Forfatter |
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det var en af de negative
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 04 Maj 2011 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep.... os der piller - må nogle gange hører for vores kreative tankegang. Det er ikke noget nyt
|
Til top |
|
|
Søren C Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene alle sammen:) Det har været en travl dag så har ikke lige fået svaret.
Jeg har fået lyttet lidt mere til den og må nok konstatere at der er noget galt med den.
Jeg har fundet noget musik med dyb bas og der gi'r den helt op. Det er ligesom om at bassen forsvinder og det lyder bare som
en stor gang mudder.
Jeg har lånt en dacmagic som jeg vil prøve at sætte til i morgen. Det kunne jo være det var min computer der var galt med.
Jeg vil også prøve at sætte min cd afspiller til den via optisk kabel og se om problemet stadig er der.
|
Til top |
|
|
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Nå det var en af de negative  |
|
|
Ja undskyld mit negative svar, var nok lidt mavesur og lod det gå ud over forummet. Men under alle omstændigheder så synes
jeg at trådstarter skal være opmærksom på at der let kan komme uønskede resultater ud af diverse mods  .
Og så held og lykke med projektet søren, det kunne da godt lyde som om at der bare er noget grundlæggende i stykker i din
DAC, så markant dårlig lyd skulle der ikke kunne komme ud af nogen DAC  .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
Diamagnetic skrev:
Nå det var en af de negative  |
|
|
Ja undskyld mit negative svar, var nok lidt mavesur og lod det gå ud over forummet. Men under alle omstændigheder så synes
jeg at trådstarter skal være opmærksom på at der let kan komme uønskede resultater ud af diverse mods .
Og så held og lykke med projektet søren, det kunne da godt lyde som om at der bare er noget grundlæggende i stykker i din
DAC, så markant dårlig lyd skulle der ikke kunne komme ud af nogen DAC . |
|
|
Du har ret det kan der absolut . En ting ad gangen og lyt medmindre man har en masse erfaring og gennemprøvede
præferencer.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren C skrev:
Tak for svarene alle sammen:) Det har været en travl dag så har ikke lige fået svaret.
Jeg har fået lyttet lidt mere til den og må nok konstatere at der er noget galt med den.
Jeg har fundet noget musik med dyb bas og der gi'r den helt op. Det er ligesom om at bassen forsvinder og det lyder bare
som
en stor gang mudder.
Jeg har lånt en dacmagic som jeg vil prøve at sætte til i morgen. Det kunne jo være det var min computer der var galt med.
Jeg vil også prøve at sætte min cd afspiller til den via optisk kabel og se om problemet stadig er der.
|
|
|
Hvilken impedans bliver den belastet med ?
|
Til top |
|
|
Søren C Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Søren C skrev:
Tak for svarene alle sammen:) Det har været en travl dag så har ikke lige fået
svaret.
Jeg har fundet noget musik med dyb bas og der gi'r den helt op. Det er ligesom om at bassen forsvinder og det lyder bare
som
en stor gang mudder.
|
|
|
Hvilken impedans bliver den belastet med ? |
|
|
Jeg ved desvære ikke lige helt hvad du mener? Jeg har et par AKG 142. høretelefoner sat til på 55 ohm?
Har lige haft den lånte dacmagic sat til og der er lyden meget bedre. Tror jeg bliver nød til at få lidt ekspert hjælp til at finde
problemet, er nemlig ikke så meget inde i selve teknikken
Jeg var vist lidt for hurtig til at starte denne tråd... skulle have testet det lidt bedre igennem inden.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm der har vi problemet ! Der er ingen hovedtelefon udgang på sådan en. Den udgang du har koblet den på bliver belastet alt
for hårdt. Den er ikke beregnet til at trække 55 ohm.
|
Til top |
|
|
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke om vi taler forbi hinadne, men i produkt teksten står der:
"A damn good Headphone Amplifier!
With up to 600 ohm impedance and 1000mW power output, this DAC has enough power to drive any headphone on the planet."
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Maj 2011 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
Nu ved jeg ikke om vi taler forbi hinadne, men i produkt teksten står der:
"A damn good Headphone Amplifier!
With up to 600 ohm impedance and 1000mW power output, this DAC has enough power to drive any headphone on the planet."
 |
|
|
Ok så er der noget jeg har overset !  Normalt kan den slags ikke trække 55 ohm. Men jeg synes Formuleringen " With up
to 600 ohm impedance " er noget mystisk. Jeg ville nu spørge om det er ok med 55 ohm.
|
Til top |
|
|
Søren C Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er ikke hovedtelefonforstærkeren det er galt med. Hvis jeg kobler min cd afspiller direkte til min tubemagic via et
phono kabel, spiller mine hovedtelefoner rigtig godt. Det er lige så snart den skal lave lyden om fra digitalt til analog den går i
kludder.
Det er selve dac'en der driller
I starten syntes jeg bare at bassen var lidt tam og mudderet. Troede man kunne rette op på det ved at skifte til nogle bedre og
dyre op amps men nu mere jeg lytter og tester, syntes jeg at der er noget galt under låget på den.
Den er bestilt hjem Kina, så det er ikke bare lige at sende den tilbage... Hvad kan man lære af det
|
Til top |
|
|
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Bantan så er det på plads. Hvad kan man lære af det ? Jeg har været igennem det og der er usædvanligt store chancer
for at blive røvrendt hvis man handler med de gule.  Hvad med at starte en trend med at støtte op om vesten. Ved at
købe fra østen er det os selv der bliver taberne i det lange løb. Bare at købe det billigste her og nu er kortsigtet tænkning.
N.B. Jeg har lige opdaget at jeg har været fuldstændigt afsporet i denne tråd og troede det var et helt andet produkt det
drejede sig om. Det er godt nok pinligt.
|
Til top |
|
|
Søren C Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2011 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|