Forfatter |
|
moha Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 05 November 2010 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi nu er i gang med advarsler mod fup-sælgere, så er der tilsyneladende en som opererer i Danmark! Dette er klippet fra norske Hifisentralen:
"For 2 måneder siden begyndte jeg å snakke med en fyr i Danmark, som ville selge et sett høyttalere. Alt virket ok og jeg fikk hans adresse og bankopplysninger. Sjekket med Danske Bank at kontonummeret var registrert til oppgitte adresse, og det var det. Snakket med ham på telefonen og hadde kontakt på mail og SMS. Da jeg var sikker nok på at dette ikke var svindel, overførte jeg 19000 NOK (ca. 18000 DKK) til hans konto og ventet på å få høyttalerne hjem. Han holdt kontakten i et stykke tid frem men kun for å si at han nok snart skulle sende høyttalerne og senere for å si at han var blitt syk og at han bare ville la mig det vite. Etter dette hørte jeg ikke mere fra ham. I morges fikk jeg en telefon fra Politiet i Danmark som fortalte at andre også var blitt svindlet. Det var alle sammen hifi-produkter folk hadde kjøpt (trodde de hadde kjøpt). Han sa videre at de, pengene, sikkert var gått til narkomiljøet og at jeg ikke skulle regne med å få pengene igjen. Personen jeg trodde jeg hadde handlet med, hedder Mikael Iversen og bor på Frederiksberg. Han har brukt mailadresse tonelyd@hotmail.dk til kommunikasjon - STAY AWAY FROM THIS GUY! Nå forsøker jeg å finne ut om det er mulig å få pengene igjen på en annen måte. Vet dere om forsikring dekker svindel? Med sørgelige hilsner, Nolfi."
Han opererer på norske Hifisentralen med følgende brugernavne: jazzfm, colibri og 3ml.
Hele tråden kan læses her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,51780.msg9 75488.html#msg975488
Hilsen Moha
|
Til top |
|
|
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 05 November 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bankoverførsler er en rigtig dårlig ide fordi det økonomiske ansvar ligger helt og holdent på afsenderen og bankens holdning derfor er at det er "bad luck, bedre held næste gang".
Til gengæld er man beskyttet hvis man betaler med fx. visakort på nettet. Jeg bestilte nogle varer i en østrisk webshop på et tidspunkt, betalte ved at indtaste mine visaoplysninger og fik en kvittering for betalingen. Sidenhen skete der ikke mere, der kom ingen varer og firmaet gad hverken tage telefonen eller besvare emails. Jeg rapporterede det til min bank og et par uger senere hentede de pengene tilbage på min konto.
Et andet alternativ er at bruge paypal, de giver også sikkerhed for beløbet. Min bror købte noget guitarudstyr på ebay fra en gut i Tyskland, overførte pengene med paypal, men fik ingen varer. Sælger gav ham en sang fra de varme lande og lovede en masse, men der skete ikke en skid. Til sidst kontaktede min bror paypal, de undersøgte sagen og sendte pengene retur.
Jeg synes det er ret grotesk at der ikke er beskyttelse ved en almindelig bankoverførsel.
__________________ Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
|
Til top |
|
|
hifibo Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 05 November 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
paypal giver IKKE sikkerhed hvis det bruges direkte imellem personer. Det er kun via ebay at der er sikkerhed, jeg har tabt ca 4000 kr på den måde (altså via direkte overførsel på paypal). I mine øjne er den bedste måde at bekæmpe sådant en svindler på, at vi alle sammen skriver til ham, med varer og spørgsmål, shipping, længder og bredder, og således begraver ham i arbejde. En anden ide er også at få ham til at bevise hvem han er og at han er rigtig nok, ved at give ham en sjov opgave, eks. send mig et billede hvor du holder dagens avis i hånden, og har lukket det ene øje, og en fisk i den anden hånd. På den måde kan vi jo lave et lille galleri over det sjoveste billede :D bo
|
Til top |
|
|
Highmass Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 291
|
Sendt: 15 November 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den "gode" Keith med de mange varer er desværre stadig aktiv. Jeg har i morges oprettet en købes annonce, og jeg er allerede blevet kontaktet af ham, øv.
Mvh. Lars.
|
Til top |
|
|
hifibo Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 16 November 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er det igang ! udbed dig et billede hvor han holder en fisk på hovedet og tager sin mor bagpå sammen med dagens avis ! (og post det her)
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 16 November 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er han aktiv igen. med mailen
kwhite189@gmail.com
|
Til top |
|
|
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
Sendt: 16 November 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
moha skrev:
Når vi nu er i gang med advarsler mod fup-sælgere, så er der tilsyneladende en som opererer i Danmark!...
|
|
|
Tak for info. Selvom vi ikke har hørt modpartens version, er det godt at få "tvivlsomme" personer frem i lyset.
|
Til top |
|
|
club54 Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2010 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 17 November 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle !! Han har også prøvet at sælge mig en Luxman D-103u. Til 400 euro. Har IKKE købt den :-) !!! __________________ Club54
|
Til top |
|
|
club54 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det har Keith også sendt til mig, sammen med info om bank og oplysninger om D-103u, som var fra ,audioscope.net med billide der fra. __________________ Club54
|
Til top |
|
|
club54 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle !! Her er de mails som Keith sendte til mig !!!!!!
Nr 1 . i am Keith White From London UK .I am came Across your advert on website that you are in need of the above subject...I just want to let you know that i have it for sale and still in good condition..Let me know if you are still interested and i will get back to you with condition of the item and price thanks and hope to hear from you soon..contact
Nr 2 .
DAC quantization: 18 bits Twin D / A Burr Brown PCM1701P Digital Filter Over Sampling Freq: 352.8 kHz Frequency response: 5Hz-20 kHz / +-1.0db / Dynamic Range: 92db / 30kHz LPF, IHF-A / S / N ratio: 105 dB / 30 kHz LPF, IHF-A / Channel Separation: 90dB / 1 kHz BPF / Wow and Flutter: Below measurable limits THD: 20Hz to 20kHz, 1 kHz BPF: 0.05% Output voltage / Impedance: Fixed: ... ... ... ... ... .2.0 V/1.2kohm Variable: ... ... ... ... 0 to 2.0V/1.2kohm Digital Output: EIA-J Digital Output Phones output with volume control. Vacuum Tubes Type: ... ... ... ... .. 6CG7 Dimensions: 438/W/x138 / H/x349 / D / mm Weight: ... ... ... ... ... ... 8.5 Kg
On Thu, Nov 4, 2010 at 1:10 AM, > wrote:
yes i am very interested in the luxman machine you have could you please tell me a little more about the machine you have doe's it come with a remote control, what number doe's it have and is it possible for you to send me a picture. Kind regards Lars
__________________ Club54
|
Til top |
|
|
club54 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og der kommer flere !!!
Thanks fo your Email and it As a Good Condition with No rust ,And including the shipping to your doorstep,i will accept 400Euro is the total amount to Transfer..As soon as Money is Transfer i will package and ship and i will Email you with the shipping tracking information,Thanks for payment you are to Locate Any western union Money Transfer Closer to you there..give them My Name and my Address below,or login to there website www.westernunion.com and click on sending Money online..then follow the procedure..AS soon As the Money is Transfer Email Me the MTCN Number..thanks Receiver Name....................Keith white Address,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 30 cope streetLeamore bloxwich, UK ws32at England As soon as the Money is Transfer forward me the following details from the payment slip below.. Sender Complete Name Exact Money Send MTCN Number As soon as i get those information i will go to the shipping company tomorrow and get the items ship to your doorstep,thanks
|
Til top |
|
|
club54 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og der kommer lige en mere !!!
Thanks for your Email and i am very sorry to say that you have hard a bad in western union, western is very easy that is the raeson i used it for buying and selling items,i am a Member of Ham Radio and with Call sign,i am a Geuine seller,be rest assure that As soon as Money is Transfer i will do the shipping to your doorstep,i am militry Man for the past 10 year now and will fight again crime Scam, Mr Lars your 350Euro is OK by me,i could have love to recieve the money in my paypal account.but it will take time because i wil be going for miletry transfer i need to do the shipping tomorrow or Next As soon as i got your payment details today As soon as he Transfer please Email me the Transfer details,my pictur of my self is attached that is the gaurrante Hope the Transfer will be done,thanks On 11/10/10, wrote: > > Hi keith > Thanks for your quick response to my e-mail, I think that 400 euros is a > little to much to pay for this machine I would be happy with paying 350 > euros, and is it possible to pay you through PAYPAL insted of western union > or direct over to your bank account from my account, i'm not happy paying > through western union as i have heard some bad things about them. > Kind regards Lars >
|
Til top |
|
|
club54 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så lige en mere.............
GET BACK TO ME URGENTLY FOR : Luxman D- 103u / D-105u
Hello Mr Lars how are you doig Hope you are doing fine..it As be a Long time i hard from you,if still interested through my payment information please Let me know or i have set up a New paypal accounnt let me know what you think?
|
Til top |
|
|
club54 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
EN SOM JEG HAR SENDT TIL HAM....
Hi Kieth I have had a little problem with your photo of the machine you sent me, it looks excatly like the one i saw in AUDIOSCOPE.NET this has made me worry if your the real deal or if your taking advantage of me, please if you could send me some photos of the machine with you in the picture or i will have to say sorry but no deal. Kind regards Lars
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 17 November 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at spille med Skriv at du nu har overført, og så bliv ved med at påstå at de er undervejs, og at du glæder dig til at modtage varen - spil deres spil og optag deres tid. Hvis du gider.
Bortset fra det, så lugter det jo af Google translate, eller temmelig elendigt engelsk ikke passende til en "Keith".
|
Til top |
|
|
club54 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ! Ja jeg skiver lige til ham, at jeg har overføret penge til ham  __________________ Club54
|
Til top |
|
|
club54 Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den sendt !!!!! Ha ha
HI Keith white I have sent 350 euros to you today. hope you send it .. Kind regards Lars 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 17 November 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor svare tilbage på sådanne mails.
Jeg har snart prøvet det mange gange, når jeg skrive jeg kommer personligt og henter det og betaler kontant så høre jeg ikke mere.
Der er mange svingler derude.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 18 November 2010 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
"i am militry Man"

__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Bergizzle Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2010 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 18 November 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg er ny her på siden og vil bare sige tak for at i har lavet dette emne, eftersom jeg lige var ved at falde for kære Keith. Vi har skrevet frem og tilbage 5 gange, her er et uddrag:
Anders: What do you mean by afford? My bid is 800 pounds, you pay shipping. Can I see some pictures?
Keith: Thanks for your Email and your price is OK by me,and i have attached a pics of my CM7 Speakers fo you to see the Great Condition and yes i will pay the shipping,and i will need to know your complete home address and phone number to processed with payment,thanks
Og det var først her jeg blev mistænksom, siden han spørger efter telefon nummer. Det skal også lige siges at man ikke behøver bruger for at bruge K/S/B, noget jeg først fandt ud af efter jeg havde registreret mig :)
|
Til top |
|
|