Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 00:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hjælp søges: A/V Sync problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DaneX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hep!

Jeg har for et par dage siden været ude og investeret i et Sony BDV-E880 Bluray system samt 46" Philips PFL8505H TV.

Men jeg har et problem, som jeg ikke har haft held med at finde en løsning på.
Audio og Video er ude af sync. Dette er noget, som BDV-E880 ellers har et menupunkt (A/V Sync) til at løse. Men det gør det bare ikke. Det forsinker lyden i forhold til billedet, men problemet er, at lyden i forvejen er forsinket i forhold til billedet. Jeg skal have lyden hurtigere i gennem.

Forsinkelsen er ikke en fast forsinkelse, når jeg ser TV. Det varierer ind i mellem gennem en udsendelse (ikke noget man bemærker andet end når man lige tænker over det).

Der er også en forsinkelse på Bluray afspilning. Men her er billedet den hurtige del, så den kan jeg godt løse i systemet med at forsinke lyden.

Systemet er forbundet således:

Antennekabel til Yousee HD boks
HDMI kabel fra HD boks HDMI OUT til E880 HDMI1
HDMI kabel fra E880 HDMI OUT til Philips TV HDMI1
Optisk kabel fra HD boks til E880 (og jeg har prøvet at køre lyden gennem både dette og HDMI kablet. Samme resultat)

Er der nogen, der har en idé til, hvad jeg kan prøve? Eller ligefrem ved, hvad problemet er?
Til top Vis DaneX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DaneX

16vv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

har du prøvet at gå uden om din sony, altså direkte fra HD boks HDMI OUT til Philips TV HDMI1 ?

hvis forsinkelsen forsvinder ved det et din adkilleshæl nok din sony. og mon den ikke er defekt så? for har da selv 3 hdmi
apperater tilsluttet her og har 7-9-13 aldrig haft nogen problmer med det skulle være ude af sync
Til top Vis 16vv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 16vv

DaneX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

16vv skrev:
har du prøvet at gå uden om din sony, altså direkte fra HD boks HDMI OUT til Philips TV HDMI1 ?

hvis forsinkelsen forsvinder ved det et din adkilleshæl nok din sony. og mon den ikke er defekt så? for har da selv 3 hdmi
apperater tilsluttet her og har 7-9-13 aldrig haft nogen problmer med det skulle være ude af sync

Der er ingen forsinkelser, når jeg bare tilslutter Yousee boksen direkte til TV'et.

Er det også en E880, du har? I så fald hvilken firmware bruger du?

Indtil videre er jeg slet ikke imponeret af systemet. Langt fra. Mindst af alt lyden. Specielt til musik. Og så generer det mig, at displayet på boksen vender op af, så man ikke kan se det. Og f.eks. A/V Sync menuen den vises kun på TV'et, når der afspilles BD. Ikke ved andre signaler, så der skal jeg rejse mig for at gå hen og se, hvor mange MS den er sat til.
Det samme gælder, når jeg skal slå den over på en anden funktion. Så skal jeg også gerne kunne se, hvad den skriver i displayet, hvis jeg ikke har TV'et tændt med mindre jeg vil lytte dem alle i gennem indtil jeg rammer det rigtige input (f.eks. AUDIO kanalen som min computer er tilsluttet).
Til top Vis DaneX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DaneX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes