Forfatter |
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu må jeg hellere holde lidt igen __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er det Vincent jeg har. Google Vincent SP T-100 og se de gode test og brugerkommetarer for dette "kineser-grej"
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strukturen skrev:
Her er det Vincent jeg har. Google Vincent SP T-100 og se de gode test og brugerkommetarer for dette "kineser-grej"
|
|
|
Ja det spiller godt, har hørt det hos en forhandler her i byen
Og så ser det flot ud __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mangler bare en knap på forforstærkeren hvor man kan indstille det lys som er på røret i øjet, som netop findes på de andre komponenter.
Men ja, det spiller fantastisk, og der er godt med kræfter i de små kraftværker.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en update.
Har lige prøvet at koble mine ht'er på xpa-5'eren til Stello ai-500. Har aldrig prøvet det før med nuværende ht. Et hurtigt lyt fortalte således:
Med stello ai-500 alene UDEN xpa-5: dejlig klar lyd med masser af sjæl.
Med XPA-5 + Stello ai-500 som forforstærker: det bliver kraftigt og kontant, men der er ikke samme sjæl og nærvær. Det hele bliver en "kold" og
kynisk
omgang. Dog skal det siges at jeg først tændte xpa-5 1 minut inden lyt.
Havde ikke troet på at jeg kunne høre forskel på ren forstærkning. Men ingen tvivl om at det enten er fordi xpa-5 ikke har samme lyd karakteristik
som Stello'en og/eller også har det været grundet den blev spillet på fra KOLD!
Har nu lært at det muligvis kan betyde meget at udstyr skal varmes op - måske!!
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
arrrhhhh ramma nu gik du osse ret got til den...det billed er jo af deres PA den store 100w klA mine er jo (kun) A600P  velkommen så små slag ramma  men godt kører de!!!
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strukturen skrev:
Der er mange ting der kræver opvarmning før det performer bedst, såsom biler, muskler, kvinder og ja, hifi
|
|
|
Må lige prøve igen imorgen aften med xpa'en opvarmet.
Btw. Gav selv 5000kr for Emotiva'en, 5 måneder gammel. Pris fra ny ca 8000kr alt inkl. M. Forsendelse etc. Fra usa.
De daaaaamer ja... De vil både vartes og varmes op.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rajmando skrev:
Jeg står og skal købe en stereo-forstærker og har gået og tænkt på en Creek Evolution 50a. Den skulle være ok til mit behov,
og have en god og varm klang. Noget i den retning Den koster 7000 kr mere eller mindre pt. Men hvis feks jeg går kinesisk hvad er der så af
muligheder der? Jeg ved godt at der skal told+moms+160 kr oveni prisen, men det er 35% ca oven i hatten så der er stadig noget at spare. Hvordan
er hifimarkedet derovre? Jeg har læst mig til at mange kendte mærker bliver produceret i kina, og at hvis man ser sig godt om kan få godt kinesisk
grej for billige penge. Hvilke mærker er god value i 5000-8000 krs klassen i int. forstærkerområdet? Problemet er selvfølgelig at jeg ikke kan høre
dem før køb, og at de bliver megasvære at returnere. Men der er et par steder her i kbh der laver lidt hifi-reperation hvis uheldet er ude. Returnering
er dog et gevaldigt problem, men det kan en stor besparelse jo også råde lidt bod på.
|
|
|
ved ikke om det er nævnt men creek lagde fabrikation fra england til kina for adskillige år siden
det kunne være interessant at vide hvem der stadig holder produktionen hjemme"
jeg ved rega, linn og naim stadig laves i uk
|
Til top |
|
|
rajmando Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.vincent-hifi.dk/index.php?page=shop.product_detai ls&flypage=shop.flypage&product_id=2&category_id =16&option=com_virtuemart&Itemid=26 Vincent ls-308  Hvad siger i til dem? Kunne godt tænke mig at høre hvad de er værd? Har fundet et tilbud på 10-11.000 kr for et par nemlig.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 10 Januar 2014 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
.Slettet.  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2014 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae. Har ikke hørt dem, og det er det vigtigste! Tror Dans hifi har disse, så ned og hør dem her, før du springer på. Designet er umiddelbart ikke lige
min smag, men det er ej mig der skal have dem  . Men har dog læst nogle enkelte der fortæller, at de lyder hamrende godt. Så måske er det bare
en øje tilvænning? Men ud og lyt, og så kan du passende se alt det andet Kineser kasser de sælger der, men pas på! Det frister
Struktøren
................
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 10 Januar 2014 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andromeda skrev:
Sonic skrev:
Andromeda skrev:
Sonic .. .. jeg finder det hele ret interessant!! Og så må du tænke dig
til resten.
Skal love for at min mail (og jeres), bliver spammet med "kinesisk forstærker".
Håbede ellers på der dukkede nogle interessante billeder op af en fin kina forstærker, men den/de udeblev
Må lige se om jeg kan bidrage lidt her i tråden. Men kan det ikke tænkes der findes nogle gode koreaner forstærkere også, i rette prisleje. Har selv en
koreaner og tilsyneladende kan "de" godt lave forstærkere der virker. |
|
|
Hej du har nogle fede hter |
|
|
Jamen tak tak Sonic, det er altid dejligt at høre. Jeg er jo heldigvis rørendes enig med dig har du selv en tråd med dit grej?!  |
|
|
Hejsa undskyld det sene svar til dit spørgsmål jeg regner med at lave en tråd er komplet færdig men ikke før, mangler et enkelt apperat endnu ! Men
er igang med det sidste finpudsning du ved powerkabler og et signal kabel ! Men arbejder hårdt på det. Men du ved finanserne skal jeg lige skaffe til
det. Jeg skal også lige genopfriske mine computer færdigheder. Jeg vil indrømme at jeg er efter lang tid, nået til at acceptere at streaming kan lyde
super godt arrrgg se jeg indrømmede det sgu ligefrem  jeg hørte igår her hjemme en metrum dac modellen hedder hex den mest analoge dac
jeg har hørt til dags dato. Måske man skal have sådan en. __________________
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 Januar 2014 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent er ikke kinesisk, men tysk. Det er dog fabrikeret i Kina. Vincent er i familie med T.A.C, som også bygges i Kina.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
rajmando Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 10 Januar 2014 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dans tv har tilbud på de Vincent til 7500 kr. Problemet er bare at så skal man også ud og investere i en tilsvarende kraftig forstærker der kan trække dem. Men det burde være et ordentligt godt tilbud, men sidste par i sort pianolak de har, så man skal være hurtig. Designet er heller ikke min smag, men det er prisen til gengæld
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2014 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Design er design... Men prøv at dvæle ved synet af mange high- end højttalere... Der er mange der ser mere eller mindre underlige ud
Men det er jo lyden der er det centrale. Kiggede faktisk på et billede fra Vincent, hvor jeg faktisk beundrede højttalerne, så ringe ser de heller ikke ud
 , tysk grundighed og viden og kinesisk håndværk i skøn forening, derfor mit liden flatterende bemærkning tidliger om "kinakasser" men ja, det er
tysk mærke, og jeg er svært tilfreds igen med det jeg har
Hvis det er prisen du vil betale, så afsted og køb. Men det lyder som et fodt tilbud, og har læst nogle tråde, hvor folk roser disse højttalere.
Struktøren
Md begrænsning i .
|
Til top |
|
|