Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 15:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køb af komplet stereo til under 50K (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FiWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 April 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hej Eksperter,

Det er på tide at skifte konfirmations anlægget ud (Jvc, Jamo, billigt!!)
Jeg har skrabet ca. 50.000 dkk sammen til lyddelen og ønsker at høre jeres bud på et super setup til 50K

Jeg var i Scala-hifi (KANON god service) og hørte på en majik 140 højtaler samt majik DS-I (stream afspiller med integreret forstærker i en kasse), Jeg synes det lød godt og var rigtigt imponeret af det enkelte '1 kasse til det hele' og styr det hele via din ipad design, undervejs byttede vi forstærker delen ud med den dyre akurat - Musikken blev helt klar og sprød og lidt af det jeg søger (som mine hs50+hs10sub studiehøjtalere til computeren leverer) kom til udtryk!

...Men jeg har kun 50K og tænkte at der var nogle derude der kunne anbefale mig at høre på noget lignende, eller har en ide til en ligeså fed ipad-stream løsning som majik serien.

Tusind tak for svar.
mvh. FiWa

(håber I vil se gennem fingrene hvis jeg har sagt noget teknisk vrøvl (nybegynder) og fokusere på at hjælpe mig med at finde det perfekte anlæg :)

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hej FiWa.

Nu kender jeg ikke så meget til Linn's produkter, men ved dog at deres streamere er RET dyre.
Personligt ville jeg overveje en billigere streamløsning som f.eks. Sonos eller Squeezebox, og så sætte pengene i en god DAC/forforstærker i stedet.

Ca. halvdelen af dit budget bør gå til højttalere (hvis du står og skal have ALT skiftet ud). Og i den sammenhæng synes jeg at AudioVector er værd at overveje.

Personligt er jeg ikke så meget til at alt-i-en løsningen. Det er selveføllige ret smart og ret flot, men jeg forestrækker at have mulighed for at kunne skifte dele af anlægget ud efterhånden som jeg får lyst og lejlighed til det.

Alt andet lige, så kan du få MEGET godt grej inden for det budget. Det er bare med at komme ud og lytte til en masse

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

jeg ville købe dem her. de er aktive så du behøver ingen forstærker
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=187106

så ville jeg købe denne her digital til analog konverter og sætte direkte til højtalerne.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=186836

og så købe mig et sonos system. evt. brugt.
Det kan du styre med ipad,iphone.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes