Sendt: 10 August 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt er det vel lettest bare at klippe højttaler-DIN stikkene af. Ledningen bør være kodet, så man kan se forskel på plus og minus. Der kan være en farvet streg i plast-isoleringen langs den ene leder, eller måske en forhøjet rille/strimmel. Så er det bare at forbinde de to højttalere ens med hensyn til plus og minus, og du kan spille løs. Hvis du helst ikke vil klippe stikkene af (fordi du gerne vil kunne sætte dem til B&O udstyr igen), skal du finde to adaptere med hun-højttaler DIN og ca. 10cm løs ledning ud. Mon ikke de stadig kan fås et eller andet sted? Hos Brinck eller RS Components måske? Som jeg husker det, er basserne i dine højttalere vistnok med skumkant. Det betyder at de går i opløsning efter et antal år. Du kan tjekke det ved at tage frontstoffet af, og klemme forsigtigt på skumkanten yderst, hvor membranen slutter. Hvis skummet er elastisk og smidigt, er der ingen problemer. Hvis du uden vanskelighed kan plukke et stykke skum ud af ophænget, er de færdige, og vil lige så stille falde helt fra hinanden. Der kan muligvis også være brugt gummikant, og så skulle alt være i orden. Jeg ved ikke så nøje, om de har brugt begge typer. Om der evt kan skaffes nye basenheder, eller om det kan svare sig at skifte skumkanterne, kan jeg ikke sige noget om.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|