Forfatter |
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 18 Januar 2014 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har øje på en ny Pre, nærmere bestemt Advance Acoustic X Preamp.
Er der en eller flere her inde som kan sige noget om den?
Den vil skulle erstatte min gode gamle P3890.
Ønsket er dels at en dac må der til og også generelt det at få noget andet legetøj.
Jeg vil også gerne lege med en anden riaa, så det er ikke et must at den indbyggede skal være super duper.
Men da jeg endnu ikke har fundet en guldåre i haven, vil jeg til en start benytte den indbyggede riaa.
Kom glad med inputs 😄
PS. Jeg har også set på Onkyo P3000R tror jeg den hedder, men den koster det dobbelte og jeg ved ikke om det kan høres.
Jeg ville også umiddelbart synes det er over mit budget....
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 18 Januar 2014 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
lydmæssigt vil mit gæt være den ikke følger med din gamle onkyo 3890...heller ikke den nye p3000r, men det afhænger jo af hvor meget du vil ofre, og har muligheder for....svært er det altid for andre at råde i de her tilfælde med investeringer på hifi.....men min holdning ville da være du købte deres løse dac som ikke sku være så ringe.....eller emotivas dac, de skulle hvis være de samme dog med forskellig design, så tror jeg din riaa er bedre i din gamle pre...og du får en ny dac, hvis det er det du har brug for.....mulighederne er mange har man finanser......men de løse dac der er nævnt koster jo kun det halve af den pre...du skal så bare affinde dig med en boks mere......  vh velkommen
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 18 Januar 2014 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Advance Acoustic X Preamp.. kan jeg ikke udtale mig om.. men da det er aflæseren til den jeg har Advance Acoustic 506da,, kan jeg kun sige at jeg er tilfreds med den til den pris.. .. jeg kunne godt bruge lidt mere varme i toppen .. syntes den gør det godt .. vil sige den er meget neutral i lyden.. ..
da jeg helt har droppet min cd afspiller efter jeg har købt den.. da dac er bedre i 506.. har jeg jeg valgt at ligge mine cdér ind på min pcér.. .. og køre det over usb i stedet .. .. det er meget meget nemmer og fylder ikke . men på sigt .. tror jeg at jeg skal prøve en anden dac.. .. som kan tilføre lidt mere varme.
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2014 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ikke nemt. Jeg holder af den analoge lyd min pre jo har. Jeg ved heller ikke om jeg vil sælge den eller bruge den på det sekundære anlæg.
Jeg føler bare tiden er ved være der hvor der skal noget andet til. Jeg vil hellere have det sådan at jeg kan kigge efter en ekstern riaa, eller evt bygge
en selv efter en gennemprøvet konstruktion, end have ekstern dac.
Og skulle valget alligevel falde på P3000R, skal jeg stadig kigge efter en riaa, da den kun har mm.
Uha, næsten et luksusproblem
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 18 Januar 2014 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
vincent er da kommet med en ny riaa, der lige er anmeldt her på siden, den lyder da til at være ret fed!!!! velkommen
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2014 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg har i tankerne mht riaa, er en hvor det er muligt at justere den efter den pickup der kobles til. Her tænkes på mc. 😄
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg siddet de sidste par dage og trawlet nettet tyndt for info omkring den her pre.
Den danske forhandler/importør skulle være sunaudio. Dette ifølge A A´s hjemmeside.
Jeg kan så finde Audio concept som den eneste forhandler her hjemme.
Det skal siges, at KT her i byen har et enkelt effekttrin på deres hjemmeside, men ikke noget andet.
De bor jo langt herfra. Og et lyt og kik ville jo være at foretrække.
Jeg er bekendt med en mulig retur ret ved nethandel, men der er stadig omkostninger til fragt etc.
Derfor håber jeg der måske bor en her i nærheden som vil lade mig lytte og føle lidt på sagen :-)
Som et lille corriossum har jeg bemærket at den ved testen her på sitet kostede 5497 og nu står den til 6997 :-)
Det kan jo tolkes derhen at der er lidt efterspørgsel, hvis man vil det :-)
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2014 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.
Jeg hører ikke til den mest tålmodige type, så nu har bestilt en X-Preamp.
Den skulle være på lager om 8 dage.
Hvis ikke den gør som jeg vil have det, sender jeg den retur. Det er aftalt med Audioconcept.
Mere herom, når jeg har den i hus :-)
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2014 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere skrevet, så er jeg ikke den tålmodige type.
Til gengæld er jeg måske lidt forsigtig, så derfor er valget faldet på en anden pre.
Jeg har afbestilt den pre fra AA og købt en Rotel RC 1570.
Den har dybest set samme funktioner som AA, men denne kunne jeg se og røre ved, samt tage med hjem.
Skulle der ske noget med den, ligger butikken her i byen.
I morgen er jeg heldig at være alene i huset, derfor står den på musik til den store guldmedalje.
|
Til top |
|
|