Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay det kunne jeg ikke lige huske det var... er der nogle af jer der prøvede det... i mine øre er den sgu for langt ude....
jeg har aldrig hørt om nogle der har prøvet det og skrevet ind og sige " hold da kæft det lyder godt nu "
mvh
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 24 Juni 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skiverne blev hængt op i sytråd,og så blev de afmagniteseret med en elektro magnet.
De sagde at trykket og skriften på CD'en,påvirkede lyden og derfor kunne de godt høre forskel. Jo det var sjove tider dengang man kunne læse den slags ting i H.F.
carsten
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 25 Juni 2011 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
De sagde at trykket og skriften på CD'en,påvirkede lyden og derfor kunne de godt høre forskel.
Jo det var sjove tider dengang man kunne læse den slags ting i H.F. |
|
|
Ja, faktisk lige så sjove tider som når nogle maler dem grønne, da de mener det kan påvirke lyden - MEGA
Undskyld, men jeg kunne ikke lade være, da jeg ikke kan se forskellen
Helt fint at man finder det spændende at tweake sit udstyr for at finde den hellige gral. Det er det der gør det til en
underholdende hobby, ud over det vigtigste - at få lyttet til noget forbandet god musik.
|
Til top |
|
|
Salome Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guuuud, det har jeg aldrig hørt om - der åbner sig en fager ny verden, nu jeg er kommet ind på dette forum. Skal man virkelig male kanten af plader???!? (og ja, cd´er hedder også plader, det er jo stadig "records", som i "optagelser af musik" :))
Et spørgsmål i den forbindelse: Min cd-afspiller ser sig af og til sur på brændte cd´er (og jeg laver altså IKKE piratkopier, vil jeg lige pointere, jeg kan bare godt lide at kompilere cd´er udfra mine egne originaler, sådan, I ved, egne mixes, f.eks. "De fedeste Beatles-numre, federe end dem, der laver greatest-hits-compilations har fattet", haha, ligesom når man lavede blandede bånd i kasettebåndstidsalderen) - så siger den, at der ingen disc er i, når der jo er. Den vil altså ikke altid læse dem. Og den har i øvrigt sit eget humør med det, en dag kan den godt gide en cd, og den næste dag vil den så alligevel ikke læse den samme. Tror I, den vil være flinkere mod den, hvis jeg maler dem grønne i kanten? Spændende ...
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Salome *
Kan det ikke være fordi den kode, der er i starten af disc'en....øh pladen (gnæg gnæg), som fortæller afspilleren om antallet af tracks , ikke er brændt tydeligt nok. De små bits ligger lidt tæt. Man kan jo brænde ved 4-8 gange normal hastighed. Så kan noget jo smutte. Hvis det nu ikke er som beskrevet, så prøv evt nogle andre disc typer. Iøvrigt er brændbare disc ....plader mere sårbare for ydre påvirkninger.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Salome Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være - men jeg er sådan en tålmodig sjæl, som ikke brænder ved lynhastighed, og som køber de dyyyyre brændecd´er, netop for at det skulle være mere ordentligt og holde. Hrmf.
Ja, jeg ved de er mere sårbare, passer også på dem. Jeg er sådan en kontrolfreaky lyseslukker, som selv med rigelig promille til fester kan finde på at begynde at putte pladerne tilbage i deres covers, hvis jeg kommer forbi anlægget og ser at folk har rodet og bare lagt pladerne. Uuuhh, får det helt dårligt. 
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Skiverne blev hængt op i sytråd,og så blev de afmagniteseret med en elektro magnet.
De sagde at trykket og skriften på CD'en,påvirkede lyden og derfor kunne de godt høre forskel. Jo det var sjove tider dengang man kunne læse den slags ting i H.F.
carsten
|
|
|
Den grønne tus er et pseudo-tweek , det er skam afprøvet her, vi lavede også en blindtest, fruen lagde pladerne i uden at sige eller vise hvilken det var, vi afkrydsede på en liste niveau 1 til 5, 1 som højeste, 5 som skrotlyd,fruen samlede sedlerne sammen og kom med konklusion til det lille panel på 5 mand,vi kom til den konklusion i blindtesten, at de cder der var malet grøn lød dårligst, så vi blev ifællesskab enige om ungerne skulle have de dyrt indkøbte supertus til deres malebøger.
men noget du kan prøve med dine cd plader er at ligge dem på en kraftig magnet i ca 1-2 minuter, så vil du høre en meget stor forandring i lyden ttil det bedre, virkningen holder desværre ikke mere end ca.5-10 minutter, så metoden er mere eksotisk og alternativ, end den er egentlig virksom og praktisk, men prøv, du bliver overrasket 
ps: det er ikke en joke  __________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det siger også lidt sig selv at det ik har nogen effekt men sjovt at der er nogen der har prøvet det
ps en knallert kører jo heller ik hurtigere med et eller 2 huller i forskærmen
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
CARS10 skrev:
carsten
|
|
|
Den grønne tus er et pseudo-tweek , det er skam afprøvet her, vi lavede også en blindtest, fruen lagde pladerne i uden at sige eller vise hvilken det var, vi afkrydsede på en liste niveau 1 til 5, 1 som højeste, 5 som skrotlyd,fruen samlede sedlerne sammen og kom med konklusion til det lille panel på 5 mand,vi kom til den konklusion i blindtesten, at de cder der var malet grøn lød dårligst, så vi blev ifællesskab enige om ungerne skulle have de dyrt indkøbte supertus til deres malebøger.
men noget du kan prøve med dine cd plader er at ligge dem på en kraftig magnet i ca 1-2 minuter, så vil du høre en meget stor forandring i lyden ttil det bedre, virkningen holder desværre ikke mere end ca.5-10 minutter, så metoden er mere eksotisk og alternativ, end den er egentlig virksom og praktisk, men prøv, du bliver overrasket 
ps: det er ikke en joke 
|
|
|
Jeres test med den grønne pen er jo interresant,for den besvarer jo lidt af det jeg har efspurgt,men magneten 
carsten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2011 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man tænker på, at cd laget er umagnetisk, er det bemærkelses værdigt at det overhovedet er muligt, at høre forskel.  Men øhh......det vil jeg da lige efterprøve her i denne uge. Da guld også er umagnetisk, vil jeg også prøve på disse jeg har to af. Den ene er klassisk/akustisk musik, så den er nok lettere af høre forskel på.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Salome Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2011 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, æv, kan se at det vist ikke kan hjælpe noget på noget for real at tegne med grønt. Æv ... lød ellers så fikst.
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 27 Juni 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
okay det kunne jeg ikke lige huske det var... er der nogle af jer der prøvede det... i mine øre er den sgu for langt ude....
jeg har aldrig hørt om nogle der har prøvet det og skrevet ind og sige " hold da kæft det lyder godt nu "
mvh
|
|
|
Hvor skal man male sine rippede CD'er som ligger på en NAS????? __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 27 Juni 2011 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den helt rigtige grønne farve, men meget billigere end den 'originale' Stoplight:
Uni POSCA Poster Colored Marker Square Tip/Broad Line (Opaque Water-Base) PC-8K
Mvh. Niels L.
PS. Bemærk, at den grønne farve er komplementærfarven til den farve som laseren udsender. Regn selv ud, at det naturligvis kan have en effekt at vildfarent lys fra laseren kan 'opfanges' i kanten af cd'en. Prøv at forestille dig, at være inden i en cd-plade...mon ikke kanten vil se ud som et spejl set indefra..? Nej, det er ikke gas!
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2011 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels.
Det ser ud som om vi nu nærmer os sagens kærne,ergo vil fejlkorrigeringen være større på en umalet iforhold til en malet,og det må da resultere i lidt dårligere lyd.
carsten
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Niels.
Det ser ud som om vi nu nærmer os sagens kærne,ergo vil fejlkorrigeringen være større på en umalet iforhold til en malet,og det må da resultere i lidt dårligere lyd.
carsten |
|
|
Det er nok ikke så langt fra sandheden...  Det er altid et plus, hvis fejlkorrektionen kan holdes på et absolut minimum. Jeg synes, at "den grønne pen" virker som ét at de mere 'logiske' tweaks. Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
CARS10 skrev:
Niels.
carsten |
|
|
Det er nok ikke så langt fra sandheden...  Det er altid et plus, hvis fejlkorrektionen kan holdes på et absolut minimum.
Jeg synes, at "den grønne pen" virker som ét at de mere 'logiske' tweaks.
Mvh. Niels |
|
|
100% enig i det med at hold "fejlretteren i ro" - debatten dengang var hylesjov at følge, da den i High Fidelity lå lidt i forlængelse af debatterne om man på basis af serienummeret på sin QUAD, kunne høre forskel :)
Jeg mener at huske at den nærmest forstummede da multibeam laserne holdt deres indtog på scenen
men laser'en læser nok kun mest i focus - så hvor lidt eller meget indlfydelse der kan komme fra refleksioner er det store ubesvarede spørgsmål

__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
ps en knallert kører jo heller ik hurtigere med et eller 2 huller i forskærmen |
|
|
Hvis man ikke kan konstatere en forskel, er det fordi ens måleudstyr ikke er nøjagtigt nok, eller at der er for mange andre skiftende faktorer der har større indflydelse og kan ændre udfaldet..... Som det kan læses tidligere i tråden, er der gennemført målinger der påviser at den grønne tusch ØGER jitter. http://en.wikipedia.org/wiki/JitterOm det så er hørbart, er vel et spørgsmål om lytteevner, anlæg (inkl. de omgivelser der lyttes i (den føromtalte skiftende indflydelse der kan indvirke på resultatet)), og om forskellene er store nok til at blive registreret af den menneskelige hørelse. __________________ http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu har så afprøver det med at lade en stor magnet påvirke 2 udvalgte cd'er med få udvalgte numre. Den ene er en ren guitar cd med Nordic Guitar Quartet Images track 11 og 13. Den er optaget i Sorgenfri kirke. På de to tracks, slå de på guitarene, så man tydeligt kan hør kirkens akustik. Den anden cd er A Musical Experience fra Harman Kardon. Her spilledes track 4, 5 og 14. Jeg har brugt flere timer på det og kunne sådan set godt have 2 af hver cd. Den ene med magneten og den uden. Det havde været nemmere. Oooooooog nuuuuuu kommmer det! Ta'daaa  Jeg har på inte tidspunkt kunnet påvise nogen som helst ændring. Hverken i klang, udklingning eller transiente indslag.   Selv ikke i hovedtelefoner kunne der høres noget. Den grønne tush har jeg nu heller ikke megen tiltro til, især Jan Stevns billede af laseren, som jeg har set mange gange, bekræfter dette. Laseren er meget focuseret så......? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pis!
Er det ikke farven lilla så? Hvad gør jeg nu?!
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Pis!
Er det ikke farven lilla så? Hvad gør jeg nu?!
|
|
|
Bruger ALFLEX 50 
|
Til top |
|
|