar forskel - sådan er der så meget :) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Poshy911 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, det kan godt være jeg misforstod.
"Husk hvis du køber et stereo-sæt, at det skal være et kabel der er egnet til sub-kabel, dvs. et skærmet kabel."
Jeg opfattede bare ovenstående som at der fandtes gode kvalitets kabler, som bare ikke var beregnet til sub og derfor ikke var skærmet. F.eks
fordi de var lavet specifikt til at gå mellem CD og forstærker. Men der betød altså bare kabler af dårlig kvalitet?
|
Til top |
|
|
ole post Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej må jeg lige komme med et spørgsmål, da det handler om desamme, jeg har 2 stk subs. yamaha yst 1500, men kun en
indgang i min yamaha rx 2700.
jeg har sat en splitter i recieveren samt et enkelt sub kabel ud til hver subwoofer, kan det gøres bedre, evt med det kabel som
er dobbelt i den ene ende og ender i et stik som jeg så sætter ind i splitteren. der skal så 2 kabler til. eller hvad kan man gøre.
mvh ole post
|
Til top |
|
|