Forfatter |
|
AndersHK Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har et spørgsmål til hvordan jeg finder den bedste løsning (og prisbilligste) til at kunne benytte digitale lydkilder i et stereo setup. De digitale kilder er både HDMI og optiske lydudgange, så jeg skal gerne kunne samle det hele i een enhed.
Jeg driver idag mine Dali 850 med en effektforstærker fra NAD, hvilket virker helt fint, men jeg har ingen mulighed for at koble mine digitale lydkilder på dette setup som det ser ud idag. Jeg har kigget lidt omkring, og kan se at mulighederne primært er egentlige surround receivere hvis man vil have både HDMI og optiske indgange. Jeg har det på Marantz N1601, som desværre ingen PRE-OUT tilbyder. Yamaha tilbyder til gengæld PRE-OUT på alle kanaler fra deres RX V667, som fås til ca. 3k, hvilket lyder prismæssigt fornuftigt. Men hvordan vil jeg opleve kvaliteten fra denne forstærker sammenlignet med det jeg hører idag fra min NAD T750 (skal benyttes som forforstærker i mit setup). Og findes der bedre alternativer i samme prisklasse, med indgange til de digitale kilder og PRE-OUT?
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Audiolab 8000av. Den ser ud til at være udgået, men måske findes den brugt. Prøv evt hififreaks.dk, om der kommer en 8200 udgave.
__________________ Ofte er godt nok mere end rigeligt!
|
Til top |
|
|
Benny D Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal der være HDMI indgange til lyd? hvad er det du har der kommer HDMI fra?
__________________ Arcam AV9
Arcam P777
Arcam CD37
Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
|
Til top |
|
|
AndersHK Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et AppleTV (den nye) og en ekstern TV-modtager.
De har dog begge andre digitale lydudgange, men jeg vil godt samtidig opnå at kan slutte flere enheder til mit tv (som kun har
een HDMI-indgang).
Nu er jeg lige faldet over et godt tilbud på Harman Kardon AVR 255 til 3000,- som ser ud til også at kunne opfylde mine
kriterier.
|
Til top |
|
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i dag købt en Yamaha RX-V767 som skal afløse min NAD T773v2 da jeg stod i lidt samme situation som dig: En ordentlig surroundforforstærker er hulens dyr og jeg har en effektforstærker til mine Dali Grand Diva (en Truepath). Indtil videre har den været et meget behageligt bekendtskab og jeg tror jeg bliver glad for den.
Jeg havde også en brugt Marantz SR6004 til ~4.000 med i billedet samt føromtalte Harman Kardon til ~3.000 på tilbud, men Yamahaen vandt altså. Jeg valgte så storebroderen 767 i stedet for 667 som du har kig på.
Efter hvad jeg har kunnet se er H/K'en fra 2008, Marantz'en fra 2009 og Yamahaen fra 2010.
For at vende tilbage til dit spørgsmål, jeg tror IKKE du finder andet interessant i prisklassen! __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
Til top |
|
|
AndersHK Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej McFrede,
Tak for dit input.
Vil du ikke melde tilbage når du lige har lyttet lidt på Yamahaen, om hvordan du synes den performer med dit effekttrin og dine
Dali. Jeg smutter en tur i TapeConnection for at se lidt på dem. Og hvor har du handlet?
|
Til top |
|
|
McFrede Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg handlede i NB Radio i Roskilde da jeg arbejder deromkring, flinke mennesker og rigtig gode priser.
Umiddelbart har jeg ikke haft nogen problemer af nogen art med effekttrinnene.
Jeg lytter videre weekenden over og så skal jeg nok prøve at huske lige at melde tilbage. __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
Til top |
|
|
McFrede Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har det spillet det meste af dagen og jeg er ovenud tilfreds.
Til prisen er det absolut et godt køb. Purister vil sikkert også kunne lide "pure direct" funktionen. Jeg var garanteret også blevet glad for et af alternativerne, men jeg kan ikke forestille mig at jeg kommer til at fortryde mit køb!
Nu kan det ikke tilskrives Yamahaen, men Truepathen holder virkelig mine Dali Grand Divaer i et jerngreb. __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
Til top |
|
|