Forfatter |
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 25 August 2011 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor køber i det?
Eller kan man kun købe MP3 __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 25 August 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
Hvor køber i det?
Eller kan man kun købe MP3  |
|
|
www.linn.co.uk
Hilsen Jonas Bojer
|
Til top |
|
|
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 25 August 2011 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.hdtracks.com
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 25 August 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere købt et enkelt track i FLAC format online fra Deutsche Grammophon/Decca hos http://store.universal-music.co.uk - men når jeg kigger på det nu, kan jeg ikke finde nogen 'add to basket'-knap.
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 25 August 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan altså godt findes - men det skal foregå via Universals shop-side > labels > artists (f.eks.) og så finde det album man er interesseret i at købe tracks fra.
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2011 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Takker for input.
Jeg tænkte nu ikke så meget på HD recordings, mere på en butik hvor der er et bredt udvalg af musik, bare med muligheden
for FLAC eller lignende download.
Er forresten godt at se dig tilbage Jonas  er KurtVonKubik mon også her igen? __________________ Mvh Lennart
|
Til top |
|
|
MJohansen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 27 August 2011 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart,
Kig her: http://www.dreamstreaming.info/
Sitet er brugerdrevet og lister stort set alle legale ressourcer inden for streaming og downloads af digitalt content. Jeg har
fundet mange sites og små selskaber jeg ikke kendte til.
/Mikkel
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 28 August 2011 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil prøve en "lykkepose", så kan du melde dig in i B&Ws Society of Sound. http://www.bowers-wilkins.com/Society_of_Sound/Society_of_So und/Music
Du betaler et abonnement, og så for du mulighed for at downloade et nyt album hver måned. Du kan ikke selv vælge hvad det er, men jeg har fået en del gode albums den vej jeg ellers aldrig ville være kommet frem til 
Som medlem får du fra tid til anden også mulighed for at downloade nogle af de tidligere albums ned. Jeg mener jeg regnede mig frem til en albumpris på 50-60 kr for det jeg hentede på et år da jeg var medlem.
Deres udgivelser er specielt udvalgte til at demonstrere kvaliteten ved lossless. Flere af dem kommer også i 24bit FLAC.
/Stefan
|
Til top |
|
|
Skyblue Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
Hvis du vil prøve en "lykkepose", så kan du melde dig in i B&Ws Society of Sound.
http://www.bowers-
wilkins.com/Society_of_Sound/Society_of_So und/Music
Du betaler et abonnement, og så for du mulighed for at downloade et nyt album hver måned.Du kan ikke selv vælge hvad
det er, men jeg har fået en del gode albums den vej jeg ellers aldrig ville være kommet frem til 
Som medlem får du fra tid til anden også mulighed for at downloade nogle af de tidligere albums ned. Jeg mener jeg
regnede mig frem til en albumpris på 50-60 kr for det jeg hentede på et år da jeg var medlem.
Deres udgivelser er specielt udvalgte til at demonstrere kvaliteten ved lossless. Flere af dem kommer også i 24bit FLAC.
/Stefan |
|
|
Mit abonnement stoppede for et halvt år siden, men dengang kunne man hente alle de gamle albums kvit og frit...
En blandet samling bolcher. Noget godt, meget kedeligt.. :) __________________ Jplay -> Ayre QB-9 -> Heed Canamp V3 --> Denon AH-D5000.
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal nok tage high resolution downloads med en ton salt. HiFi News afslørede for ikke så længe siden at mange downloads kun var upsamplede redbook cd optagelser! Verden vil bedrages. At vel rennomerede firmaer ikke kontrollerer om DE er blevet snydt er da noget af en skandale. Får vi blueray 2 kanals optagelser på disc, næppe? Licenshaverne forlanger så store afgifter at det er uøkonomisk for musikindustrien.
Vil man have høj opløsning er der efterhånden kun det gamle vinyl medie tilbage. Desværre! Det ville være rart at slippe for "knas", forvrængning og de dyre pu og riaa forstærkere.
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er tråden blevet drejet over til HD tracks.
Oprindeligt mente jeg bare ganske almindelig CD kvalitet, gerne på FLAC.
Alle forslag er forhandlere indtil videre er forhandlere med begrænset udbud. Findes der virkelig ingen der udbyder CD kvalitet med bredt udbud af kunstnere? __________________ Mvh Lennart
|
Til top |
|
|
Skyblue Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. double post.
Hvis du vil have flac i cd kvalitet hvorfor går du så ikke bare op på biblioteket og låner skiverne med hjem?
__________________ Jplay -> Ayre QB-9 -> Heed Canamp V3 --> Denon AH-D5000.
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2011 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skyblue skrev:
.. double post.
Hvis du vil have flac i cd kvalitet hvorfor går du så ikke bare op på biblioteket og låner skiverne med hjem? |
|
|
Man må vel ikke kopiere dem?
Jeg bor i tyskland så ved heller ikke om det er muligt. __________________ Mvh Lennart
|
Til top |
|
|