Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 20:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nye rør & bias? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
johan_gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2014 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Et hurtigt spørgsmål. Når jeg skifter rør i min forstærker plejer jeg bare at tage de gamle 6550 rør ud - sætte de nye 6550 i og
justere bias. Men nu overvejer jeg at skifte til KT120 rør, men hvad med bias, skal jeg skrue den helt ned - montere de nye KT120
rør og justere bias derfra (minimum) eller kan jeg fint tage bias punktet brugt med 6550 rørene som udgangspunkt for KT120
rørene og efterfølgende justere biasen ind.

Jeg håber at der er en der kan hjælpe og at mit spørgsmål giver mening    
Til top Vis johan_gabriel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johan_gabriel

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Februar 2014 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Ja du gør bare det samme som med 6550, Du skal ikke skrue ned først kt120 kan/skal have mere bias strøm end 6550
prøv denne her http://www.james-gang.org/jca/Bias.php
Men er du sikke på at din forstærker kan klare kt120 de trækker lidt mere strøm så det SKAL du vide før du sætter kt120 i.
Hvilken forstærker drejer det sig om

johan_gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2014 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hej, tak for meget hurtigt svar og hjælpen. Det er en Audio Research VSi55 og jeg har talt med ARC og fået grønt lys til at sætte
KT120 rør i den, så det skulle være på plads.
Men jeg har faktisk et andet spørgsmål....der sidder 6N1P rør i forforstærkeren. Jeg ved ikke hvad der sidder i nu men fik at vide at
det nok var noget mullard der var sat i den sidst. Nogen anbefalinger af mærker til den type rør evt. NOS anbefalinger.
Til top Vis johan_gabriel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johan_gabriel

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2014 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

johan_gabriel skrev:
Hej, tak for meget hurtigt svar og hjælpen. Det er en Audio Research VSi55 og jeg har
talt med ARC og fået grønt lys til at sætte
KT120 rør i den, så det skulle være på plads.
Men jeg har faktisk et andet spørgsmål....der sidder 6N1P rør i forforstærkeren. Jeg ved ikke hvad der sidder i nu
men fik at vide at
det nok var noget mullard der var sat i den sidst. Nogen anbefalinger af mærker til den type rør evt. NOS
anbefalinger.

Hej Johan
Du kan roligt sætte kt 120 i, men du skal ikke trække mere end 60ma igennem hvert rør.... For en sikkerheds
skyld.
De kører fint i den konstruktion med imellem 50-60 ma pr rør.
6nip er et russer rør, kun 2 russiske fabrikker der har lavet igennem tiden, det nærmeste du kommer fra europa
er ecc85...(og ikke ecc88 som så mange fejlagtigt tror).... Men jeg ville holde mig til 6n1p, fremragende rør, og
meget vellydende.

Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes