Sendt: 13 Maj 2014 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dreamwatch
Der er stor forskel på at bygge højttalerne selv og så konstruere dem selv  Dem jeg foreslår er der færdige tegninger til - og du kan enten samle delefilteret selv - eller lade mig gøre det. Jeg har konstrueret højttalere i snart 25 år - og har en del højttalere på "bagen". Det gør at jeg efterhånden ved hvad der giver god lyd. Det er ikke dyre exklusive enheder og eksotiske kabinetmaterialer og fancy teknologier. De kan bidrage til den gode lyd men reelt er det: - Valg af enheder med sammenhængende lyd og samme klang enhederne imellem. - Et godt konstrueret bassystem med rigtig balance mellem forkant og dybde af bassen - Et delefilter med helt rene (og gerne skarpe) "flanker" af enhederne.
Havde besøg af en hifi-interesseret - der mente, at de spillede på højde med hans DALI Epicon 2. Og det var mens jeg spillede på NAD 3020i. De spiller endnu bedre på mit "store setup": Ontech monster DAC/ML28/Acurus 250 
En anden skrev: "Vi køber de to Sub’er På den betingelse at du vil give en demo af dine små højtalere som jeg hørte den anden dag for mig og specielt min genbo, som også hedder Niels.
Jeg synes han fortjener at høre hvordan rigtig god (men billig) lyd der kan komme ud at små højtalere. Jeg kan evt. prøve at tage et par plader med også."
Når du skal til at lytte/vælge højttalere kommer jeg da gerne et smut til Århus.
Mht finish så her jeg nogle ideer med bilfolie...
Mvh
Nørd
|