Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Parasound CDP-1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Har lige anskaffet mig en Parasound CDP-1000 og har lige et par spørgsmål.
Har læst at den ikke kan afspille brændte CDer og det ser sådan ud, min kan i hvert fald ikke, der skal heller ikke meget snavs, fedtfinger eller ridser til før den skabe sig over det, hvad skyldes det og kan den komme til at afspille brændte CDer ?

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

At den ikke vil spille brændte- kan godt passe, nogle af de ældre maskiners laser ville ikke aftaste dem, nogle gange kunne man snyde dem ved at lægge et start spor ind, før man brændte pladen, og andre gange kunne man benytte plader med guldfarve eller sort.

mht. at pladen ikke må have ridser eller andet før maskinen hopper- her tror jeg bare du skal have justeret laseren.

hvis du ser billedet, og tænker på at man ligesom, skal stille fokus med laseren som når du kikke i et spejlrefleks apparat, så det tydeligt den ikke må være særlig meget fejl justeret.

en justering skal laves på værksted, da de benytter et oscilloskop til det. mit gæt vil være, at det sætter dig en plov tilbage.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

For også at svare på dit andet spørgsmål, når producenten køber drevet, så det en ret så færdig del af maskinen, denne består naturligvis af skuffe, laser ect, men også lidt elektronik såsom fejl-korregering (i cdèns ungdom var det ofte mangen på ROM her, der betød de hakkede meget) desuden ligger der en lille RAM- denne skal så have forskellige check den skal udføre, hvis det eks. er en Philips CD, disse har et indlæsnings spor til justering af laser, hvis det derimod er en Sony CD plade, er der et startspor der skal læses.

Brændte CD plader (oftest fra en PC) har ikke dette indløbs spor. det var også derfor, man ikke lige kunne benytte computer CDèr i de første hi-fi CD optagere, disse kunne så snydes ved at indspille dette først...

så du skal nok ikke regne med at du får din maskine til at afspille brændte plader, det simpelthen elektronikken der er for gammel.

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Takker for svaret, spørgsmålet er så om det kan gå at offer på den ? eller om jeg skal finde en anden transporter (bruger Parasound's DAC-1100) har i øvrigt en Marantz CD-6000SE som jeg kunne bruge som transporter i stedet, den kan da afspille brændte cder.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Du kunne for sjov skyld prøve at se om du kan høre forskel på Marantz og Parasound som løbe værker med almindelige cd'er. Den er nok meget lille, så du jo fint kunne fortsætte med Marantz. Så kan du i ro og mag se dig om efter et andet løbe værk på et senere tidspunkt.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Søren Andersen skrev:
Har lige anskaffet mig en Parasound CDP-1000 og har lige et par spørgsmål.
Har læst at den ikke kan afspille brændte CDer og det ser sådan ud, min kan i hvert fald ikke, der skal heller ikke meget snavs, fedtfinger eller ridser til før den skabe sig over det, hvad skyldes det og kan den komme til at afspille brændte CDer ?

Maskinen kan muligvis justeres til at spille de brændte cd'er.
De "gamle" Parasound har altid været MEGET berygtede for deres manglende evne til at afspille disse.
Det er i grunden lidt sært da de fleste cd-afspillere, af lidt ældre dato, normalt spiller dem helt uden problemer.

Mange helt nye cd-afspillere har lidt svært med at spille hjemmebrændte på trods af, at de som regel bruger almindeligt cdrom-drev til aftastningen. Den kan man så liiige tænke over.... 

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes