Forfatter |
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nahh...det er ikke helt det der står...digital radio-lytning skal udgøre mindst end 50%
http://www.kum.dk/nyheder-og-presse/pressemeddelelser/2012/o ktober/ny-medieaftale-indgaet/
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=nhj4] fm lukker ned 2019
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/10/09/190721.htm [/
QUOTE]
Åh, det er deprimerende læsning. Hvorfor kan FM båndet ikke bare gives frit, hvorfor skal det absolut bare ødelægges? Hvad er der at vinde ved
at slukke for det? Hvis alternativet var bedre, ville det jo vinde frem helt af sig selv. I det mindste kan man se, at det er gået op for nogen, at
dab ikke kan modtages i bilradioer. Hvilken ufattelig vilje til destruktion og ødelæggelse.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Analog] [QUOTE=nhj4]
fm lukker ned 2019
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/10/09/190721.htm [/ QUOTE] Åh, det er deprimerende læsning. Hvorfor kan FM båndet ikke bare gives frit, hvorfor skal det absolut bare ødelægges? det er sikkert meget dyre at drive det analog signal frem for det digitale Hvad er der at vinde ved Pengeat slukke for det? Hvis alternativet var bedre, ville det jo vinde frem helt af sig selv. I det mindste kan man se, at det er gået op for nogen, at dab ikke kan modtages i bilradioer. Hvilken ufattelig vilje til destruktion og ødelæggelse .de politikker har ikke forstand på lyd kvalitet, for dem er det jo bare nogle toner ( musik ) der kommer ud af nogle kasser man kaller højttaler og et stereoanlæg er vel bare et stereo anlæg i deres verden [/QUOTE]
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hele denne her tråd skulle næsten sænes til de politikker der har med det af gøre
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal da godt nok uddeles nogen tudekiks her !!
Hvadenten man hører DAB eller FM eller måske snarere begge dele for de fleste, så må man engang imellem investere lidt. Og
hvis vi om 8 år eller lign. skal til kun at høre DAB eller DAB+ så klarer vi nok også det. For FM båndet virker noget antikveret,
der er sus og støj, og det virker ikke specielt moderne, så¨det virker da helt fornuftigt at prøve at finde et bedre alternativ.
Men en god FM tuner kan give god HIFI lyd fuldstændig ligesom en god DAB tuner kan, det har nok mere noget at gøre med
signalet tuneren får. Så stop den brok for det er intet andet end useriøs brok, vi skal nok også kunne høre radio om 8 år på den
ene eller anden vis. Og de fleste har nok skiftet derer tuner ud forinden, så problemet må siges at være i småtingsafdelingen.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne da så håbe, at den nuværende standard på 128kbs bliver ændret til 192kbs, så det er ens både på nettet og det man kan modtage via antenne.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Men en god FM tuner kan give god HIFI lyd fuldstændig ligesom en god DAB tuner kan, det har nok mere noget at gøre med signalet tuneren får. |
|
|
Jeg ved ikke hvorfor sådan noget vås dukker op - jeg mangler til dato at høre den samme lydkvalitet dukke op på DAB, som jeg får via normal fm modtagelse.
Citér:
Så stop den brok for det er intet andet end useriøs brok, vi skal nok også kunne høre radio om 8 år på den ene eller anden vis. Og de fleste har nok skiftet derer tuner ud forinden, så problemet må siges at være i småtingsafdelingen. |
|
|
Du overser at stort set samtlige autoradioer skal udskiftes, du overser at en masse ældre mennesker bliver tvunget til en unødig udgift - så nej, det er dælme ikke småtingsafdelingen det her.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
BMJ73 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke være tvivl om, at DAB er et komprimeret format, der mangler lydkvalitet ifht. FM - vel at mærke hvis det ikke er
MP3 der spilles over FM.
At det så ikke kan høres, af måske 99% af befolkningen, gør vel ikke den sidste 1% til hyklere og brokkerøve fordi de rent
faktisk oplever en forringelse.
Jeg syntes det er synd at DR's koncertsal vil være spildt, hvis der i fremtiden kun skal sendes på DAB. Og i øvrigt er DAB vel
snart ligegyldigt pga streaming, som sikkert, forhåbentligt, vil overgå DAB i bitrate inden længe.
Mvh.
Hermann. skrev:
Der skal da godt nok uddeles nogen tudekiks her !! (....) Så stop den brok for det er intet andet end
useriøs brok, vi skal nok også kunne høre radio om 8 år på den
ene eller anden vis. Og de fleste har nok skiftet derer tuner ud forinden, så problemet må siges at være i
småtingsafdelingen. |
|
|
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg må da håbe at net radioen signalerne så bliver langt bedre en den er i dag, og også at der kan købes net tuner der af en rigtig god kvalitet, jeg har prøbet en net radio, en block den var jeg nu ikke så betaget af, alle insroment klangen var da fin på net siden forhold til fm siden men lyd billedet var næsten i mono på næt siden i forhold til fm, min fm radio slog den
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 11 Oktober 2012 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Herman Tudekiks eller ej...vi er mange der foretrækker FM frem for det alternativ der findes lige nu og uanset hvor meget du brokker dig over så bliver det ikke anderledes. Det må du hellere vænne dig til.. Der er er jo også dette forbehold i aftalen; Aftalens indhold:
De væsentligste punkter i aftalen er:
1. Fortsat udbygning af digital radio
Med aftalen fastlægges en ”køreplan” for den fortsatte udbygning af
digital radio. Planen indeholder ikke mindst en beslutning om sluk for
FM med udgangen af 2019, dog under forudsætning af, at mindst 50 pct. af
radiolytningen i 2018, inkl. lytning i biler, er digital. https://www.facebook.com/groups/126195497528928/
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 11 Oktober 2012 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
@Herman Tudekiks eller ej...vi er mange der foretrækker FM frem for det alternativ der findes lige nu og uanset hvor meget du brokker dig over så bliver det ikke anderledes. Det må du hellere vænne dig til..
det er som om hermann ikke kan forstå at der er nogle af os der fortrækker FM bånet netop fordig der er lyden bedre en det de disker op med i dag ( med egen antene på taget ), at han så er uheldig med ikke at kunne tage FM ordentlig der hvor han bor er brænd ærveligt for ham, derfor håber jeg at det digitale til den tid er blevet så meget bedre,
på internet siden i dag er radio lyden kun på 128 bit, håber da til den tid at internet lyden er kommet op på de 320bit eller mere når de vil lukke FM bånet og at de digitale tuner også kan levere årdentlig lyd til den tid og ikke koster en herre går da det ikke koster alverden at lave, ellers må der en pilfinger til her i huse 
og håber at bilradioerne er med til den tid med digitale radio frem for DAB.
https://www.facebook.com/groups/126195497528928/
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2012 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Njh4
Digital radio på nettet, så som P2-musik og DR Klassisk, sender i 192kbs. Det er på antenne den kun er på 128kbs. Den har været på 160kbs på DR Klassisk, men ved ikke om der kanaler på DR der stadig bruger det. Men ellers er det 128kbs via antenne.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 11 Oktober 2012 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
har klassisk DAB radio ikke også sendt på 256 kbs ?
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2012 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener kun den har været oppe på 192kbs. Da jeg fik min første DAB radio "BUSH", stod der 160kbs ved P2-musik og DR-Klassisk. Men det kunne da godt være den i starten var så "høj". I forsøgs perioden f.eks.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 11 Oktober 2012 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Njh4
Digital radio på nettet, så som P2-musik og DR Klassisk, sender i 192kbs. Det er på antenne den kun er på 128kbs. Den har været på 160kbs på DR Klassisk, men ved ikke om der kanaler på DR der stadig bruger det. Men ellers er det 128kbs via antenne. 
|
|
|
jeg kan kun sige udfra hvad der stod på den digitale net tuner Block skrev, og der sage den kun 128, så det kan være den ikke kan håndtere mere der fra, jeg kan kun sige udfra den ene jeg har prøvet, ville da gerne prøve fler, håber da også det kommer,
men vis der kun er 128 i luften og 192 på nættet så må det da være så meget bedre på nættet
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 11 Oktober 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt er jeg p***e ligeglad, synes der spilles så meget crap i radioen og så snakker de for meget så er ligeglad.
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 11 Oktober 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Personligt er jeg p***e ligeglad, synes der spilles så meget crap i radioen og så snakker de for meget så er ligeglad. |
|
|
hvor er du heldig
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 11 Oktober 2012 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Personligt er jeg p***e ligeglad, synes der spilles så meget crap i radioen og så snakker de for meget så er ligeglad. |
|
|
Ha ha ha har de ikke altid det ?
Husker da i mine fattige 70'erne der brugte jeg timer og dage for at fange musik på FM som over uger kunne fylde et bånd __________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 11 Oktober 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Sonic skrev:
|
|
Ha ha ha har de ikke altid det ? Husker da i mine fattige 70'erne der brugte jeg timer og dage for at fange musik på FM som over uger kunne fylde et bånd  |
|
|
well - det er egentligt ganske rart at kunne høvle et bånd på , der kører fra 01 til 03 om natten - hvor P4 sender non_stop og masser af god musik for en gamling som mig :)
faktisk dejligt varieret musik ~ http://www.dr.dk/playlister/playlist.asp?cid=NS4 __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|