Sendt: 25 August 2011 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt spøjs tråd, men kom her forleden til at tænke på Hifi grej der pryder CD covers. Jeg kan selv komme i tanke om nedenstående to, fra midthalvfemserne da man var ung knægt og hørte masser af elektronisk plasticmusik (...det gør jeg nu stadig he he):

Førstnævnte album fra The Grid bød på nogle okay numre, særligt Swamp Thing med den velkendte banjolyd hittede stort og langt de fleste genkender den når de hører den. Coveret er faktisk taget fra musikvideoen til dette nummer og viser jo B&W's Housepods. Den her musikvideo introducerede disse højttalere for alvor (1994), jeg havde aldrig hverken set eller hørt om dem før jeg så videoen, men de blev jo ganske velkendte i tiden efter hvor Audioscan/Hifi-Klubben solgte dem.
Sidstnævnte er en gang tysk smølfetechno man næsten krummer tæer over at genhøre i dag, og projektet blev da også kun en døgnflue, modsat The Grid. Coveret viser, efter min bedste overbevisning, den velkendte Vifa enhed der bla var at finde i Dali 300, 400 og 800 serien fra starthalvfemserne. Husker det tydeligt da jeg selv havde et sæt Dali 400 dengang 
Er der andre der har eksempler på CD covers der prydes af Hifi grej, som kom på banen?
|