Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 08:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kinesisk forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal købe en stereo-forstærker og har gået og tænkt på en Creek Evolution 50a. Den skulle være ok til mit behov, og have en god og varm klang. Noget i den retning 

Den koster 7000 kr mere eller mindre pt.

Men hvis feks jeg går kinesisk hvad er der så af muligheder der? Jeg ved godt at der skal told+moms+160 kr oveni prisen, men det er 35% ca oven i hatten så der er stadig noget at spare.

Hvordan er hifimarkedet derovre? Jeg har læst mig til at mange kendte mærker bliver produceret i kina, og at hvis man ser sig godt om kan få godt kinesisk grej for billige penge.

Hvilke mærker er god value i 5000-8000 krs klassen i int. forstærkerområdet?

Problemet er selvfølgelig at jeg ikke kan høre dem før køb, og at de bliver megasvære at returnere. Men der er et par steder her i kbh der laver lidt hifi-reperation hvis uheldet er ude.
Returnering er dog et gevaldigt problem, men det kan en stor besparelse jo også råde lidt bod på.
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Kan ikke rigtigt se at er er nogen fidus i at importere grej fra udlandet du ikke aner hvad er i den prisklasse.

Når jeg ser spec på den Creek Evolution 50a og ser hvordan den er opbygget.. Hvorfor så ikke købe en NAD C356BEE istedet
til 5000kr, eller noget andet lignende.

Den kan du høre og den kan reklameres og repares. Den er produceret i Kina.

Husk også fragt fra udlandet. Det er heller ikke helt gratis at få sendt en pakke på 10kg forsikret for 5000kr eller lignende, +
told og moms, også af forsendelsesomkostningerne.

Og at købe noget i Kina er som at spille i lotteriet, kan godt være de laver det meste, men de kopiere også det meste og sælger
det som værende original vare.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

jeg turde nok heller ikke købe i kina over nettet, men har da kinesisk grej, 2 stk vincent sp 991+ og 2 stk xindak A600P og er bestemt glad ved dem, kører ganske ok, aldrig været problemer, er dog købt i dk med gode rabatter!!!!

vh velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. at checke Emotivas hjemmeside

http://emotiva.com/

Hvis du alligevel er indstillet på at betale moms og evt. told, er det vel lige meget, om det bli´r sendt fra USA eller Kina.(Emotiva bli´r lavet i Kina).
Hvis du ser på diverse handelssider med Kinesisk grej, vil du opdage, at noget er hamrende billigt, men selv noget Kinesisk gear slet ikke er så billigt endda. Du får nemlig, hvad du betaler for, også selv om det er Kinesisk. Er det næsten for billigt til at være sandt, er det som regel fordi, at det er det også.
Men hvorfor overhovedet købe i udlandet??? Så´n en lille djævel hér

http://www.avcentrum.dk/lyd/xindak-1/xindak-xa-6950-09.html

gør det fremragende til de 8.995,- den koster i DK, og så har den oven i købet indbygget USB-dac

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en del i Kina, Jungson DURO/Origo forstærkere og CD samt Xindak strømrensere. Har aldrig haft problemer hverken med fragt eller med defekte produkter. Kort leveringstid og imponerende indpakning. Anvendte Cattylink og købte det på deres hjemmeside. Mht. moms og afgift sætter de en lav pris på 500 USD på forsendelsen så du ikke bliver flået i skatter. http://www.cattylink.com/

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej Rajmando
I din signatur ser det ud som du bor i Hovedstaden... Har du været hos Dans hifi og se hvad de har og hvad de evt. Kan tilbyde...?
Kunne være rarere at købe i en dansk forretning, så nogle af de surt skatte- og afgiftplagede danske kroner kunne gøre lidt gavn her i landet, og
samtidig hvis der skulle blive problemer med apperatet at garanti og levering/forsendelse ikke tog så lang tid...?

Med venlig hilsen
Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Var lige inde på den side der bliver linket til... Med fragt og diverse ville en xindak strømrenser være tæt på 300,- dollar... De få hundrede jeg gav for
min her i landet ekstra, vil jeg gerne give, i forhold til hvis der skulle blive reklamationer eller andet... Har det helt fint med at andre ser på dette med
andre øjne, vi lever heldigvis stadig i et nogenlunde frit og for det meste et demokratisk samfund, så det vil altid være et valg hvad man selv syntes
er bedst

Struktøren

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Jeg har købt en del i Kina, Jungson DURO/Origo forstærkere og CD samt Xindak strømrensere. Har aldrig haft problemer hverken med fragt eller med defekte produkter. Kort leveringstid og imponerende indpakning. Anvendte Cattylink og købte det på deres hjemmeside. Mht. moms og afgift sætter de en lav pris på 500 USD på forsendelsen så du ikke bliver flået i skatter. http://www.cattylink.com/

Nu har jeg endog meget tætte forbindelser til SKAT, så jeg synes måske nok, at du ikke bør reklamere for dine ulovligheder her eller for den sags skyld opfordre andre til at gøre det

Noget helt andet er, at forsendelsen jo aldrig kan forsikres for mere, end toldværdien er sat til - det vil i hvert fald undre enhver snu tolder ... og dem er der rigtig mange af

At oplyse falsk toldværdi vil i visse tilfælde kunne blive vurderet som dokumentfalsk eller opfordring til dokumentfalsk, hvilket kan straffes ganske hårdt og resultere i en plettet straffeattest.

Så igen - lad være med at videregive "gode råd", som du ikke kender de fulde konsekvenser af

Nå, det var off topic - tilbage til emnet. Jeg ville aldrig købe noget, som jeg ikke havde haft mulighed for at lytte til. Uanset, om det befinder sig i Kina eller i DK. Det svarer jo til at købe en bil uden at prøvekøre eller i det mindste se den først ... og hvor mange gør egentlig det?!?
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Cattylinks fastlæggelse af værdier på forsendelser har vist nok noget at gøre med at de kører med standard forsikringsværdier på deres pakker. Det var den forklaring jeg fik da jeg købte ved dem. Da jeg købte var standarden USD 500.

Mht. skat eller ikke er det vist de færreste danskere der syntes de betaler for lidt i skat. Og da det er afsender, der tager beslutningen om værdien af forsendelsen mener jeg man har en god sag hvis der skulle opstå problemer.

Jungson DURO/PRIMO kombinationen er meget vestlig i sit udseende og lyder fint til prisen. Husk på der er tale om et forstærkersæt i klasse A til samlet set omkring 10.000 KR. Det har være udbudt i DK på et tidspunkt til 30.000 KR. Så ingen tvivl om at man kan spare noget ved at gå utraditionelle veje.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Analogueman]
Så igen - lad være med at videregive "gode råd", som du ikke kender de fulde konsekvenser af
[QUOTE]

Analogueman..... du taler for døve ører, hvor mange gange har vi ikke prøvet det, og fået "verbale tæsk" næsten hver gang. Jeg kører 180 km/t hver morgen mellem 5.15 og 5.45 fra Skanderborg til Århus. Det kan I også bare gøre, der er ingen trafik. Gud ved, hvor længe den går

biceps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Cattylinks fastlæggelse af værdier på forsendelser har vist nok noget at gøre med at de kører med standard
forsikringsværdier på deres pakker. Det var den forklaring jeg fik da jeg købte ved dem. Da jeg købte var standarden USD 500.

Mht. skat eller ikke er det vist de færreste danskere der syntes de betaler for lidt i skat. Og da det er afsender, der tager beslutningen om værdien
af forsendelsen mener jeg man har en god sag hvis der skulle opstå problemer.

Jungson DURO/PRIMO kombinationen er meget vestlig i sit udseende og lyder fint til prisen. Husk på der er tale om et forstærkersæt i klasse A til
samlet set omkring 10.000 KR. Det har være udbudt i DK på et tidspunkt til 30.000 KR. Så ingen tvivl om at man kan spare noget ved at gå
utraditionelle veje.

Det faktisk din pligt at sørger for at afsender har noteret den pris du har givet på told papir mm. Og det dig der bliver dømt hvis det opdages.
Hvis told og skat beder dig dokumentere varens pris og den ikke stemmer overens med det der står på pakken. Gæt hvem der så får smækket og en
evt tillægs bøde!
Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

@Analoguman: 'Nu har jeg endog meget tætte forbindelser til SKAT' -den var god, det er vi vist mange der har

Jeg tror vi skal slappe lidt af her. Der er ingen, hverken Skat eller Toldere eller andre filistre, der kommer anstigende med fængselsdomme eller det der er værre, fordi der måske er en lille forskel på varens forsikrede værdi og det der er betalt for varen. Specielt ikke hvis forskelle opstår som følge af en rutine hos en professionel sælger i udlandet. I øvrigt er det småpenge vi taler om, da denne type parallelimport af kinesiske hifiprodukter næsten altid vi dreje sig om billige varer.

Jeg fastholder min anbefaling af Cattylink.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

"Ulovligheder..."

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Ulovligheder = lovbrud. Man er if. lovgivningen forpligtet til at deklarere toldpligtige forsendelser. Hvis man ikke gør det, så bryder man loven. Nogle lovbrud er så mindre alvorlige end andre. Ovennævnte hører nok til i kategorien mindre alvorlige.

Når jeg harcelerer, hvis det altså er det, jeg gør, så er det mestendels i forhold til den holdning som fx Old_school lægger for dagen, at det tilsyneladende er helt OK at småfuske og i øvrigt opfordre andre til at gøre det samme.

Jeg synes faktisk ikke, det hører hjemme i dette forum, hvilket også fremgår af dette forums retningslinjer, og jeg vil vedblive at lege politibetjent (eller tolder eller tilsvarende filister ...) og gøre opmærksom herpå, når jeg ser det. Og I andre kan så grine, til I revner

Jeg har forsøgt at beskrive, hvad det i yderste konsekvens kan betyde, hvilket jeg fastholder ... altså, hvad der kan ske, hvis man snyder med told og moms ... ikke hvis I revner ...

Tilbage til emnet
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Dem der støtter copy country aka kina støtter også et land som ikke overholder menneske rettigheder. Jeg har haft et par kinerser forstærker det gør
jeg aldrig l**tet går i stykker. Fatter heller ikke folk der synes om designet alt for bling til min smag jeg støtter firmaer der er lavet i vesten. For
kinerser tager vores arbejdskraft væk fra EU

Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Dem der støtter copy country aka kina støtter også et land som ikke overholder menneske rettigheder. Jeg har haft et par kinerser forstærker det gør
jeg aldrig l**tet går i stykker. Fatter heller ikke folk der synes om designet alt for bling til min smag jeg støtter firmaer der er lavet i vesten. For
+1! Jeg forsøger også at lade være med at støtte mere end højest nødvendigt. tror ikke på kinøjser HIFI, hverken på udseende eller kvalitet.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

At undlade at købe kinesisk Hifi fordi det bliver solgt ud af Hong Kong er latterligt. Al elektronik er alligevel made in china. Så skal i da helt holde op med at købe forbrugerelektronik, er i parat til det?

Iøvrigt er mine Quad 2905 også lavet i Kina, og de er da meget engelske i deres lyd.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

biceps skrev:
Old_school skrev:

Cattylinks fastlæggelse af værdier på forsendelser har vist nok noget at gøre med at de kører med
standard
forsikringsværdier på deres pakker. Det var den forklaring jeg fik da jeg købte ved dem. Da jeg købte var standarden USD 500.

Mht. skat eller ikke er det vist de færreste danskere der syntes de betaler for lidt i skat. Og da det er afsender, der tager beslutningen om værdien

Jungson DURO/PRIMO kombinationen er meget vestlig i sit udseende og lyder fint til prisen. Husk på der er tale om et forstærkersæt i klasse A til
samlet set omkring 10.000 KR. Det har være udbudt i DK på et tidspunkt til 30.000 KR. Så ingen tvivl om at man kan spare noget ved at gå
utraditionelle veje.

Det faktisk din pligt at sørger for at afsender har noteret den pris du har givet på told papir mm. Og det dig der bliver dømt hvis det opdages.

Og hvordan i Himlens navn skulle man bære sig ad med dét i praksis??   

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
biceps skrev:
Old_school skrev:

Cattylinks fastlæggelse af værdier på forsendelser har vist nok noget at gøre med at de kører med
standard

utraditionelle veje.

Og hvordan i Himlens navn skulle man bære sig ad med dét i praksis??   

Niels

Man skriver blot en mail til sælgeren, om at angive den korrekte pris i toldpapirerne. Dette er altid en god ide, da nogen har det med at angive urealistisk lave priser som standard.
Bestilte for at par år siden, at par 7er stole fra Kina, hvor den kære sælger havde været så flink at angive værdien til 10 $ per styk. Det var post.dk selvfølgelig ikke helt enig i, så måtte bruge en masse tid på at sende faktura og netbanks kvittering for at modtage varen.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

8888
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2012
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Dem der støtter copy country aka kina
støtter også et land som ikke overholder menneske
rettigheder. Jeg har haft et par kinerser forstærker det gør
jeg aldrig l**tet går i stykker. Fatter heller ikke folk der synes
om designet alt for bling til min smag jeg støtter firmaer der
er lavet i vesten. For

Og alligevel har du ikke bare købt 1 men faktisk 2 .....
Kom du i tanke om det med menneske rettighederne, før
ellere efter forstærkerne gik i stykker ;-)
Til top Vis 8888's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8888

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes