Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Wiring af B&O 7000 med extra højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hm231168
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

har fået et B&G 7000 anlæg med tre Transceivere (paneler) og MCL2A box.

Er i tvivl om hvordan jeg kan forbinde systemet så jeg kan tilslutte 3 højttalersæt som kan spille i hvert sit rum og styres med en Transceiver på væggen.

Er der een der ligger inde med et wiring diagram?

Kan det kun bruge aktive højttalere i de esktra to rum?

/Henrik

Til top Vis hm231168's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hm231168

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juli 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge:

3 stk paneler/trancivere

3 stk MCL2A boxe

3 par passive højtalere

Desuden skal du bruge MCL ledning. Dette kan nok fås hos en B&O forhandler hvis ikke du har nok.

Dette er udstyret for passive højtalere i 3 rum. For aktive bruges der 3 MCL2AV boxe istedet for MLC2A.

Først sætter du MCL ledning til speaker 2 på bagsiden af BM7000. Hold øje med højre og venstre side.

Den ende skrues i den 1 box efter farvekoderne som er beskrevet i boxen. Derefter sætter du 1 tranciver panel til boxen. Sæt det fast hvor du ønsker i rum 1 og tilsæt højtaler par nr. 1

For rum 2 sætter du MCL ledning i box 1 (sammen med den første MCL ledning fra BM7000) og føger den til rum 2 box. Igen 1 tranciver. Fastgør box og tranciver i rum 2. Tilsæt et par passive højtalere.

For rum 3 sætter du MCL ledning i box 2 (sammen med den anden MCL ledning fra rum 2) og føger den til rum 3 box. Igen 1 tranciver. Fastgør box og tranciver i rum 3. Tilsæt et par passive højtalere.

Det er sådan det skal forbindes. Ved MCL2AV er det præcis det samme. Du kan blande MCL boxe i de forskellige rum som du har lyst til.

Fordel ved MCL2AV er at du får individuel volume kontrol og mulighed for at tilslutte MCL 2P for passive højtalere. Ved MCL2A ændres volume i de andre rum hvis du rammer en hvis decibel.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

hm231168
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2011
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Anderz, Tusind tak for hurtigt svar.

Er der nogen der har stik forbindelser på MCL, da jeg kun har stikkene og selv er ude i at lave kabler.

Stik pin har jeg på anlægget.

Jeg mangler stik pin på Transceiver eller hvilke farver der er hvad.

Jeg mangler stik pin på MCL2A.

PS: Jeg forstår ikke hvordan man kan have 4 højttaler sæt som skal trækkes fra anlægget på disse tynde ledninger, eller er der noget forstærkning i MCL2A ???

på forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Henrik

Til top Vis hm231168's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hm231168

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Altså du skal bruge 2 stk 3 pin DIN stik i den ende af MCL ledning der går i speaker 2 udgangene.

Disse kan fås ved en B&O forhandeler.

MCL kabler er et tykt bundt af små ledninger og købes ved forhandler.

Der bruges ikke stik ved forbindelse af MCL eller tranciver.

Hvis du åbner MCL2A vil du se hvor ledningerne skal forbindes. De er tydeligt markeret med hvilken farve der går hvor hen. Fra venstre er der tranciver forbindelse og ved siden af har du så MCL forbindelse. Disse kræver en lille skruetrækker for at forbinde de korrekte farver til MCL2A for begge dele.

For passive højtalere kræver det almindelig højtaler DIN stik i linkrum på MCL2A.

En BM7000/6500 kan trække op til 4 MCL2A eller MCL2AV til rum. Ved flere skal der bruges den sjældne MCL2E som er en forstærker som giver mulighed for 3*4 extra rum.

Jeg vil anbefale at finde original MCL ledning. Det vil lette arbejdet en del. 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes