Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 09:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mit økonomi anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2011 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Hej alle. har lige anskaffet mig et økonomi anlæg, dvs Min gamle mor stod for, at skulle flytte. Da hun ikke havde plads til sit anlæg, skulle det ud. Jeg tilbød at afhjælpe situationen med at hente det. Det bestod af 1 stk Sony F161 ( 2x40w 8ohm ) + en defekt sony cd. Sony tuner S117 ( virker ) + technichs Sl-BD22D + Sony casetedeck TC -K215+ 2 stk Dantax chieftain sx80 + Tangent awr100 forstærker. Sony forstærker var udlagt som defekt, men efter test virker den 100 %, udlagt som defekt pga manglende viden HMM.Tapedeck 100 % Pladespiller 100% Tangent awr 100% Højtalere  faktisk som nye, bortset fra et par riser på kabinet. Hvordan lyder sådan noget ældre skrammel. Forebavsende godt. Dagens point , at den gamle sony forstærker beatede den helt nye Tangent awr100, med en hestelængde, dog ikke i output, men i performance, meget interessant. Pladespilleren er jo en økonomi model, men alligevel pløjede den sig igennem pladerne fra 1950  ( aldrig udpakkede lp ) jerry lee Lewis ( sun records ) osv , 100 gamle aldig udpakked plader, med original porøs plastic. Sjovt var det at pakke så gamle plader ud og spille dem. Højtalerne var dagens overraskelse, de spilled utroligt homogent, utrolig præcis bas og dyb, mellemtone ren og diskant med horn. Jerry lee lewis kom med et par triller på oiano som dantax , spillede , som jeg aldrig havde hørt før, nemlig helt som et piano skal. Hvem sagde at Dantax ikke kunne, disse kunne da i hvertfald. Hvad skal jeg så med et økonomi anlæg, jo det får sin renæssance over på min kombi lystgård/stude på en af Danmarks smukkeste øer. der vil det blive brugt i hygge lokalerne . Det er nemlig der det har sin berettigelse, og så stinker det langt væk af nostalgi, som de fleste modne musikere sætter pris på.

En af de ting som var en skuffelse, var nemlig Danske Tangent awr100 , den lød faktiskt ikke ret godt, jeg vil tro at den gamle sony var billiger, men den kunne da levere varen. tangenten er ikke mere end 5 mdr gammel. nuvel den får chancen i et andet setup, da det ikke er mangel på højttaler der står for døren, men i dette setup , nej.

det var dagens økonomi oplevelse af de gode, istedet for at smide ud. udnyt det og brug det.

mvh space

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes