Forfatter |
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle de fantastiske medlemmer på dette fantastiske site  Jeg er lige kommet hjem efter en utrolig lang dag i skolen, hvor dagen har stået på Epoxy kursus. Nøj hvor er det kedeligt! Og det er mindst lige så kedeligt at fortælle om, så derfor går dette emne ikke ud på dette  Jeg kommer hjem og får lyst til at banke op for noget spade og bare slappe helt helt af. Jeg finder High Fidelity Reference No.2 cd 2 frem og efter et par numre kommer jeg hen til en sang der bare tager pusten fra mig. Johnny Madsen - Johnny the blues Hold da helt kæ** en indspildning. High hatten og lilletrommen lyder virkeligt som koncerten kommer hjem i stuen. Wow sikke en lyd siger jeg bare! Fantastisk indspillet stykke musik  Kender Du nogle sange som bare får Dig til at vælte bagover pga den fantastiske indspildning. Så skriv den endelig her nedenunder.
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ben Harper - Live from Mars
Hele CD2 af dette dobbeltalbum hvor det bare er Ben Harper uden band. Det er ganske enkelt fantastisk dejlig musik, og det er som om man sidder på scenen med ham 
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at høre , har selv det samme Johnny Madsen på vilyl, det fejler bestemt INTET , Måske en anden genre, men f. eks.
Eva Cassidy: Live at blues alley - "Stormy Monday" Patricia Barber: Nightclub - "Bye bye blackbyrd" Nils Lofgren: Acoustic live - "Keith don´t go"
Go´ tråd   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
heffehurtig Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det meste af det senere Chemical Brothers er rystende flot produceret og kirurgisk knivskarpt detlajeret og præcist.
Af mere traditionel guitar, bass og trommer musik er sådan noget som Lou Reed på Magic and Loss heelt vildt flot.
Nanna's Små Blå Breve er nok noget af det bedste jeg har hørt mht gedigen produktion.
Der er meget. Men også en del pubæ.
Jeg hører så godt nok plader, så der kan være forskel til cd'en, men om den går på produktionen ved jeg ikke.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at se de de første indlæg komme dumpene så hurtigt. Måske denne tråd skal blive tråden for det specielle musik man bliver fanget godt og grundigt af, som også har en fantastisk indspilning. Så er det muligt for jeg selv og jer at lige kigge tråden igennem hvis man synes der mangler lidt nyt musik derhjemme, som kan bruges til reference mm.  Og lige en sang mere som der virkelig er spark på i de nedre toner : Julia Fordham - Blue Sky Som også ligger på High Fidelity No.2 cd4.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ham her rykker godt i mig og her er der meget flot bund med også. Det er Keziah Jones Black Orpheus. En anden Ben Harpers første Welcome to the Cruel World. Flot optagelse med masser af lækre guitar lyd/spil.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lisa ekdahl - bortom det blå
synes den er virkelig godt indspillet..
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
.... ja du kan være sikker på at de har dem alle i hifi foretningerne.. de kan selv få et "normalt " anlæg til at lyd som 100.000kr !! så behøves vi ikke flere forums om kabler osv..!!
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
smed lige Diana krall på.
nej hvor det lyder herligt :)
|
Til top |
|
|
Zwonkie Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nææh, smæk hellere bas linjen på fra Ray LaMontagne And The Pariah Dogs - Repo Man
http://www.youtube.com/watch?v=l-Aijo6uILk
|
Til top |
|
|
Kiis Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
The best of supertramp er en sikker vinder
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Knopfler og Dire Straits er generelt godt indspillet. En del af det kan endda købes på HDCD! Det får foden til at vippe herhjemme!
Ellers er der Lars Lilholt, som også levere god indspilning synes jeg.
|
Til top |
|
|
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Led Zeppelin 1
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
heffehurtig skrev:
Nanna's Små Blå Breve er nok noget af det bedste jeg har hørt mht gedigen produktion.
|
|
|
ej hvor sjovt! Den LP har jeg - og har fået den af mine forældre - som har haft den helt siden jeg var knægt. Hørte den en del
som barn (hvor buster sangen næsten er slidt væk). Nu fik den lige lov til at spille igen.. .wauw - fantastisk produktion
|
Til top |
|
|
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
wishbone ash - live dates vol. II
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeff Beck uha dada.Har ikke tid til at skrive mere,skal lige høre Blu-ray'en færdig.
carsten
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogle gange bliver det jeg poster altså ikke sendt afsted.
smed en live skive med Diana krall på tidligere i dag, og den lød rigtig fedt. det bør man checke hvis man er til det jazzede uden at det bliver for nørdet.
|
Til top |
|
|
Reni61 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muddy Waters: Folk Singer (Versionen fra Mobile Fidelity). Suveræn indspilning. Verdensklasse.
Buddy Guy: Skin Deep. Fantastisk indspilning og lyd. (Man kan godt høre hvor Joe Bonamassa har sin inspiration fra).
Buddy Guy: Blues Singer. Suveræn optagelse; hovedsagelig akustisk. Wow!
Lee Ritenour's: 6 String Theory. Optagelser i næsten verdensklasse. En CD der varmt kan anbefales!
Og selvfølgelig Supertramp  Personligt syntes jeg "Crisis? What Crisis?" er deres bedste til dato. Har den i ReMastered
udgave, egentlig OK lyd.
De fem eksempler er blot nogle få af mange der giver mig godt humør, og får mig til at glædes over mit HI-FI anlæg gang på
gang. Sådan har I det vel også??? __________________ MVH: René
--------------
Stor fan af digitallyd med NAD M2 Master, Sonos/Cullen og Dali Helicon 400 MK2, koblet sammen med VdH kabler.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 10 August 2011 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Langer - Stille før storm. Fra albummet "En hyldest til Sebastian". Super stemmekontrol og ganske fin lydkvalitet. Man kan fornemme han sidder på scenekanten, og instrumenterne spiller på scenen bagved og over ham.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|