Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 21:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bedste lyd fra MP3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vectra_driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 April 2011 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg er ejer af en denon 3808 forstærker (12000 kr) som har en usb indgang til direkte afspilning af mp3'er som jeg benytter til alt min musik efter hånden da det er en del nemmere end af bruge cd afspilleren. Syntes dog stadig at lyden fra min cd afspiller er bedre, den har en blødere lyd, osse selvom jeg spiller FLAC filer eller 320kbps mp3. Jeg har osse ladet mig fortælle at selve DAC'en som sidder indbygger i min surround forstærker nok ikke er helt så fantastisk igen og at jeg nok ville kunne få en bedre lyd ved at bruge min computer med optisk udgang ind i en ekstern DAC (f.eks DAC magic), da det er en væsentlig bedre DAC end den som sidder i min surround forstærker

Så nu ville jeg høre om der er nogen som har samme(eller noget som minder om) setup som mig og har erfaring med at koble en ekstern DAC på computeren istedet for at bruge USB indgangen? Det jeg syntes er så lækkert ved usb'en er at man ikke absolut behøver have sin computer tændt for at have adgang til hele sin musik samling, men jeg vil til gengæld heller ikke gå på kompromis med lyden.... bortset fra at jeg nok har indset at selvom cd er det bedste er det bare lidt for besværligt frem for Mp3'er/FLAC.

Mvh

Morten Hansen

Til top Vis Vectra_driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vectra_driver

sirhish
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 April 2011 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Brugte selv mp3 320 kbs. før jeg fik øjnene op for den gode lyd  Men jeg skulle op i en dac til 5000-7000 kr. klassen før jeg kunne høre markant forskel. Du skal også undersøge om din forstærker har en "direkte indgang" som går uden om den indbyggede dac i forstærkeren ellers hjælper en dac ikke 

Vectra_driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 April 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg havde nok tænkt at bruge optisk udgang fra computeren og så phono kabler fra DAC til forstæker, jeg tror det er den mest holdbare løsning, så går man ihvertfald uden om den indbyggede DAC.

Men 5-7000 kroner er nok lige i overkanten :) Troede noget billigere kunne gøre det.

Nå men det må jeg jo tænke lidt over :)

Til top Vis Vectra_driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vectra_driver

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 10 April 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Vectra_driver skrev:

Hej. Jeg havde nok tænkt at bruge optisk udgang fra computeren og så phono kabler fra DAC til forstæker,
jeg tror det er den mest holdbare løsning, så går man ihvertfald uden om den indbyggede DAC.

Men 5-7000 kroner er nok lige i overkanten :) Troede noget billigere kunne gøre det.

Nå men det må jeg jo tænke lidt over :)

Ikke nødvendigvis, mange surround receivere laver en ADA konvertering på indgående analoge signaler.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes