Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 09:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kinesisk forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hmm Sonic

Kan ikke se hvor det truende kommer ind..? der er nogle der ikke kan forstå hvad du tidligere har skrevet, at det har været selvmodsigende?.
Og som jeg læser det, kan jeg da godt følge dem, at de bliver lettere forvirret... Jeg bliver også forvirret, når du skriver at Kina henretter
mennesker... Det gør Amerikanerne også...Samtidig med at du proklamer med at produkter herfra er nononsens... Du nedgører kinesiske produkter,
selvom rigtig mange i dag får produceret herfra, og diverse test i respekterede blade og her på nettet, lovpriser netop meget af den kvalitet disse
produkter udviser, f.eks. Vincent . At man så kan købe samme produkter under kinesisk navn, og det måsk er kimeser skrammel, jamen man har
også sparet penge , igen man får hvad man betaler for...
Tror snart vores kære redaktør kommer på banen
Med venlig hilsen
Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
hej forum.
sonic fører en køb-ikke-kinesisk kampagne, fordi han mener at kineserne er dem der henretter flest af sine fjender(og det er fint nok set med politiske
øjne). men siden kina blev oprettet i 1949, har usa henrettet mere end 1mill. af sine fjender, skal vi så ud i en køb-ikke- amerikansk kampagne?
mvh nils

Ja du har meget ret i at USA har henrettet mange igennem tiden kan blot nævne, andenverdenskrig samt korea krigen. Vietnam første golfkrig hvor
bush senior lovede højt hellig frihedskæmper i irak at komme til undsætning, men de kom aldrig det resulterede i at cirka 200000 menesker blev
slagtet af saddam hussein. Amerikaner kom med en lam undskyldning at de kunne ikke finde en god erstatning til saddam ! Så kom anden golfkrig
som alle ved og kender til det var så bush junior. Han sagde meget sort og hvidt til os europæer at enten. Er i med os eller er i mod os ! Det førte til
en masse diplomatisk spændinger mellem eu og usa

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Hej Sonic

Jeg nedgører ikke din karakter , du kan sagtens have en viden om kinesisk økonomi der retfærdiggører din censors evaluering af dit
eksamensresultat, det var ment som en oplysning til en anden forum bruger, som fortæller, at du ikke kan give denne karakter selv... Undskyld for at
min bemærkning føler dig kuet. Der jeg angriber dig, er din stejle holdning til hvordan du blander den kinesiske politik indover hifi produktionen... Jeg
er selv af den mening, at hvad de gør dernede er forkert, men det er der mange steder, f. Eks. USA... Du nævner selv at du har Serbiske produkter
derhjemme... Tror du selv at de er fine i kanten... , der er stadig etniske spændinger dernede, efter den krig hvor de rullede deres afstumpede
vold ud med tortur, masse voldtægter og nedskydning af uskyldige mennesker... Men er vi ikke kommet videre... Skal vi altid se bagud? Kina er under
en kæmpe stor forandring... Som kræver tid, og ofre... Har læst en bog om hvorledes japanerne under WW2 angreb Nanjing og massakrerede hele
befolkningen... Der mangler stadig bod fra Japan... Men igen, vi skal lære af historien, bruge det gode og forhindre det onde i at gentage sig... Og det
kan man kun gøre med åbne fremstrakte hænder...

Struktøren

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Strukturen skrev:
Hmm Sonic

Kan ikke se hvor det truende kommer ind..? der er nogle der ikke kan forstå hvad du tidligere har skrevet, at det har været selvmodsigende?.
Og som jeg læser det, kan jeg da godt følge dem, at de bliver lettere forvirret... Jeg bliver også forvirret, når du skriver at Kina henretter
mennesker... Det gør Amerikanerne også...Samtidig med at du proklamer med at produkter herfra er nononsens... Du nedgører kinesiske produkter,
selvom rigtig mange i dag får produceret herfra, og diverse test i respekterede blade og her på nettet, lovpriser netop meget af den kvalitet disse
produkter udviser, f.eks. Vincent . At man så kan købe samme produkter under kinesisk navn, og det måsk er kimeser skrammel, jamen man har
også sparet penge , igen man får hvad man betaler for...
Tror snart vores kære redaktør kommer på banen
Med venlig hilsen
Struktøren

Læs mit indlæg forfra før du siger jeg nedgør produkter ! Jeg skriver at personligt har jeg været udsat for dårlige erfaringer sorry for det. Men ja i
december lånte jeg af en god ven i italien en linn. Lp12 af ham han er forhandler og vi entemed at blive gode venner samt at vi byggede en godt
venskab husker jeg skrev i kaffe og musik tråden den 16 december ja jeg er vild med vinyl men er med meget skeptisisme. Vil give streaming en
chance selvom jeg ikke er dus med computer men i fremtiden vil jeg nok købe en pladespiller igen dog ikke en voldsom dyr en. Ja jeg forstår godt
jeres forvirring men nu når jeg ligger kortene på bordet skal vi så ikke komme videre jeg ville kun gøre opmærksom på at jeg går ind for at alle lande
overholder menneske rettigheder når vi nu er i 2014. Jeg vil gerne undskylde for at virke lidt for agressiv med hensyn til kina.

Kender også en del til USA da min mor har boet i de sidste 20 år der.

e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Kunne i ikke gå over i en omgang privat kommunikation om, hvem der slog hvem ihjel og hvornår?

Trådstarter spørger om der er erfaringer med at købe i Kina/Hong Kong. Det er der, og overvejende positivt.
Så spørges der om konkrete amps der kunne være interessante. Igen er der nogen som har haft dårlige oplevelser, mens
andre har haft gode oplevelser med f.eks. Vincent, Xindak m.v.

PS.: Kan anbefale den dokumentar som blev lavet for et par år siden, hvor en amerikansk familie skulle forsøge at leve 1 år
uden køb af produkter "made in China".
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hej igen struktør kan godt lide din holdning til tingene peace love and harmony ja jeg holder for nu med det politiske. Dog er det svært at lade være
da min familie i italien er ekstrem politiske så hele min barndom har været præget af det. Min tante var borgmester i den by jeg boede i det sidste års
tid. Hun var det i starten af halvfemserne i alt 8 år som er maks periode i italien. Jeg har også været til demonstrationer mod idioten til Berlusconi og
hans stupide tilhænger så ja jeg har prøvet lidt hver da jeg var yngre dog en del år siden. Ja man var vel nok lidt naiv

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Sådan...
Tror vi kan fortsætte med hvad dette forum er beregnet til... HiFi
Ja, jeg har Vincent, købt brugt her i landet... God lyd, har ikke skilt dem ad, men virker som kvalitet, selvom det nu har nogle år på bagen...
Når, eller hvis jeg skal købe forstærker igen, så vil kinesiske produkter absolut være i mine overvejelser, men det skal være produkter som er til salg
her i landet, for netop garanti og lignende... Og ja, jeg er parat til at give det ekstra for det, fordi at det giver mulighed for at der stadig er forhandlere
her i landet med et bredt udvalg af varer i forskellige prisklasser og kvaliteter, og dem jeg har handlet med indtil nu har været serviceminded og man
har kunnet få gode tilbud, på produkterne... Jeg har Xindak strømkabler, og de har givet mig en oplevelse af hvorledes lyden er blevet mere fast, eller
som nogen vil mene.. Stram , og har også signalkabler fra Kina, og de har igen givet en god oplevelse... Så om apperaterne kommer fra Kina,
eller bliver lavet der, under licens eller hvad for et europæisk eller amerikansk veletableret navn... Jeg er parat til at lade kronerne rulle... Når jeg
engang får nogle igen
Med venlig hifi hilsen... Og truttelitut
Struktøren

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Sorry for off topic moderatoren

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Når nu Berlusconi er nævnt i tråden som en idiot, hvad siger det så om italiensk Hifi eller biler?

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hej. Tråden har vist fået en drejning , som intet af vellyd , har at gøre. Hvad med, at holde snot og bobler adskilt. Trådstarter laver et indlæg om , det kan betale sig, at importere grej og evt hvilket grej.
At importere selv , ja det er der vel for og imod. men man har besværet, hvis det går i stykker, og selv står for afsendelsen og reklamation over importeret udstyr. Derfor vil, jeg vælge en dansk forhandler og give de 300 kr mere, der er sparet, da forhandeleren er underlagt Dansk lovgivning ang reklamation. Så alting bedre for dig og ikke mindst en dansk importør/forhandler.
jeg blander mig ikke i politik , da det ikke hører hjemme i dette forum, da er siden da vist total misvisende . Siden hedder HIFI4ALL, og er henvist , musik og HIFI interesserede og spørgsmål af teknisk eller råd og vedledning , om køb osv .
Så for, at lukke den politiske diskussion, må jeg nok henvise til andre sider, hvor man så evt kan argumentere for sine synspunkter , eller slige. Det hører ikke hjemme her.
Hvis evt mit indlæg er et skambud, bedes man udelukke mig fra fora . mvh Xindak

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Strukturen skrev:
Sådan...
Tror vi kan fortsætte med hvad dette forum er beregnet til... HiFi
Ja, jeg har Vincent, købt brugt her i landet... God lyd, har ikke skilt dem ad, men virker som kvalitet, selvom det nu har nogle år på bagen...
Når, eller hvis jeg skal købe forstærker igen, så vil kinesiske produkter absolut være i mine overvejelser, men det skal være produkter som er til salg
her i landet, for netop garanti og lignende... Og ja, jeg er parat til at give det ekstra for det, fordi at det giver mulighed for at der stadig er forhandlere
her i landet med et bredt udvalg af varer i forskellige prisklasser og kvaliteter, og dem jeg har handlet med indtil nu har været serviceminded og man
har kunnet få gode tilbud, på produkterne... Jeg har Xindak strømkabler, og de har givet mig en oplevelse af hvorledes lyden er blevet mere fast, eller
som nogen vil mene.. Stram , og har også signalkabler fra Kina, og de har igen givet en god oplevelse... Så om apperaterne kommer fra Kina,
eller bliver lavet der, under licens eller hvad for et europæisk eller amerikansk veletableret navn... Jeg er parat til at lade kronerne rulle... Når jeg
engang får nogle igen
Med venlig hifi hilsen... Og truttelitut
Struktøren

Vincent er noget af det bedre fra Kina, jeg har en god ven som har vinset 991 monoblokke det er finlytteren fra Nerds ! Jeg yndskylder lige en gang til
og opfodrer til saglig debat. Så moderator ikke lukker tråden. Men vil slå fast hvorfor for et år siden fik konstateret cancer i maven. Der blev jeg nød
til at droppe mit projekt at købe hartvig pladespiller. Jeg var meget heldig at mig egen læge opdagede det i start fasen så jeg kunne blive kureret i dag
skal jeg kun til kontrol hver 3 mdr.

Til struktør lige en kommentar ja det er nok. Klart det bedste at købe igennem dansk forhandlet hvor man kan som det vigtigste at høre det før man
køber det.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Old school kan vi ikke pm i stedet hvis du vil høre mere om italien.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jamen Sonic, det var da dejligt at høre, at du stikker piben lidt ind igen med hensyn til nedgørelse af HiFi fra Kina. Hvis jeg virkede truende, var det såmænd slet ikke hensigten. Var bare lidt træt af den evige harcelleren og politikfordrejning, hver gang der var nogle, der startede en tråd om Kinesiske produkter..... Godt ord igen. Og så, ikke for at gentage mig selv, men som jeg har sagt før, og som Space også udtrykker det, til trådstarter......... Du er langt bedre gående, ved at vælge en Dansk forhandler. Det er ikke altid, at nedbrud kun sker for naboen, og når uheldet er ude, er det som regel forbundet med alt for store udgifter (hvis det overhovedet kan lade sig gøre) at sende 20-30-40 kg´s grej tibage til "moderlandet" for at opnå sin garanti. Der er du trods alt væsentlig bedre kørende her i lille Danmark, så hvis det er for at spare "en tusse" er det i mit univers et rigtig dårligt sted at spare.
Held og lykke med Kineserjagten.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Jamen Sonic, det var da dejligt at høre, at du stikker piben lidt ind igen med hensyn til nedgørelse af HiFi fra Kina. Hvis jeg
virkede truende, var det såmænd slet ikke hensigten. Var bare lidt træt af den evige harcelleren og politikfordrejning, hver gang der var nogle,
der startede en tråd om Kinesiske produkter..... Godt ord igen. Og så, ikke for at gentage mig selv, men som jeg har sagt før, og som Space også
udtrykker det, til trådstarter......... Du er langt bedre gående, ved at vælge en Dansk forhandler. Det er ikke altid, at nedbrud kun sker for
naboen, og når uheldet er ude, er det som regel forbundet med alt for store udgifter (hvis det overhovedet kan lade sig gøre) at sende 20-30-40
kg´s grej tibage til "moderlandet" for at opnå sin garanti. Der er du trods alt væsentlig bedre kørende her i lille Danmark, så hvis det er for at spare
"en tusse" er det i mit univers et rigtig dårligt sted at spare.Held og lykke med Kineserjagten.

Loool respekt herfra ja køb i dk langt bedre samt med garantien. Du kan kun vinde på det ! Jeg ville spare mere op og købe en vincent de har et godt
ry fremfor de lidt ukendte mærker

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

hej forum.
øv, det var lige så sjovt.   dårlig formulering er årsag til meget humor. hvad med denne: "amerikanerne behandler deres negre dårligere end vi behandler vores hunde, de burde have det ligeså godt."
    mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
hej forum.
øv, det var lige så sjovt.   dårlig formulering er årsag til meget humor. " hvad med denne: amerikanerne behandler deres negre dårligere end vi
behandler vores kunde, de burde have det ligeså godt."
    mvh nils

ja det er ikke nemt at være Barak Obama lidt værksteds humor er sgu sundt nok

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Ej Nils

Plat... Har de sidste par dage været inde på nogle af de andre foraer der omhandler samme, eller burde... om hifi... Hvor tonen er mere rå...
Som flere skriver... Politik skal holdes på så lavt plan som muligt... Nok svært at undgå det helt Og den person jagt der til tider foregår på andre
sider, igen... Hører slet ikke hjemme her... Men dog skal der nok være plads til drillerier og spøg og skæmt, bare det ikke tager overhånd... Og igen,
har vi heldigvis en redaktør, der kan skille vandene... . Dårlig formulering som du skriver kan ofte give et smil, måske latter, når den rammer...
Men det kan også knibe en tåre, hvis vedkommende der skriver, er ordblind... . Kan huske jeg overtog et AMU kursus fra 2 , nu tidligere
kollegaer (det var mig der blev fyret grundet lukning ) som havde en kursist omkring midt fyrrene, som jeg undrede mig over, havde svært ved
at skelne tal... Kurset var Faglig regning/nivellering... Jeg opmuntrede ham om til at søge læge, og der fik han konstateret Talblindhed... Han havde nu
i mange år følt sig dum og nedvurderet når der skulle regnes... Og det var der en logisk forklaring på det hele... Tro mig, jeg kan stadig få en klump i
halsen, med tanken om hvad han og ligesindede går igennem, fordi vi glemmer at der findes personer der ikke har synlige handicaps, men hvor
velmenende mennesker er flinke til at minde dem om, at de er i nogle øjne ... Anderledes... Nå, dette var off topic... Men moralen er, at når man
er på nettet skal man kunne konversere og skabe en dialog, hvor vi udveksler meninger og synspunkter i en god tone, og på den måde opnår fælles
forståelser for vores forskelligheder, uden at vi absolut behøver at være enige... Men der er gensidig respekt
Dette kunne være taget over en PB, men tror at vi alle kan lære noget, når det offentliggøres, derfor... Er du ikke enig, beklager jeg, og undskylder.

Struktøren

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:

Det er skam ikke så svært, køber du noget fra Kina ergo så støtter du også et land der henretter flest om året i hele verden. Jeg er meget politisk
involveret og har de sidste 10 år været meget politisk aktiv, så ved en del om kinesisk politik. Fik top karakter i kinas økonomi og det var før 12 tals
skalaen kom til så det vil sige jeg fik et 13 tal.

Det må have været i samfundsfag i gymnasiet, hvor underviseren har været en statskundskaber der ved alt om politisk korrekthed og intet om økonomi.

Holdninger som ”lad være med at købe kinesisk fordi de er onde” og ”køb dansk for støtte den danske økonomi” tilhører det merkantilistiske syn på handel og handelsbalancen. Det er en teori, der stammer fra 1600 og 1700 tallet.
I økonomi ser man Adam Smith som den første rigtige økonom. Primært på grund af hans konklusioner i hans kendte bog  "The Wealth Of Nations" der undsiger det merkantilistiske syn på økonomien.

Det økonomer anerkender ham for er.
1. At handel er godt.
2. Det efficiente marked. Det bygger på at folk er rationelle og køber det billigste gode (Hvis de står overfor valget af 2 helt ens goder).

Så hvis valget står overfor 2 ens forstærkere fra hhv. Danmark og Kina, så siger Adam Smith at man skal købe den billigste. Dette giver anledning til en efficient ligevægt hvor der bliver brugt færreste mulige knappe ressourcer.

Dvs. når du siger at man ikke skal købe Kinesisk på trods af at produkterne, alt andet lige, er billigere, så undsiger du verdens første anerkendte økonom.  

Hvis man mener at menneske rettigheder er en vigtig ting, så kan man melde sig ind i Amnesty international, og holde sit forbrugsmønster ude af billedet.  Man gør ikke verden en tjeneste ved at handle urationelt.

Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Januar 2014 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Har aldrig gået på gymnasiet så du skyder forkert. Blev vi ikke alle enig om at være topic

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Januar 2014 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

NEJ, vi blev vist mere eller mindre enige om IKKE at være "off topic" (gi´r måske ikke så meget mening længere, efter at Sonic har rettet sit indlæg)

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes