Forfatter |
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude....!
Jeg er ude i en masser eksperimenter med strøm og power kabler for tiden, og vil også meget gerne teste forskellige power cords, på min Mark levinson forforstærker. Men problemet er, at strømtilslutningen sidder i bunden af forstærkeren, og derfor kun tillader et vinkel hunstik, ligesom det medfølgende kabel, er forsynet med. Spørgsmålet går på, om der findes gode løse vinkel IEC stik, i mærker som f.eks. Furutech og Oyaide. Eller om der evt. findes gode færdiglavede powercords, med vinkelstik.
Der må vel være andre Mark Levinson ejere, der på et tidspunkt, har tænkt det samme, som mig.
På forhånd tak...!
Mvh.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få vinkelstik i løs vægt til hjemmelavede kabler, men jeg har aldrig set "hifi" udgaver.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Gammelsmølf Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener, psaudio kan leveres med vinkelstik. Cardas og Van den Hul har vinkelstik.
mvh
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 04:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gammelsmølf...!
Nu har jeg været inde, på alle de 3 mærkers hjemmesider, og synes ikke, at jeg kan finde billeder eller beskrivelser, af vinkelstik. Du er sikker på, at det er vinkel Hunstik, du har set..? Det skal jo ikke være den ende, som skal i stikkontakten, som er vinklet....
Mvh.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu hørt om at Mark Levinson ikke ville reparere, hvis det har vist sig at der er bruge uoriginal el kabler og stik, og ville tro at man ikke få et bedere el ledning stik end det original Mark Levinson.
Så det ville jeg ikke røre ved så lange der står Mark Levinson på et produkt.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Har nu hørt om at Mark Levinson ikke ville reparere, hvis det har vist sig at der er bruge uoriginal el kabler og stik, og ville tro at man ikke få et bedere el ledning stik end det original Mark Levinson.
Så det ville jeg ikke røre ved så lange der står Mark Levinson på et produkt. |
|
|
Så er det jo godt at Mark Levinson ikke bestemmer reglerne for reklamation i Danmark.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
StarTrek skrev:
|
|
Så er det jo godt at Mark Levinson ikke bestemmer reglerne for reklamation i Danmark. |
|
|
Nej med det gør den Danske rep. af ML i Danmark.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Kjeldsen skrev:
StarTrek skrev:
|
|
Så er det jo godt at Mark Levinson ikke bestemmer reglerne for reklamation i Danmark.
|
|
|
|
|
|
Nej, det gør købeloven og hvis du har anvendt lovlige stik iht. dansk lovgivning, så er det ligegyldigt hvad forhandler/producent siger. Der er også mange producenter der siger garantien ryger sig en tur, hvis man har fjernet så meget som en skrue. Den holder som regel heller ikke. Hvis man blot har fjernet låget for at se om der er sprunget en sikring, så gælder reklamationsretten stadig, uanset hvad forhandler/producent siger. Det er iøvrigt forhandleren der hænger på dette. Mellem forhandler og grossist eller producent kan man aftale hvad man har lyst til.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
StarTrek skrev:
Kjeldsen skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej, det gør købeloven og hvis du har anvendt lovlige stik iht. dansk lovgivning, så er det ligegyldigt hvad forhandler/producent siger. Der er også mange producenter der siger garantien ryger sig en tur, hvis man har fjernet så meget som en skrue. Den holder som regel heller ikke. Hvis man blot har fjernet låget for at se om der er sprunget en sikring, så gælder reklamationsretten stadig, uanset hvad forhandler/producent siger. Det er iøvrigt forhandleren der hænger på dette. Mellem forhandler og grossist eller producent kan man aftale hvad man har lyst til. |
|
|
Et er hvad købelove sige her i landet, et andet er hvordan en dansk reparatør af HIGE-END udstyre forholde sig (som mange gange er dikteret af fabrikanten), for man må huske på at den Danske købelove ikke er det papir værd der skrive på. Og reparatør og forhandler kan stor set gør hvad de ville, uden at det koste dem noget ud over noget dårlige reklame.
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Startrek:
Jeg har spurgt en ML forhandler, og han har aldrig hørt om, at man har nægtet reparation af udstyr, pga "forkerte" kabler. Så den historie må være en and....
Mvh.
|
Til top |
|
|
Gammelsmølf Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også nogle ML-netkabler. De kan, pga. de støbte stik, ikke skilles ad!  Mvh. Niels L.
|
Til top |
|
|
Gammelsmølf Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine to Mark Levinson kabler med vinklet stik har begge kunnet skilles ad. Det ene til DA 360, det andet til Pre 380.
mvh
|
Til top |
|
|