Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 02:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: CX100 til alm. forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
conner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeghar købt 2x B&O CX100 højttalere som skal kobles til en alm. forstærker. Kan I sige mig hvilke konverteringsstik og kabler jeg skal købe i den forbindelse?? Jeg har spurgt AV-cables med de havde ikke stikkene (el. den fornødne viden.)

På forhånd tak.

Med venlig hilsen /Best Regards

Simon Klitgaard Nielsen

Til top Vis conner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af conner

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 August 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Normalt er det vel lettest bare at klippe højttaler-DIN stikkene af. Ledningen bør være kodet, så man kan se forskel på plus og minus. Der kan være en farvet streg i plast-isoleringen langs den ene leder, eller måske en forhøjet rille/strimmel. Så er det bare at forbinde de to højttalere ens med hensyn til plus og minus, og du kan spille løs.
Hvis du helst ikke vil klippe stikkene af (fordi du gerne vil kunne sætte dem til B&O udstyr igen), skal du finde to adaptere med hun-højttaler DIN og ca. 10cm løs ledning ud. Mon ikke de stadig kan fås et eller andet sted? Hos Brinck eller RS Components måske?
Som jeg husker det, er basserne i dine højttalere vistnok med skumkant. Det betyder at de går i opløsning efter et antal år. Du kan tjekke det ved at tage frontstoffet af, og klemme forsigtigt på skumkanten yderst, hvor membranen slutter. Hvis skummet er elastisk og smidigt, er der ingen problemer. Hvis du uden vanskelighed kan plukke et stykke skum ud af ophænget, er de færdige, og vil lige så stille falde helt fra hinanden. Der kan muligvis også være brugt gummikant, og så skulle alt være i orden. Jeg ved ikke så nøje, om de har brugt begge typer.
Om der evt kan skaffes nye basenheder, eller om det kan svare sig at skifte skumkanterne, kan jeg ikke sige noget om.

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 August 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

conner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene til jer begge. Okay, løsningen med at klippe DIN stikkene af kan godt bruges. Har ingen intentioner om at købe B&O udstyr - er sådan set bare forelsket i designet på højttalerne :) Umiddelbart kan jeg ikke finde DIN hun adaptere med mulighed for at tilkoble højttalerkabler men har spurgt hos RS components. Det vil umiddelbart være min foretrukne løsning. Hvis nogen ved hvor man kan købe dem så sig endelig til :)

Exciter: Tak for linket. Kan kun se én løsning deri. Nemlig at man køber en adapter der kræver de originale Beovox højttalerkabler. Vil helst benytte almindelige kabler da jeg har nogle kvali-kabler  liggende :-)

Hilsen,

Simon

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 August 2010 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Eller du kunne montere et par ekstra højttalerterminaler i kabinettet. Her ses mine Beovox S 45-2 med den intakte DIN stik bøsning under det ekstra sæt terminaler. Nu kan jeg bruge afisoleret kabel, bananstik, spader OG stadigvæk have muligheden for DIN tilslutning. Det kræver naturligvis, at du lodder et par ledninger parallelt over DIN stikket eller direkte på printet, som jeg har gjort.

Ang. kantophæng (hvis du er til DIY): Sicken-B-O-Beovox-C75-CX100-4-St-PASGENAU

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 August 2010 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

conner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2010 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Tak for de nye besvarelser. Kjeldsen vil mene det er lige hvad jeg har ledt efter.  Der er i hvert fald bestilt...Tror ikke mig og lodning vil fungere så godt :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes