Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 08:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kinesisk forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
NEJ, vi blev vist mere eller mindre enige om IKKE at være "off topic"[IMG]style="WIDTH: 53px; HEIGHT: 33px"
src="http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley36.gif" width=17 height=15>

Lol point taken lidt pinligt

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

hej strukturen.
jeg syntes dit indlæg til mig blev lidt højtideligt, jeg kender også til ordblinde, og de kan godt grine af sig selv.
men pointen med mit indlæg(om negrene)er de mange lag der ligger i sætningen. er det skrevet af en humanist, en racist med retfærdighedssans eller bare en fra dansk folkeparti. og i virkeligheden lytter og ser vi jo også stereo på forskellige måder. nogen er for nogle bestemte ting, andre for noget andet og de sidder og er helt uenige om noget helt tredje som af hver især begrundes i det første og andet.
   mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Ja vi er alle forskellige og forskellige måder at skrive på følger med, f**k jeg er så træt af at se på Struktørens punktummer!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej Nils og morgenstjerne
Undskyld hvis det blev for højtideligt... Eller i synes jeg går lidt i selvsving... Jeg er nogen gange også for hurtig til at gøre sjov, hvor jeg måske burde
lade være... Kald det mangel på situationssans...

Struktøren............"................
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Et yderligere kinesermærke med (næsten) entydigt gode anmeldelser for såvel lyd som byggekvalitet er Opera Audio fra Beijing. De har vist også efterhånden en del år på bagen. Jeg har ikke tjekket, om der er en dansk importør. Det kan trådstarter jo selv undersøge

Nu er navnet i hvert fald viderebragt.

Da jeg faktisk er statskundskaber, og dermed tidligere i tråden er stemplet som "politisk korrekt", vil jeg gerne samtidig benytte lejligheden til at fremhæve min politiske korrekthed, nu hvor jeg har gjort et forsøg på at få tråden tilbage "on topic".

Og det endda uden at fremhæve eksamenskarakterer, lave bizarre sætningskonstruktioner med underlig tegnsætning, nævne menneskerettigheder eller fremkomme med fragmenter af økonomisk teori ...

Det kan kun blive en smuk dag ...
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Smuk dag...
Sidder på et loft og efterisolerer... Mens regnen p***er ned på det ståltag der er på huset...
For at det bliver lettere at trække strøm over selvsamme loft... Så jeg snart kan komme til at høre stereo igen...
Men ja... Det er en dejlig smuk dag...
Ups... Flere ... Hrmf

Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

hej analogueman.
og hermed fik du så fremhævet det alligevel.
mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Lad nu være at gå så meget op i den danske importør eller ej. Besparelsen ved kinøjserkøb er at købe det ud af Hong Kong direkte. Ellers stiger prisen med *3, næsten ligesom når man køber en bil i DK. Som sagt cattylink.com er til at regne med og de leverer kvalitet. Gå efter Jungson det er 'vestligt'.

rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Cattylink er til at regne med, det lyder godt. Men jeg har fået svar fra dem og der kan IKKE spares ift hvilken form for post de sender med. Det er godt nok nogle skyhøje fragtpriser, 200-350$ for forstærkere der koster 800-1500$ feks. Nuvel det er stadigvæk billigt, men alligevel. Til gengæld kører de med MEGET billige priser, så det opvejer en lille del af de gigantiske fragtpriser.

Så kommer der desværre også told og moms oven i hatten og ekspeditionsgebyr i alt ca 35%.
På aliexpress.com har http://www.aliexpress.com/store/201491 også en del godter og "gratis" fragt(det er jo bare medregnet i prisen).
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Sonic .. ..     jeg finder det hele ret interessant!! Og så må du tænke dig til resten.

Skal love for at min mail (og jeres), bliver spammet med "kinesisk forstærker".

Håbede ellers på der dukkede nogle interessante billeder op af en fin kina forstærker, men den/de udeblev

Må lige se om jeg kan bidrage lidt her i tråden. Men kan det ikke tænkes der findes nogle gode koreaner forstærkere også, i rette prisleje. Har selv en
koreaner og tilsyneladende kan "de" godt lave forstærkere der virker.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Andromeda skrev:
Sonic .. ..     jeg finder det hele ret interessant!! Og så må du tænke dig til resten.

Håbede ellers på der dukkede nogle interessante billeder op af en fin kina forstærker, men den/de udeblev

Må lige se om jeg kan bidrage lidt her i tråden. Men kan det ikke tænkes der findes nogle gode koreaner forstærkere også, i rette prisleje. Har selv en

Hej du har nogle fede hter

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Andromeda skrev:

Må lige se om jeg kan bidrage lidt her i tråden. Men kan det ikke tænkes der findes nogle gode koreaner forstærkere også, i
rette prisleje. Har selv en

Du skal da ikke snydes for et billede af 100% kinesisk kvalitet

Meget bedre bliver det ikke

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Andromeda skrev:

Hej du har nogle fede hter

Jamen tak tak Sonic, det er altid dejligt at høre. Jeg er jo heldigvis rørendes enig med dig har du selv en tråd med dit grej?!

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
Andromeda skrev:

Må lige se om jeg kan bidrage lidt her i tråden. Men kan det ikke tænkes der findes nogle gode koreaner forstærkere også, i
rette prisleje. Har selv en

Du skal da ikke snydes for et billede af 100% kinesisk kvalitet

Meget bedre bliver det ikke

Så da linket jo! var inde og se banditten tidligere.. Den ser sku ret robust ud. Turde godt selv købe den Xindak. Hvad jeg har forstået ligger
Xindak lige prisklassen over de mindre kendte "mærker" Kina har i udbud!? For mig er det stadig et virvar hvad der er op og ned og godt og skidt, når
det kommer derfra.

Har en Emotiva xpa-5. Den er fin. Virker ret robust og forhåbentligt godt bygget indeni, det sidste ved jeg dog ikke. Måske var det en vej at gå
trådstarter?? Mange snakker godt om Emotiva. Og så er det jo et amerikansk mærke, kina produktion. - Tillader mig at argumentere for!.. Og det
specielt grundet de lave priser det grej har, samt er det utroligt kraftigt på forstærker siden. Lidt mørk i lyden og knap så fin, er hvad jeg umiddelbart
hører.

Har da forresten en Xindak strømrenser. Den virker også ret godt bygget, men om den virker kan jeg ikke helt finde ud af

----

For lige at vende tilbage til det, det handler om; lidt mere specifikt! HOLD dig et stykke fra at købe i Kina, som nævnes tidligere i tråden, det er måske
få oenge der er sparet i sidste ende, kontra køb i DK, eller måske Tyskland, hvis det da ændrer lidt for folks og min idé, om udlands-køb!? Det jeg
mener her, er at du måske kan finde noget kendt og godt hifi, men til en væsentligt lavere pris end i DK, når det er købt i Tyskland! Selvfølgelig kener
jeg det mere "kendte" Kina-grej. Xindak bla.

Mvh.

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Det vil altid være et sats at købe grej fra Kina: Går det godt, forstået som at du modtager udstyret og det virker som det skal - kan du grine hele vejen til banken.

Går noget galt, skal du være indstillet på at pengene er tabt, og betragte det som en lottogevinst, hvis du kan få noget på garantien.

Jeg har en Jungson CD-afspiller, der er købt direkte fra Kina. Ikke af mig - jeg købte den brugt af "importøren". Han fortalte om flere handler fra Kina. Han havde altid fået sine varer, men et par gange først efter 4-6 mdr's intens mailkorrespondance og rykken. Trods hans gode erfaringer, var hans anbefaling at man kun skal handle fra Kina, hvis man kan leve med at miste sine penge.

Til gengæld havde alt hvad havde købt fra Kina maks. kostet 1/3 af de danske priser - inkl. fragt.

Jeg har ofte siddet og savlet over hvad man kan få for pengene ved egen import, men mit temperament og pengepung er ikke til at løbe risikoen.

Min nye forstærker der kom i hus i sidste uge, er derfor efter intens lytning og research, en yamaha a-s1000, købt hos en dansk forhandler. 22 kg. solidt kram - made in Malaysia
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Alt fra Xindak er bygget solidt og holdbart , og de er også 100% udviklet og bygget i Kina incl div patenter
Mht til Xindak 1000 ES strømrenser, så har jeg en og den vil jeg ikke undvære, den har kørt upåklageligt ligesom de
omtalte Xindak MNE 8800 monoblokke i over 7 år, vel og mærke ved næsten dagligt brug og det er min verden mere
end
godkendt, specielt når jeg sammenligner med noget af det grej jeg har haft før bla. Sirius DM 100,Radford STA 25,Copland
CTA
401,Sony ES serien, alle har været forbi et værksted inden de havde været i brug i 5 år og det er ikke godkendt og derfor er
de
her heller ikke mere

Her er lige et blik ind i Xindak 1000 ES strømrenseren

Så kan du lige så godt få et blik ned i en 8800 MNE monoblok også

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Andromeda*
Har et billede af XPA-2, som dog er for stort til at putte ind her og så er det også et PNG. Men den er meget flot og overdimensioneret. Tror godt du kan være tilfreds med din 5'er.

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Andromeda*
Har et billede af XPA-2, som dog er for stort til at putte ind her og så er det også et PNG. Men den er meget flot og
overdimensioneret. Tror godt du kan være tilfreds med din 5'er.

Det kan der rådes bod på, her er et blik ned i Emotiva XPA 5, det ser godt ud

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

må lige ind igen...kan kun være helt enig med ramma...hvad xindak angår...nu er mine a600P snart 3 år....og har ingen problemer haft....har en del xindak kabler, samt en headphone amp med dac...kører rigtig fint, og er fuldt ud tilfreds lydmæssigt.....

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
må lige ind igen...kan kun være helt enig med ramma...hvad xindak angår...nu er mine a600P snart 3
år....og har ingen problemer haft....har en del xindak kabler, samt en headphone amp med dac...kører rigtig fint, og er fuldt ud
tilfreds lydmæssigt.....velkommen

Jeg har jo hørt den nede hos dig, den spiller sublimt på dine Magnepan ht ,2x80watt klasse A,det kan høres
Jeg har et billede af den indvendigt

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes