Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som mange måske ved er jeg interessert i at få et sæt nye små studio højtaler og et godt lydkort, men af årsager som jeg ikke vil komme nærmere ind på, er min økonomi de næste max 6 måneder, ikke til at købe det prisrimelige sæt jeg gerne vil have, kontant og hvis der er et godt tilbud f.eks på et sæt der er ved at udgå er det med at slå til(selv om det man måske sparer på det man køber, udlinger sig med det ekstra man skal betale i samlede omkostninger for lånet).
Dog burde jeg have råd til at købe det prisrimelig sæt jeg gerne vil have og så evt betale resten af lånet af efter der er gået 7-8 måneder (de første 1-2 måneder efter min økonomi er blevet lidt bedre).
Der 2 forskellige express lån man kan benytte sig af hos 4sound, et lavrente lån med 2 % i stiftelsesprovison af det man skal låne min 3000kr og max 40.000kr, men der er ikke nogen oversigt over hvad det koster når man låner beløb på 4000,6000 og 7000kr og kun i en periode på ikke mindre end 12 måneder eller mere
Det andet express lån er et 6 måneders rentefrit lån med 299kr i stiftelsesprovision fra 2000kr og op til 40.000kr og igen kun 12 måneder som mindste betalingperiode (kun angivet min beløb man skal betale for 12måneder eller mere) og igen kun 3000kr, 5000kr og 8000kr som de små beløb der er eksempler på hvad man skal betale pr månede og de samlede omkostninger ved lånet ud over lånets størrelse.
Hvis jeg skal låne andre beløb end de 3000,5000 eller 8000kr, hvordan finder jeg så ud af hvad jeg skal betale som minimum pr månede ?
Når jeg jeg ikke vil låne penge i banken (har 2 lån i forvejen) hvilket sted er så det bedst sted at låne penge henne ? med lave samlede udgifter og lav udbetaling, stiftelsesprovision ? (regner meget med at købe højtaler og lydkort hos 4sound)
|
Til top |
|
|
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hate to be the party pooper.
Man stifter ikke gæld for at købe hifi. Man sparer sammen og køber når man har råd
__________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2011 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
Man stifter ikke gæld for at købe hifi. Man sparer sammen og køber når man har råd
|
|
|
Det gør du måske men ikke alle der gør det.
|
Til top |
|
|
lemon Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 05:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke værd at tage disse små expresslån - du kommer til at fortryde. Årlige omkostninger er som regel 25-30% (også set højere). Desuden er der månedlige gebyrer, som ikke er fradragsberettigede. Skemaet fra EkspresLån på deres side lyver, da der mangler beregninger inkl. renter. Et lån på fx. 10.000,- kan hurtigt komme til at koste 16.000,- over tre år.
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
vent eller købt brugt for de penge du har...
hvis du låner penge så gør det gennem din bank, hvilket jeg kan se du har i forvejen - så kommer du ikke ud for nogle
ærgelige overraskelser..
man kan evt. gøre det som en kassekredit som man betaler ned på bagefter, så bestemmer du selv hastigheden...
Har du to lån i forvejen så glem alt om at låne flere penge - det går galt....
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da bare tage et rentefrit lån, så betaler du bare oprettelse og ikke andet. Deefter kan du jo bare regne ud hvor meget du skal betale.
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
NightRhyme skrev:
|
|
|
Så vidt jeg kan se, bad han ikke dig om at være bankrådgiver! Det var da et kvalmende arrogant svar fra dig!
|
Til top |
|
|
Disel Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
NightRhyme skrev:
|
|
|
Så vidt jeg kan se, bad han ikke dig om at være bankrådgiver! Det var da et kvalmende arrogant svar fra dig!
|
|
|
Han spurte jo ikke om han skulle sparer sammen eller tage et lån vel  __________________ Venlig hilsen
Disel
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din bank ikke vil låne dig penge så er der en rigtig god grund til dette!!!
Spar sammen og glæd dig til du har råd til at købe det du gerne vil have. Det giver en helt fænomenal ejerglæde, virkelig at
eje det man har stående.
Lige nu tolker jeg det du skriver som startbilletten til en deltager i "Luksusfælden"!
Tag et job med at dele reklamer ud eller lignende, det gør at tingene går lidt hurtigere, måske kan du tjene det du skal bruge
på 3 måneder, så har du dine højtalere allerede til februar.
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disel skrev:
sigma6 skrev:
NightRhyme skrev:
Hate to be the party pooper. Man stifter ikke gæld for at købe hifi. Man sparer sammen og køber når
man har råd |
|
|
|
|
|
Han spurte jo ikke om han skulle sparer sammen eller tage et lån vel  |
|
|
Gud bevare Danmark !
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
lemon skrev:
Det er ikke værd at tage disse små expresslån - du kommer til at fortryde. Årlige omkostninger er som regel 25-30% (også set højere). Desuden er der månedlige gebyrer, som ikke er fradragsberettigede. Skemaet fra EkspresLån på deres side lyver, da der mangler beregninger inkl. renter. Et lån på fx. 10.000,- kan hurtigt komme til at koste 16.000,- over tre år.
|
|
|
Har selvfølgelig undersøgt hvad det samlet kommer til at koste, men er jo absolut ikke 10.000kr i 36måneder jeg tænker på at låne, jeg vil gerne have nogen højtaler som alternativ til noget vellydende pc,multimedia højtaler og et lydkort der skal bruges sammen med en bærbar som uden tvivl skal koste under 1000kr, hvor jeg er sikker på det nok skal kunne lade sig gøre at finde et lydkort til langt under 1000kr som passer lydmæssigt med de velllydende prisrimelige og fornuftige højtaler jeg gerne vil have.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2011 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
vent eller købt brugt for de penge du har...
hvis du låner penge så gør det gennem din bank, hvilket jeg kan se du har i forvejen - så kommer du ikke ud for nogle ærgelige overraskelser..
man kan evt. gøre det som en kassekredit som man betaler ned på bagefter, så bestemmer du selv hastigheden...
Har du to lån i forvejen så glem alt om at låne flere penge - det går galt.... |
|
|
Jeg vil ikke låne flere penge i banken, men har groft sagt nok penge til mig selv, når min økonomi blive normaliseret kan jeg nemt afsætte 500kr om måneden til afbetaling på lån eller opsparing.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Du kan da bare tage et rentefrit lån, så betaler du bare oprettelse og ikke andet. Deefter kan du jo bare regne ud hvor meget du skal betale. |
|
|
Kan man stadig det ?
Hvordan gør man det ?
Er det stadig online ansøgning ?
Ved man kunne det i 2006 fordi jeg skulle købe en bærbar dengang, så jeg forsøgte at lave et rentefrit lån på 12 måneder i den butik jeg ville købe min bærbar hos. Den gang var jeg på kontant hjælp(har flere udgifter nu men har også en højere indtægt end dengang) og fik ikke lånet, men da jeg gik ned i banken og forlagde mit ønske fik jeg lov til at låne 5000kr til en bærbar(som jeg stadig har, men ikke rigtig bruger)
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2011 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig prøve med et eksempel med disse m-audio højtaler som er på tilbud hos 4sound
http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/m-audio/cx5-stud iophile.html
man sparer 730kr pr stk (1460kr), tager man udgangspunkt i et 12 måneders lån så skal jeg betale i omkostninger ca 800kr for at låne 5000kr i 12 måneder det jeg sparer på højtalerne er 1400kr det lånet koster ud over de 5000kr er ca 800kr så sparer jeg ca 600kr i forhold til 4sound's normalpris
F.eks her http://www.nettomusic.dk/shop/m-audio-cx-5-16640p.html koster de samme højtaler ca 200 mere pr stk end 4sound's normal pris og ca 1000kr mere end 4sound's tilbudspris.
Kan man li lyden fra M-audio højtalerne og vil man ofre 5000kr på højtalerne, er m-audio højtalerne fra 4sound et godt tilbud, også selv om man skal låne pengene da man sparer mere i forhold til normal prisen end det ekstra ud over højtalernes pris man skal betale når man låner pengene.
Er det ikke sådanne tilbud man skal købe for at det kan betale sig at låne penge til lydudstyr ? for man sparer mere i forhold til nyprisen end det man skal betale ekstra ud over produktes pris når man låner pengene via expreslån ?
|
Til top |
|
|
mortenstryhn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg foreslår at du finder alle omkostningerne (oprettelse, rente, gebyrer, mv.) og så bruger denne her:
http://www.laaneberegner.dk/beregn_laan_aaop.php
Den giver et godt overblik over lånet.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenstryhn skrev:
Jeg foreslår at du finder alle omkostningerne (oprettelse, rente, gebyrer, mv.) og så bruger denne her: http://www.laaneberegner.dk/beregn_laan_aaop.php
Den giver et godt overblik over lånet. |
|
|
Kan jeg overhovedet ikke få til at passe fordi, hvis man tager udgangspunkt i 5577kr for m-audio højtalerne som i mit eksempel + 779 kr til et m-audio track lydkort (taster jeg 5577kr og 12 måneder) så for jeg de samlede omkostninger til kun 160.61kr
Nominel rente: |
5.406% |
Disponibelt beløb: |
5.577,00 kr. |
Samlede omkostninger: |
160,61 kr. |
Samlet ydelse: |
5.737,61 kr. |
ÅOP: |
5.404% |
ÅOP efter skat: |
3.587% |
Det kan da ikke passe, passer det må det da være perfekt for dem der er studerende og vil have en billig bærbar eller en pensionist hvis tv lige pludselig går i stykker og koster mere at reparere end et ny stor fladskærm (ved godt mit resultat kun er vejledende)
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser jo fint nok ud !
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Kan jeg overhovedet ikke få til at passe fordi, hvis man tager udgangspunkt i 5577kr for m-audio højtalerne som i mit eksempel + 779 kr til et m-audio track lydkort (taster jeg 5577kr og 12 måneder) så for jeg de samlede omkostninger til kun 160.61kr
Nominel rente: |
5.406% |
Disponibelt beløb: |
5.577,00 kr. |
Samlede omkostninger: |
160,61 kr. |
Samlet ydelse: |
5.737,61 kr. |
ÅOP: |
5.404% |
ÅOP efter skat: |
3.587% |
Det kan da ikke passe, passer det må det da være perfekt for dem der er studerende og vil have en billig bærbar eller en pensionist hvis tv lige pludselig går i stykker og koster mere at reparere end et ny stor fladskærm (ved godt mit resultat kun er vejledende) |
|
|
Hvad har du sat renten til ? Det er ikke en tilbudsgiver, kun et script der kan regne udgifterne ud for dig ?
__________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mortenstryhn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er ExpressLån, så er der oprettelse på 8%, minimum 500 kr. og et månedligt betalingsgebyr på 15 kr. + 19 kr. = 34
kr. og så bliver det en del dyrere...
|
Til top |
|
|