Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 01:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Pakkepost til udlandet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Der er sikkert mange brugere hér, der har været ude for at skulle sende en mindre pakke til udlandet..?

Jeg får måske brug for at skulle sende en lille pakke på 3 kg (20x20x20cm) til Tyskland og kan se, at dét skal Post Danmark have 280,00 kroner for. Det virker da fuldstændig ravende sindssygt dyrt! :-(

Er der ikke et alternativ til Post Danmark for almindelige private mennesker? (Som har en mere rimelig prissætning).

Hvem bruger I?

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Jeg skal sende en pladespiller til Norge. med indpakning omkring 18-20 kg

Undersøgte hvad det ville koste med en fragtmand pakket på en lille palle: 1375 kr + Moms
Så den ide blev hurtigt droppet

Så blevet enige med køber om bare at sende den med posten. Alt efter hvad vægten ender på bliver det et sted mellem 6 og 700 kr............ så ja det er dælme dyrt-

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

der er ikke monopol på pakker....så gå bare igang med

at finde noget der er billigere end posten...hvis du ka  

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Simple Hifi
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 03 Maj 2010
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Nilau, det koster 166 kr. at sende din pakke med GLS - du kan se priserne her

http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA /520004_-pakke-shop-priser.htm

Til top Vis Simple Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simple Hifi Besøg Simple Hifi's Websted

vericon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Maj 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej
en mulig løsning er at oprette en annonce på hifi4all   -
Folk kommer en del rundt og er tit med på at tage "stumper" med -
Har på den måde fået flyttet en del "tungt" over selv store afstande (Sverige - Tyskland)
Det mangler bare at redaktionen på hifi4 accepterer fremgangsmåden -
De er ikke helt med på sagen - jeg har, uvist af hvilken grund, fået slettet et tilbud om transport -

Venlig hilsen
Til top Vis vericon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vericon

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2011 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Simple Hifi skrev:
Nilau, det koster 166 kr. at sende din pakke med GLS - du kan se priserne her

http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA /520004_-pakke-shop-priser.htm

Tak for linket. Det er generelt lidt bedre priser end Post Danmark.
Det ser dog ud til at private brugere ikke har særlig høj prioritet. Det er i det hele taget temmelig pebrede priser. Jeg går ud fra at erhvervsdrivende får tilbudt noget bedre priser? De ville næppe kunne overleve med disse ekstreme transportomkostninger...

Jeg har købt mange ting, fra udlandet, på eBay gennem tiderne - både små og halvstore pakker, men aldrig nogensinde til de priser jeg skal give, hvis jeg skal sende noget.

Eller er der bare nogle prisgunstige post-udbydere, jeg endnu ikke er stødt på endnu?

Mvh.
Niels L.

Edit/tilføjelse: Hvis jeg f.eks skulle sende et par lp'er til England i en kasse på ca. 30x30x5cm (med GLS) ville det koste 350 kroner. (Irland: 449,00 kroner, Tyskland 236,00 kroner osv.).
Det er da at gøre grin med private borgere!? 

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

det er sådan at fra udland til Danmark kan sendes billigt, medens fra DK og ud koster kassen.
HVAD er det vi ikke forstår?
Når det skal over vand koster det også mere end over land, eksempel fra USA 3 kasser 1200 kr. og fra Tyskland 2 kasser 85 kr.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2011 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
det er sådan at fra udland til Danmark kan sendes billigt, medens fra DK og ud koster kassen.
HVAD er det vi ikke forstår?
Når det skal over vand koster det også mere end over land, eksempel fra USA 3 kasser 1200 kr. og fra Tyskland 2 kasser 85 kr.

Så er der vel ikke tale om små kasser/æsker på f.eks 3 kg (20x20x20cm) som i mit 'tilfælde'?
Jeg har fået masser af små, relativt lette (500-1500g) forsendelser fra USA med en portoomkostning der er mindre end Post Danmark skal have for at transportere den til en nabokommune!

Mvh.
Niels L.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

næ, 30 x 30 x 20 og ca. 20 kg/stk.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2011 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:

Det er jo lidt større og lidt tungere!
Du ville næppe kunne drive forretning hvis du skulle betale de samme portopriser som almindelige private (åbenbart) er nødt til...
Og er man privat, og skal sende noget der vejer lidt...er det helt håbløst dyrt...

Sådan holder man 'hjulene i gang' i Danmark... 

Mvh.
Niels

Simple Hifi
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 03 Maj 2010
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
gli- skrev:

Du ville næppe kunne drive forretning hvis du skulle betale de samme portopriser som almindelige private (åbenbart) er nødt til...
Og er man privat, og skal sende noget der vejer lidt...er det helt håbløst dyrt...

Mvh.
Niels

Nilau jeg betaler akkurat det samme, som en privat gør i fragt - men nu sælger jeg sjældent noget til udlandet ( jeg har solgt noget til en på Island en enkelt gang ). Så skal jeg op at sende meeeeget mere hvis jeg skal indgå specielle erhversaftaler hos post.dk f.eks. - så er det en helt anden volumen vi snakker om. Der er stadig også en del folk som afhenter ting hos mig, fordi jeg bor centralt i KBH

Hvis jeg skal sende sådan en pakke som du har der koster det mig også 166 kr. - så ville jeg gå hen og aflevere den hos blockbuster video på amagerbrogade.

Men så kan jeg jo være glad for at der har været 0 reklamationssager på Heed sagerne. For det koster mig f.eks 280 kr. at sende en Heed Canamp, som du snakker om at sende den til Budapest....!!!

Men generelt - det er dyrt - også for en lille Hi-fi forhandler som mig

Til top Vis Simple Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simple Hifi Besøg Simple Hifi's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Simple Hifi skrev:

Nilau skrev:
gli- skrev:

Mvh.
Niels

Nilau jeg betaler akkurat det samme, som en privat gør i fragt - men nu sælger jeg sjældent noget til udlandet ( jeg har solgt noget til en på Island en enkelt gang ). Så skal jeg op at sende meeeeget mere hvis jeg skal indgå specielle erhversaftaler hos post.dk f.eks. - så er det en helt anden volumen vi snakker om. Der er stadig også en del folk som afhenter ting hos mig, fordi jeg bor centralt i KBH

Hvis jeg skal sende sådan en pakke som du har der koster det mig også 166 kr. - så ville jeg gå hen og aflevere den hos blockbuster video på amagerbrogade.

Men så kan jeg jo være glad for at der har været 0 reklamationssager på Heed sagerne. For det koster mig f.eks 280 kr. at sende en Heed Canamp, som du snakker om at sende den til Budapest....!!!

Men generelt - det er dyrt - også for en lille Hi-fi forhandler som mig

Verden er af lave!
Det er åbenbart længe siden jeg sidst har sendt noget, prisudviklingen har overhalet mig indenom...
En trist konstatering.

Mvh.
Niels L.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes