Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Parasound opgradering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2013 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Har købt en ældre Parasound D/AC-1100HD Ultra Digital to Analog Converter som jeg gerne vil have det bedste ud af, derfor overvejer jeg en opgradering som denne her

http://rover.ebay.com/rover/0/e11400.m1842.l3160/7?euid=b996 96ab77184dfda8da8ca2f02238ba&loc=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.d e%2F ws%2FeBayISAPI.dll%3FViewItem%26item%3D370854325053%26ssPage Name%3DADME%3AL%3AOC%3ADE%3A3160

Nogen der har prøvet denne opgradering ? eller nogen der har en ide om dette er en opgradering der er værd at invester i ?

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2013 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Så kom overstående opgradering hjem og jeg skal da lige love for det har ændret denne DAC radikalt og dette er til den bedre side på alle punkter, ganske vist kan DACen ikke længer håndtere HDCD, men det er også ligegyldigt da langt de fleste af mine CDer er uden, desuden er HDCD jo ikke = bedre lydkvalitet.
Må sige at selv om opgraderingen koster Ca. 2600kr så har det været alle pengene værd, kan kun anbefale andre med Parasound DAC at overveje muligheden at opgrader i stedet for at købe nyt, det bliver spændene at teste den op imod mine andre DAC i stuen, her har jeg en Dansk Audio Design DAC-10 med den store strømforsyning samt en Mark Levinson No.35.

Tænkte på om der kunne være andre Tweak jeg kunne fortage på anlægget i køknet ?
Tænkte bla. på de opamps der er i DAC-1100 (AD841JN) findes der bedre alternativer til disse ?
Desuden består køkken anlægget af fgl.
Parasound Kontrolforstærker PLD-1100
Parasound Effekt forstærker HCA-1500A
Parasound CDP-1000 CD løbeværk
Pioneer F-93 reference tuner
Højtaler er nogle 2 vejs Dali som er på vægen (kan ikke lige huske hvilke model)

Nogen der har forslag til tweaks på parasound delene ?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juli 2013 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er spændt på hvad du kommer frem til, da jeg selv har en Danish Audio Design DAC-10 som dig.

Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2013 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Ja det bliver sjovt lige at få den sat til i stuen engang når der er tid, utroligt at en 16år gammel DAC kan nå de højder, men det er jo heller ikke hr. hvem som helst der har konstrueret den, og vil da lige sige at opgraderingen er utrolig nem da alle chip der skulle skiftes sad i sokler så ingen loddekolbe er nødvendigt.
DAD DAC-10 er en ganske udmærket DAC eneste jeg godt kunne savne er tilslutningsmuligheder.
Kan i øvrigt godt lide dit valg af højtaler, har selv Snell A3i, har efterhånden prøvet lidt af hvert men det er sjovt nok altid A3i det ender med at stå ved siden af anlægget

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juli 2013 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Snell A modellen er yderst velkonstrueret højttaler og ved lytning finder man aldrig noget den gør helt galt. Det er nok derfor man finder så mange småting man aldrig er helt tilfreds med, ved andre højttalere. Så forstår godt dit valg. Ja, Dac 10'eren kunne godt have mere end de 2 digitale phono indgange. Jeg har dog ikke selv haft brug for mere, men andre har jo helt sikkert, med alle de muligheder man har nu.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes