Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
.....En digitalisering af radioen vil også være en entydig fordel, da selv det nuværende DAB er bedre end FM, og politikerne tilbyder 8-9 år inden overgangen er komplet.
|
|
|
Det nuværende DAB er dårligere end FM, så du må hjertens gerne lige fortælle hvorfor det skulle være en entydig fordel __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...det forstår jeg heller ikke en brik af...hvad de ellers finder på...bare de lader det fungere side-løbende med FM. Men de har da godt nok ikke medvind lige nu vedr. DAB.
De her skal lige med; http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=16715
Og den her; http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=16714
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Hermann I Astrid Lindgrens vidunderlige fortællinger står der et sted at "når børn er onde ved dyr så regner det - det er englene der græder"
På samme måde forholder det sig når voksne er onde ved andre voksne - bare voldsommere - for så fryser englenes tårer til sne
Det er derfor Østjylland er ved at sne inde nu - for endnu en gang er Hermann ond ved voksne mennesker når han påstår at DAB lyder bedre end FM og CD bedre en LP - endten er det snak mod bedre vidende (og det er ondskab pr. definition) eller også kan Hermann ikke bruge sine analoge ører længere da de ikke reagerer på de mange "betjeningskomfortvenlige" fjernbetjeninger der efterhånden må ligge rundt omkring i Hermanns hjem.
til alle andre end Hermann - Jeg lytter ikke til P3, men til P2, men når jeg så kommer til at lytte til P3, kan jeg kun forestille mig hvor ulideligt til det vil blive hvis det overgår til kommerciel station med reklamer
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital kontrolleret, men 4gangs analog afstemning...ja ja man kan stadig få en god tuner.

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv da lige og hør her.
Det skulle da ikke være et problem at det besluttes at gå over til noget på et sigt på mindst 8 år. Jeg har både DAB og FM som stereotunere og bilradio og når man har vendet sig til de genre specifikke kanaler bliver der næppe hørt meget FM. Og der er længe til, måske vælges et nyere digital radio system, som er bedre, og så må vi alle købe helt nye radioer. Men det kræver da ind imellem investeringer at følge udviklingen i Hifi. I har da også haft glæde af CDerne der kan bruges overalt, ligesom digitaliseringen af TV skrider planmæssigt frem, hvorfor skulle det så ikke også være positivt at få et nyt digitalt radiosystem. Og der er længe til det bliver fuldt indfaset.
Så se positivt på situationen, det bliver samme frekvens overalt på landevejen, der er ingen sus og der er mange kanaler. Jeg formoder også at lokalradioerne med tiden går over til digitalradio. Nu er der 16 radiokanaler på DAB, og mange har da stimuleret musikinteressen enormt. Jeg tror f.eks. aldrig så mange har hørt jazz som efter at DR jazz på DAB er begyndt at sende.
Jeg har selv haft DAB i 6 - 8 år og hvis en god tuner købes så er kvaliteten fin. Jeg har separat FM og DAB, men de fleste nyere tunere har også digital del. Så vi glider lige så stille over i at langt hovedparten af radiolytningen bliver digital.
Hvordan havde i ellers tænkt at et nyt radiosystem skulle indfases. Jeg synes faktisk det er en meget lang indfasningsperiode. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Hvordan havde i ellers tænkt at et nyt radiosystem skulle indfases. Jeg synes faktisk det er en meget lang indfasningsperiode. |
|
|
Man kunne jo starte med at der var tale om samme kvalitet, og IKKE en forringelse.
Mere er der vist ikke at sige om det
PUNKTUM __________________ Where the devil is Greendale ?
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt fremført Herman...men når man allerede forlader DAB fordi DAB + er bedre har jeg ikke fantasi til at forestille mig DAB+ holder indtil det er helt indfaset. Hvornår skal det slutte...skal vi have trukket det ene system ned over ørerne efter det andet...nej fri mig for det. Det vi har fungerer rigtig godt...jeg vil protestere så længe jeg kan.
Lokal radioerne går i selvsving blot ved tanken om overgang til DAB...de har så og sige 0kr til det.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor vil du prakke mig den på; TU-1800DAB har IKKE DAB+ formatet. Jeg er sgu ikke millionær! og jeg gider ikke spilde mine småslanter på noget som allerede er dødsdømt
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Nu er der 16 radiokanaler på DAB, og mange har da stimuleret musikinteressen enormt. Jeg tror f.eks. aldrig så mange har hørt jazz som efter at DR jazz på DAB er begyndt at sende. |
|
|
Tjaeh - de siger 9% af lytterne regelmæssigt hører DAB - der er 16 kanaler - ergo en 16'nde del af de 9% lytter "måske" til jazz kanalen - regne regne ..... øehh sagde du "stimuleret musikinteressen enormt"
Hermann. skrev:
Hvordan havde i ellers tænkt at et nyt radiosystem skulle indfases. Jeg synes faktisk det er en meget lang indfasningsperiode. |
|
|
Det store ? er jo om det strengt taget er nødvendigt. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
Hermann. skrev:
|
|
Man kunne jo starte med at der var tale om samme kvalitet, og IKKE en forringelse.
Mere er der vist ikke at sige om det
PUNKTUM |
|
|
Det ved du da vist intet om. Man ændrer jo logisk nok radiosystem for at finde noget bedre og du har da ingen mulighed for at sige at DAB+, hvis det bliver det system, ikke skulle være FM overlegent.
Du har da sikkert også haft stor glæde af digitaliseringen af TV båndene og du køber da sikkert også CDer på stribe, som vi andre, så lad være at tro at man opgraderer radiolytningen for at fornærme dig og ligesindede, det er simpelt hen totalt useriøst. FM båndet er bare blevet så gammel teknik at noget bedre må til, længere er den ikke. Og jeg synes godt nok det er en tiltrængt opgradering, men jeg er måske også den eneste her der har hørt både FM og DAB radio de sidste mere end 5 år. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Hvorfor vil du prakke mig den på; TU-1800DAB har IKKE DAB+ formatet. Jeg er sgu ikke millionær! og jeg gider ikke spilde mine småslanter på noget som allerede er dødsdømt
mvh
|
|
|
Jeg vil ikke prakke dig noget som helst på, men hvis vi skal have nyt radiosystem, så ved jeg ikke om det bliver DAB+, og det gør du næppe heller. Indtil videre har vi to systemer og så må vi vel have dem mindst til 2018. Og der er da ikke ret mange der har købt tuner de seneste år uden digital del, det ville da være tosset, for DAB delen bruges da sikkert mindst lige så meget som FM delen. (det har selvfølgelig også noget med signalstyrken at gøre.)
Men overordnet vil man vel satse på et system, og så er det væsentligt at finde det bedste, det bliver så måske DAB+, og så skal vi alle skifte tunere. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann skrev:
Du har da sikkert også haft stor glæde af digitaliseringen af TV båndene og du køber da sikkert også CDer på stribe, som vi andre, så lad være at tro at man opgraderer radiolytningen for at fornærme dig og ligesindede, det er simpelt hen totalt useriøst. FM båndet er bare blevet så gammel teknik at noget bedre må til, længere er den ikke. Og jeg synes godt nok det er en tiltrængt opgradering, men jeg er måske også den eneste her der har hørt både FM og DAB radio de sidste mere end 5 år.
|
|
|
Jeg har ikke haft det mindste glæde af digitaliseringen af TV båndene, kun besvær og ringere billeder. Jeg har haft en DAB radio i mindst 5 år og har flere gange lyttet i mindst 5 minutter til DAB radio, indtil jeg ikke kunne holde det ud mere og skiftede tilbage til FM.
Mvh Klaus
__________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne sagtens have undværet digitv...så havde jeg bare kørt videre med det gamle, men nu har jeg købt en fladskærm og har hængt den på væggen. Den største fordel er den extra plads jeg har fået til endnu mere 'gammeldags' analog udstyr...så det er ik så ringe enda Jeg havde en Philips top model på 33" og 60kg og den viste bestemt ikke ringere billeder end den nye (full HD)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 December 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Du har da sikkert også haft stor glæde af digitaliseringen af TV båndene |
|
|
Dertil må jeg sige nej, det har ikke givet mig fornyelse.
Hermann. skrev:
og du køber da sikkert også CDer på stribe, som vi andre, |
|
|
Nej igen, for det er et medie der ikke kunne leve op til de tekniske forventninger, LP'en er stadig CD'en overlegen lydmæssigt, li'som den analoge radio er den digitale overlegen.
Hermann. skrev:
så lad være at tro at man opgraderer radiolytningen for at fornærme dig og ligesindede, det er simpelt hen totalt useriøst. |
|
|
Har ingen som helst anelse om hvorfor man gør det, for det er sgu da ikke et kvalitets mæssigt fremskridt, og er det ikke det, så tager jeg det som en fornærmelse, da jeg er med til at betale for det.
Hermann. skrev:
FM båndet er bare blevet så gammel teknik at noget bedre må til, længere er den ikke. |
|
|
Fint nok med mig, men så må de sgu da ta og finde noget der er bedre, eller i hvert fald på højde med det gamle ....... hvis ikke ...... så bør man holde snitterne for sig selv.
Bare fordi det kaldes et teknisk fremskridt, behøver det jo ikke at være det.
Hermann. skrev:
Og jeg synes godt nok det er en tiltrængt opgradering, men jeg er måske også den eneste her der har hørt både FM og DAB radio de sidste mere end 5 år. |
|
|
Eller også er du den eneste der ikke værdsætter FM's kvalitet, men hellere vil have DAB's genre inddelte lethed ? __________________ Where the devil is Greendale ?
|
Til top |
|
|
BMJ73 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forbrugerbladet 'Tænk' fra november 2006 er DR citeret for, at ”Vi har valgt hifi-fanatikere fra. For dem er der få af.” Med denne konstatering slår
underdirektør Paul Samsøe fra DR Distribution fast, at det ikke er på DAB-båndet, lytterne finder den perfekte lyd.
Sakset fra wikip.
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 23 December 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er det lige som står i kø for købe Sendemulighed på FM?
Og ingen står i kø for sende via DAB, men selvfølgelig skal politikere forsøge bestemme noget. Således samme politikeres mulighed er med Et Hug lukke for FM, så er der ikke andre muligheder end DAB (DAB+) begge er for resten stendøde, kvalitetsmæssigt.
Så må FM folket lytte til udenlandske programmer, de som kan! Samme baand er kun og kun til FM udsendelserne. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 23 December 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Til HermannI Astrid Lindgrens vidunderlige fortællinger står der et sted at "når børn er onde ved dyr så regner det - det er
englene der græder"På samme måde forholder det sig når voksne er onde ved andre voksne - bare voldsommere - for så
fryser englenes tårer til sneDet er derfor Østjylland er ved at sne inde nu - for endnu en gang er Hermann ond ved voksne
mennesker når han påstår at DAB lyder bedre end FM og CD bedre en LP - endten er det snak mod bedre vidende (og det er
ondskab pr. definition) eller også kan Hermann ikke bruge sine analoge ører længere da de ikke reagerer på de mange
"betjeningskomfortvenlige" fjernbetjeninger der efterhånden må ligge rundt omkring i Hermanns hjem.til alle andre end
Hermann - Jeg lytter ikke til P3, men til P2, men når jeg så kommer til at lytte til P3, kan jeg kun forestille mig hvor ulideligt
til det vil blive hvis det overgår til kommerciel station med reklamer
|
|
|
Bureaukrati af værste skuffe - "l**teregering" - Man skulle tro de bare slår plat og krone om beslutningerne. Når flere
millioner seere hver eneste uge stadigvæk lytter til FM er det da helt hen i hegnet (de må sku' være fulde "derinde").
Prøv at tænk på alle de DAB apparater som unægteligt skal skrottes - Fordi "regeringen" vil gamble på et nyt system, endnu
inden det gamle er fuldt udbygget.
Fremtiden bliver under alle omstændigheder netbaseret streamet radio, så DAB+ er dødsdømt allerede inden det er lanceret.
Længe leve FM - Hvis de skrotter FM så er der slet ingen grund til at betale for licens længere. Alt hvad der kører i æteren er
sku' bare gensendelse på genudsendelse. Og det kan jeg udtale mig om, på trods af at jeg kun kigger fjernsyn en håndfuld
timer om ugen.
DAB lyder fladt og kedeligt= digitalt
De 128-192 Kbit som de sender i nu er da helt til grin. Det vil jeg ikke engang lytte til på min MP3 afspiller  - Det nye
DAB + (subjektiv formaning) kommer næppe til at lyde bedre - De vil bare kunne proppe nogle flere kanaler ind og få nogle
flere$$$ ud af det.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så sandt som det er sagt ...
Hvis det værst tænkelige skulle indtræffe...så har jeg min egen FM sender og hvad skulle jeg så sende på den. Stueanlægget skal selvfølgelig kobles direkte til noget Slim Device eller lign med Nash Server...samtidig skal LF signalet tilgå senderen så resten af husets radioer inc. haven er dækket. Lovligt eller ej...det er jeg ligeglad med...det burde også være ulovligt bare at tænke på at skrotte FM

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 December 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann ...... se det dog i øjnene ..... DAB er godt nok til "forbruger elektronik"
MEN ...............
i dette forum har det IKKE en chance, så smid dog håndklædet i ringen.
God jul  __________________ Where the devil is Greendale ?
|
Til top |
|
|