Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 12:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad er det bedste hifi du har hørt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

jeg har lagt meget mærke til at mange siger at de syntes live er det bedste eller det lyder super.
Da må jeg sige at jeg ikke helt forstår hvad de syntes lyder så godt. for hvis jeg sætter et stykke musik på med en tilfældig kunstner og derefter høre det samme nummer live sys jeg da klart at original nummeret er bedst. jeg har lyttet en del til live og ikke live musik og kan simpelthen ikke finde et nummer jeg sys er bedre live. de synger jo ikke lige så godt som på fx cd'en og musikken sys jeg heller ikke rammer.
SÅ jeg går bestemt ikke efter live musik eller lyden af live.

Hvis jeg har misforstået noget så sig det endelig. men ang min holdning om live musik så er det slet ikke så godt som cd versionen.

hvis der er et nummer i sys jeg burde lyttet til både live og orginal så smid endelig et link.

Ang bedste lyt har jeg også lyttet til et sæt Dynaudio sapphire og bladelius i KT radio og det spillede også mega godt..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 April 2011 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

"THE HEALER" af mesteren selv

madmax

Når jeg skriver Gaggia og sorte bønne så er det kaffe jeg mener og ikke noget andet.

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2011 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

JBL DD66000 everest
Til top Vis martin_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin_p

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 April 2011 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

I Tape connections lytte rum for et par år siden, med et par af drengene og tømmermænd. Det var med Dynaudio og Moon plus cabler fra et firma jeg ikke husker. Da vi sad og hørte Malk De Koin, og det det bare svingede så meget, at jeg aldriig har hørt beats og lyrik i så fantastisk harmoni, gik det op for mig at dette var mine vildeste lytte oplevelse.

Da manden(Ham der arbejde der?) sagde at hvis vi havde en halv mil. kunne vi få anlægget med hjem blev mine tømmermænd desværre lidt sure igen.

- Derudover må jeg erkende at den ene gang jeg har spillet på et Steinway Model D, at det overgår anlægget fra TP. Det er min ypperste og største oplevelse med musik og lyd. Overhovedet.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden hørt en god portion ganske dyre og fornemme anlæg, der har været særdeles velspillende (og også nogen, der ikke var det!), men jeg må indrømme at hifi4alls enfant terrible - Holger4's anlæg (i særdeleshed højttalerne) kan noget, som jeg ikke har hørt nogen andre steder.

Aldrig nogensinde har jeg i dén grad fået blæst hjernen ud - og bare haft lyst til at få skruet en smule mere op. Aldrig nogensinde har jeg hørt et trommesæt gengivet 1:1, uden nogen form for mislyde. Første gang noget forvrængede, var det sukkerskålen, der dansede lystigt på kaffebordet! Aldrig har jeg været udsat for 120 dB (det blev målt!) og efterfølgende ikke haft ringen for ørerne. Intet, selv ikke det dyreste ultra high end, jeg nogensinde har været i nærheden af, har kunnet præstere noget tilsvarende.

-At han så ikke kunne finde ud af at bruge måleudstyr, da han byggede skidtet, dét er så en anden sag...

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Jeg har efterhånden hørt en god portion ganske dyre og fornemme anlæg, der har været særdeles velspillende (og også nogen, der ikke var det!), men jeg må indrømme at hifi4alls enfant terrible - Holger4's anlæg (i særdeleshed højttalerne) kan noget, som jeg ikke har hørt nogen andre steder.

Aldrig nogensinde har jeg i dén grad fået blæst hjernen ud - og bare haft lyst til at få skruet en smule mere op. Aldrig nogensinde har jeg hørt et trommesæt gengivet 1:1, uden nogen form for mislyde. Første gang noget forvrængede, var det sukkerskålen, der dansede lystigt på kaffebordet! Aldrig har jeg været udsat for 120 dB (det blev målt!) og efterfølgende ikke haft ringen for ørerne. Intet, selv ikke det dyreste ultra high end, jeg nogensinde har været i nærheden af, har kunnet præstere noget tilsvarende.

-At han så ikke kunne finde ud af at bruge måleudstyr, da han byggede skidtet, dét er så en anden sag...

Mon ikke et sæt jbl DD66000 vil kunne spille ligeså godt?

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Det er jeg ærligt talt ikke sikker på. Jeg har ikke hørt dem, men K2 er bestemt meget, meget velspillende...

Hov! Der var et jubilæum... 600 indlæg.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Det er jeg ærligt talt ikke sikker på. Jeg har ikke hørt dem, men K2 er bestemt meget, meget velspillende...

Nu er DD66000 jo topmodellen og skulle gerne kunne hamle op med K2'ern, men man ved aldrig

Hey tillykke med de 600 indlæg

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Det er jeg ærligt talt ikke sikker på. Jeg har ikke hørt dem, men K2 er bestemt meget, meget
velspillende...

Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

redwine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 April 2011 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Living voice (husker ikke modellen) sammen med Kondo (ikke Audio Note!)

Var så godt at jeg helt glemte at tjekke hvilken lydkilde der blev brugt

Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes