Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 00:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ikke den ønskede lyd. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2011 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Levesen skrev:

Tja, men det er altså sådan "folk" gør og de folk er jeres kunder, så der er noget I glemmer at slå fast med 7-tommer søm

Så bulderbas er når der er alt alt for meget bas og når man skruer op så mudrer al bassen sammen til en stor lang plummer bastone der presser i hele rummet og folk råber man skal skrue ned.

Jeg synes nu ikke jeg plejer at glemme at gøre opmærksom på det med placering, dæmpning af rum etc. Nærmest tværtimod - jeg er da nok gået glip af et par gode handler gennem årene

Men sådan er jeg nu engang - en rigtig engel

Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 Juli 2011 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Levesen skrev:

Helt ok, Kvickly. Godt ord igen

Jeg har dæleme fundet et sæt Naim SBL til 9000 svenske kroner ( 7200 danske)

Så bliver det ikke meget bedre!

http://kopochsalj.eniro.se/annons/naim-sbl-inkl-mana-bord:A3 4875877

Enig i at ejer skulle klikke ind, han er nok på Roskilde!

Mit seneste par SBL kostede mig i underkanten af 5000, der er simpelthen ikke priser på disse varer mere, nu er Mana supporten jo selvfølgelig noget værd men et sæt af de sidste SBL mk2 finerede osv.. kan nok fåes under 8-9000 men nok kun "derovre i UK hjemlandet

Hvad værre er SBL er svære at sætte op, fragtes umuligt uden orignal emballage og leverer ikke den varme" fyldige bas folk normalt er vant til på højtalere med et hul i.. enig i at det er en fantastisk god højtaler til det den kan, meeen der er altså nogle mangler (som man dog let glemmer i farten) det jeg bare vil sige det er bestemt ikke en højtaler for "masserne" endda mange UK dealers kunne ikke finde ud af at demonstrere dem og sætte dem korrekt op, måske derfor SL2 så dagens lys, disse er dog alt for dyre efter min mening. Jeg vil dog til enhver tid foretrække SL2 fremfor AVS3/S6 men det er jo lidt en smags sag. Faktisk er jeg slet ikke til dyre højtalere, jeg syntes en god signal kilde er vigtigt med en god forstærker så hygger jeg mig med små enkle 2-vejs herligheder i mit lille hummer. Jeg prioroterer nok anderledes end mange andre, foretrækker korrekt klang, tonal balance og engagement "ud af kasserne" lyd, er ret ligeglad med perspektiv og dybde, rum, tilbagelænet lyd osv..dybbas undværes hellere end bare den mindste smule "honk" refleksbas som jeg absolut afskyr.

EDIT, nu kan jeg se det omtalte sæt SBL er af seneste tilsnit, så held og lykke med drømmene L..

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juli 2011 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Levesen skrev:

Om AV er udviklet på Naim? Det tror jeg ikke. AV har jo ikke altid været importør af Naim, hvis det er det som du tænker på. AV har haft det lydideal som du har nu, i mange år, så det er nok det man kalder windowdressing, at sige de er udviklet på Naim. På dansk betyder det, at det lyder fint, at sige det er udviklet på Naim, fremfor på et mærke med lavere brandvalue. Naim lyder desuden ret specielt i forhold til andre forstærkere, så det ville være lidt i hegnet at udvikle en højttalers lyd på den type forstæker/lyd, da højttalerne så vil lyde lidt sære på alle andre forstærkere. Det er da logik der vil noget .

Trådstarter bør gå ud og finde en helt anden højttaler, det er ikke forstærkeren den er gal med. Altså i den forstand at han mener lyden er for fersk og tyndbenet.

Har Ole Klifoth ikke den Hiraga stadigvæk? Den har han ofte brugt i udviklingen af sine konstruktioner, trods den lille udgangseffekt. Men han må afgjort bruge elektronik, der hælder til den varme og fyldige side. At brug udtyr, der går i samme retning som ht'erne, er jo en slags tortur for ørene og musik glæden.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juli 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Til Hans brug burde han netop have noget på yderfløjen nemlig Icepower.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juli 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Som AV-ejer, vil jeg så gerne inviteres ud og se udviklingsfacitileterne...

Nu er det jo ikke fordi det her er en tråd om dansk industris historie... Men var der ikke noget med at hr. Ole Klifoth bedrev virksomhed med et produkt som hed AVEX og lige pludselig var dette erstattet af noget, der hedder Snaxo... Hvorefter en fire-vejs-SR6 snildt kan sælges som aktiv med et 3-vejs-filter... -Men jeg synes AV laver et flot design!

Som producent må man jo nogen gange gå lidt på kompromis....

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes