Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Erfaringer med Cambridge Audio AR30 v2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bloof
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jeg står i den situation at jeg skal have skiftet kærestens ipod dock ud med noget hifi.
Jeg har tidligere selv haft stor reciever og højtalere som jeg var ganske tilfreds med i forhold til hvad jeg gav for det, og
højtalerne har jeg endnu, mener de hedder JBL 320 (kompakthøjtalere)

Jeg har egentlig ikke så meget forstand på det, og er på ingen måde audiofil, men sætter da pris på god lyd.

Det jeg leder efter er:
- En reciever, eller forstærker hvor jeg evt. kan få et dab modul til senere (ligenu har jeg fm).
- TV og ipod skal kunne tilsluttes da disse er primære lydkilder.
- Den skal være KOMPAKT, så "alm" størrelse reciever er ikke brugbare (en forstærker er jo ofte noget tyndere)
- Kærestefaktoren gør at design og størrelse er vigtigt.
- CD er ikke nødvendigt.
- Skal bruges i en stue på 25m2

Jeg har kigget på hifiklubbens Cambridge audio ar30 v2   (evt med DAB) og den opfylder egentlig alle krav, jeg kunne dog
godt tænke mig nogle erfaringer og råd hvis i har.

Jeg tænker at bruge mine gamle højtalere til en begyndelse, men senere erstatte med evt. nogle system Audio Saxo eller
Saxo 10.

Je gved godt at jeg for at vælge skal ned og lytte osv. men jeg vil ikke bruge tid på at lytte til en masse der ikke opfylder
kravene.

Budgettet er 2-3000kr

Jeg håber råd, erfaringer og alternativer kommer i hobetal

På forhånd tak!
Til top Vis bloof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bloof

bloof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2011 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ingen der har stået i samme situation og har nogle erfaringer de vil dele??

snib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2011
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Cambridge AR30 i kort tid, men den blev leveret tilbage til Hifiklubben.
Det var også den med DAB, er ikke klar over om det er version 2, men det er ca. ½ år siden.

Købte den netop fordi den var kompakt, og at der var Ipod-dock med (og fjernbetjening). Grunden til at den blev afleveret tilbage, var simpelthen fordi jeg synes at lyden var dårlig.

Den skulle egentlig erstatte en Trends Audio TA10.2P, men jeg var nærmest chokeret over hvor dårligt den lød i forhold til Trends'en. Det var ikke bare tale om at der manglede detaljer, det var nærmest som om at højtalerne stadig stod i indpakningen. Jeg skal ikke kunne sige om det var en mandagsmodel, men den kunne næsten ikke komme hurtigt nok ud af huset

Til info var det sat et par minipods til.

mvh
Ryan

Til top Vis snib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snib

bloof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Okay..det giver da stof til eftertanke må jeg sige. det er netop de grunde du nævner der gjorde at jeg faldt for den.

Mon så ikke jeg i det hele taget skulle overveje en decideret forstærker isteder for, evt. cambridge 340, og så finde en
alternativ løsning med radioen og ipod dock.

Hvad er du endt med??

Lige en ting til, jeg lægger mærke til at mange forstærkere ikke har sub udgang/pre-out (ved ikke hvad forskellen er). Jeg har
personligt aldrig ejet en sub, men er det noget man skal sikre sig der er til fremtidig brug, eller kan det godt undværes hvis ens
højtalere er gode nok (ved godt at "gode nok" er meget subjektivt, men jeg håber i forstår hvad jeg mener.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Prøv en "lille" Virtue Audio. Den sparker røv, men slet ikke lige så alsidig som et komplet mini-system. Men lydmæssigt langt bedre.

snib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2011
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har p.t. både en Trends og en Virtue Audio. Sidstnævnte kan kun anbefales.

Som AM-E nævner er der nogle begrænsninger f.eks. manglende fjernbetjening og typisk kun én indgang, og jeg er selv på udkig efter en forstærker som lydmæssigt er på niveau eller bedre end førnævnte, som ikke har disse begrænsninger. Problemet er blot, at en sådan forstærker virker helt økonomisk uoverskuelig - ihvertfald for mig.

mvh
Ryan

Til top Vis snib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snib

bloof
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Lige netop det med indgangene bliver nok et problem, jeg vil gerne have ipod dock, tv, radio, og evt. en cd afspiller tilkoblet.
og det kræver jo nogle flere indgange.
Jeg tror heller ikke kæresten vil være med på en Virtue, netop pga. manglende fjernbetjening og manglende mulighed for radio
etc.

Jeg bør nok understrege igen at jeg kommer fra en Denver iPod dock på halv kraft, så når jeg skriver at jeg gerne vil have
noget ordentlig lyd skal det nok holdes op mod dette, dermed ikke sagt at alt er godt nok men bare så i forstår niveauet..det er
begynder hifi vi er ude i

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes